Michael Schumacher a Nico Rosberg věří, že klikatý městský okruh v Monaku bude jejich vozu sedět. Jejich cílem je vítězství.
Mercedes sice letos dosáhl pouze jednoho většího úspěchu, když v Číně všechny vítězstvím překvapil Nico Rosberg, na příští závod si patřičně věří. Pomalý okruh kladoucí důraz na dobrou trakci by jim měl pomoci.
"Vždy jsem v těch ulicích byl rychlý a věřím, že příští víkend můžeme dosáhnout dobrého výsledku. Povaha trati by našemu vozu měla sedět, ale klíčový bude management pneumatik, jak jsme viděli letos ve všech závodech.
Zatím vyhrálo pět různých týmů, v Monaku má tedy šanci vyhrát minimálně deset pilotů, takže bychom se tam mohli dočkat jednoho z nejzajímavějších závodů v posledních letech," říká Rosberg.
Jeho týmový kolega, který na body zatím prohrává 2:41, se však bude muset vypořádat s odsunem o pět míst vzad kvůli tomu, že v Barceloně naboural do Bruna Senny.
"Pokaždé, když tam jedete, se těšíte, až konečně vyrazíte a projedete se po trati. Samozřejmě vědomí ztráty pět míst vám moc nepřidá, o to usilovněji se však budeme snažit," popisuje Schumacher.
Michael Schumacher při trénincích v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Já opravdu věřím, že v Monaku budeme ve formě, protože v týmu všichni vynakládají velké úsilí na vývoj našeho auta. Budeme se tedy snažit o víkendu získat co nejlepší výsledek," dodává sedminásobný šampion Formule 1.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.