Ne nadarmo se pneumatikám říká černé zlato. V letošní sezóně to platí dvojnásob. Když týmy a jezdci zvládnou správně pracovat s pneumatikami, mají vyhráno. Zatím ale nikdo nemá navrch a díky tomu se podle Mateschitze stala z formule 1 loterie.
Tak napínavou sezónu formule 1 ještě nezažila. Pět závodů – pět vítězů. Majitel Red Bullu Mateschitz uznává, že krátká životnost pneumatik přispívá na atraktivnosti závodů, což je pro diváky jedině dobře. Na druhou stranu je přesvědčen o tom, že se f1 proměnila v loterii a dokud se nějaký tým nenaučí s pneumatikami pracovat, loterií zůstane.
„Formule 1 takhle vzrušující a nepředvídatelná ještě nebyla,“ přesvědčivě tvrdí Mateschitz. „Samozřejmě je to způsobenou změnou pravidel. Přední týmy jsou si blíže.“
„Stále mám důvěru v potenciál našeho vozu RB8, bez pochyb. Nicméně každý se musí znovu učit od začátku. Z toho, jak každý musí najít meze, ve který pneumatiky pracují, se stala loterie. Rozhodně se to neděje úmyslně, abychom viděli více předjížděních manévrů. Prostě ještě nikdo doopravdy nepochopil fungování pneumatik,“ uzavřel Mateschitz.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.