Michael Schumacher a Nico Rosberg věří, že klikatý městský okruh v Monaku bude jejich vozu sedět. Jejich cílem je vítězství.
Mercedes sice letos dosáhl pouze jednoho většího úspěchu, když v Číně všechny vítězstvím překvapil Nico Rosberg, na příští závod si patřičně věří. Pomalý okruh kladoucí důraz na dobrou trakci by jim měl pomoci.
"Vždy jsem v těch ulicích byl rychlý a věřím, že příští víkend můžeme dosáhnout dobrého výsledku. Povaha trati by našemu vozu měla sedět, ale klíčový bude management pneumatik, jak jsme viděli letos ve všech závodech.
Zatím vyhrálo pět různých týmů, v Monaku má tedy šanci vyhrát minimálně deset pilotů, takže bychom se tam mohli dočkat jednoho z nejzajímavějších závodů v posledních letech," říká Rosberg.
Jeho týmový kolega, který na body zatím prohrává 2:41, se však bude muset vypořádat s odsunem o pět míst vzad kvůli tomu, že v Barceloně naboural do Bruna Senny.
"Pokaždé, když tam jedete, se těšíte, až konečně vyrazíte a projedete se po trati. Samozřejmě vědomí ztráty pět míst vám moc nepřidá, o to usilovněji se však budeme snažit," popisuje Schumacher.
Michael Schumacher při trénincích v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Já opravdu věřím, že v Monaku budeme ve formě, protože v týmu všichni vynakládají velké úsilí na vývoj našeho auta. Budeme se tedy snažit o víkendu získat co nejlepší výsledek," dodává sedminásobný šampion Formule 1.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.