Michael Schumacher a Nico Rosberg věří, že klikatý městský okruh v Monaku bude jejich vozu sedět. Jejich cílem je vítězství.
Mercedes sice letos dosáhl pouze jednoho většího úspěchu, když v Číně všechny vítězstvím překvapil Nico Rosberg, na příští závod si patřičně věří. Pomalý okruh kladoucí důraz na dobrou trakci by jim měl pomoci.
"Vždy jsem v těch ulicích byl rychlý a věřím, že příští víkend můžeme dosáhnout dobrého výsledku. Povaha trati by našemu vozu měla sedět, ale klíčový bude management pneumatik, jak jsme viděli letos ve všech závodech.
Zatím vyhrálo pět různých týmů, v Monaku má tedy šanci vyhrát minimálně deset pilotů, takže bychom se tam mohli dočkat jednoho z nejzajímavějších závodů v posledních letech," říká Rosberg.
Jeho týmový kolega, který na body zatím prohrává 2:41, se však bude muset vypořádat s odsunem o pět míst vzad kvůli tomu, že v Barceloně naboural do Bruna Senny.
"Pokaždé, když tam jedete, se těšíte, až konečně vyrazíte a projedete se po trati. Samozřejmě vědomí ztráty pět míst vám moc nepřidá, o to usilovněji se však budeme snažit," popisuje Schumacher.
Michael Schumacher při trénincích v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Já opravdu věřím, že v Monaku budeme ve formě, protože v týmu všichni vynakládají velké úsilí na vývoj našeho auta. Budeme se tedy snažit o víkendu získat co nejlepší výsledek," dodává sedminásobný šampion Formule 1.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.