Šéf společnosti Pirelli, Paul Hembery, odpovídá na kritiku fanoušků a jezdců, že pneumatiky hrají v F1 momentálně až moc velkou roli. Podle jeho slov se situace sama brzy vyřeší a pneumatiky v F1 začnou hrát mnohem menší roli.
Minulý týden jsme mohli číst hodně komentářů okolo pneumatik, vévodila jim asi kritika Michaela Schumachera po nevydařeném víkendu v Bahrajnu. Sedminásobný mistr světa řekl, že jezdci v Bahrajnu nemohli jet naplno na gumách z roku 2012 a dodal: "Musím se ptát, jestli mají gumy hrát tak velkou roli, nebo jestli mají vydržet déle a my bychom tak mohli závodit v běžné závodní rychlosti a ne jen kroužit po okruhu jako za safety carem. Ohledně této situace nejsem šťastný," řekl tehdy Michael Schumacher.
Paul Hembery však v neděli upozornil, že ta guma, která byla na letošních čtyřech úvodních závodech používána jako 'medium', byla vloni použita jako 'soft' na 18 z 19 závodů. Vloni tak byla nejvíce používaným produktem značky Pirelli. Podle něj je to navíc spíše ztráta přítlaku z foukaných difuzorů než ztráta přítlaku z gum, s čím týmy letos bojují. "Nasazujeme to v mnohem méně agresivním prostředí než vloni, jako je například Bahrajn," řekl Paul Hembery.
"V motorsportu je to tak, že jediným člověkem, který je spokojený, je vítěz. A Sebastian Vettel měl jiný názor. Jezdci jsou pod tlakem, chtějí uspět a když se jim to nepodaří, tak říkají tyto věci. Je to stejné pro každého a vždy bude pravdou, že nejlepší jezdci a inženýři budou vyhrávat. Jezdíte s nějakým balíčkem, pokud je ten balíček limitován pneumatikami, tak ho využíváte na 100%. Pokud ho ale využíváte ze 70-80%, jak byl řečeno, tak byste nedosáhli žádných výsledků. Podívejte se na Räikkönena, závodil v rally dva roky, takže pro něj je to největší změna a získal druhé místo."
V Bahrajnu gumy opět sehrály velkou roli (foto: Lotus F1 Team)
Tohoto tématu se také hodně chytli fandové F1. James Allenon je nechal hlasovat a sbíral jejich komentáře. Pak jejich komentáře ukázal Hemberymu a ten na to řekl: "Ano, teď o tom hodně mluví, ale zase jsme ve čtyřech závodech viděli čtyři různé vítěze ve čtyřech různých vozech. Bylo mi řečeno, že taková situace se stala poprvé za 30 let. Myslím, že kdyby vám to někdo řekl před prvním závodem, tak si budete myslet, že je to úžasné."
"Uvidíme, co se bude dít na testu v Mugellu. Uvidíte, že týmy budou pracovat velmi tvrdě na tom, aby porozuměli gumám. Pak se bude o gumách mluvit méně a méně a celá situace se vyřeší sama. Jsme na startu sezony. Vloni bylo na startu také hodně diskuzí a uvidíte, že za dva nebo tři závody už žádné nebudou. Inženýři totiž budou pracovat na tom, jak maximalizovat výkon auta a najdou vyvážení a objeví se nějaký normální stav."
"Musíme mít také na paměti, že jsme byli požádáni o to, abychom toto udělali. Byli jsme požádáni, abychom vytvořili takovéto výzvy. Pokud by lidé ze sportu chtěli další změnu a nechtěli by žádnou degradaci gum, tak to můžeme udělat. Lidé mají ale možná krátkou paměť, sport hodně upadal a lidé ho nesledovali. Nebylo zde žádné předjíždění. Víme, že většína fandů ráda uvidí předjíždění. Když se například jelo naposledy v Bahrajnu, tak jsme viděli 15 předjížděcích manévrů, teď to bylo 73. To jen tak pro představu. Snažíme se dělat jen to, o co jsme byli požádáni."
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.