Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři zastal rovněž společnosti Pirelli, kterou po Bahrajnu dvakrát tvrdě zkritizoval Michael Schumacher, který byl v minulosti zvyklý na exkluzivní a výkonnější gumy, než měli soupeři.
"Pokud Pirelli dodává týmům a jezdcům pneumatiky, které ze závodění činí skutečnou výzvu a zlepšují podívanou, pak si pilot po špatném závodě na ně pochopitelně stěžuje," vysvětluje Whitmarsh.
"Na druhou stranu pokud vyrábějí pneumatiky, jež jsou velmi robustní, pro jezdce i týmy nenáročné z pohledu jejich managementu, pak jsem si jistý, že je diváci budou kritizovat, protože nevytvářejí tu správnou podívanou," pokračuje šéf McLarenu, přesto, že ani jeho týmu se ne vždy letos povedlo z nich dostat maximum.
"Pneumatiky představují bezpochyby výzvu, občas nám daly pěkně zabrat. A upřímně si myslím, že poslední závod v Bahrajnu byl jedním z těch, kde jsme je nedostaly do správného provozního rámce, což v tom závodě dramaticky ovlivnilo naši výkonnost.
Podle mě je však špatné kritizovat pneumatiky. Myslím, že se musíte zaměřit na to, co jako tým děláte, co dělají piloti a jak tu situaci zvládáte. Je to součástí závodění," dodává Whitmarsh.
Svádět nevydařený závod ne pneumatiky neni dle Whitmarshe správné (foto: Pirelli)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.