Šéf společnosti Pirelli, Paul Hembery, odpovídá na kritiku fanoušků a jezdců, že pneumatiky hrají v F1 momentálně až moc velkou roli. Podle jeho slov se situace sama brzy vyřeší a pneumatiky v F1 začnou hrát mnohem menší roli.
Minulý týden jsme mohli číst hodně komentářů okolo pneumatik, vévodila jim asi kritika Michaela Schumachera po nevydařeném víkendu v Bahrajnu. Sedminásobný mistr světa řekl, že jezdci v Bahrajnu nemohli jet naplno na gumách z roku 2012 a dodal: "Musím se ptát, jestli mají gumy hrát tak velkou roli, nebo jestli mají vydržet déle a my bychom tak mohli závodit v běžné závodní rychlosti a ne jen kroužit po okruhu jako za safety carem. Ohledně této situace nejsem šťastný," řekl tehdy Michael Schumacher.
Paul Hembery však v neděli upozornil, že ta guma, která byla na letošních čtyřech úvodních závodech používána jako 'medium', byla vloni použita jako 'soft' na 18 z 19 závodů. Vloni tak byla nejvíce používaným produktem značky Pirelli. Podle něj je to navíc spíše ztráta přítlaku z foukaných difuzorů než ztráta přítlaku z gum, s čím týmy letos bojují. "Nasazujeme to v mnohem méně agresivním prostředí než vloni, jako je například Bahrajn," řekl Paul Hembery.
"V motorsportu je to tak, že jediným člověkem, který je spokojený, je vítěz. A Sebastian Vettel měl jiný názor. Jezdci jsou pod tlakem, chtějí uspět a když se jim to nepodaří, tak říkají tyto věci. Je to stejné pro každého a vždy bude pravdou, že nejlepší jezdci a inženýři budou vyhrávat. Jezdíte s nějakým balíčkem, pokud je ten balíček limitován pneumatikami, tak ho využíváte na 100%. Pokud ho ale využíváte ze 70-80%, jak byl řečeno, tak byste nedosáhli žádných výsledků. Podívejte se na Räikkönena, závodil v rally dva roky, takže pro něj je to největší změna a získal druhé místo."
V Bahrajnu gumy opět sehrály velkou roli (foto: Lotus F1 Team)
Tohoto tématu se také hodně chytli fandové F1. James Allenon je nechal hlasovat a sbíral jejich komentáře. Pak jejich komentáře ukázal Hemberymu a ten na to řekl: "Ano, teď o tom hodně mluví, ale zase jsme ve čtyřech závodech viděli čtyři různé vítěze ve čtyřech různých vozech. Bylo mi řečeno, že taková situace se stala poprvé za 30 let. Myslím, že kdyby vám to někdo řekl před prvním závodem, tak si budete myslet, že je to úžasné."
"Uvidíme, co se bude dít na testu v Mugellu. Uvidíte, že týmy budou pracovat velmi tvrdě na tom, aby porozuměli gumám. Pak se bude o gumách mluvit méně a méně a celá situace se vyřeší sama. Jsme na startu sezony. Vloni bylo na startu také hodně diskuzí a uvidíte, že za dva nebo tři závody už žádné nebudou. Inženýři totiž budou pracovat na tom, jak maximalizovat výkon auta a najdou vyvážení a objeví se nějaký normální stav."
"Musíme mít také na paměti, že jsme byli požádáni o to, abychom toto udělali. Byli jsme požádáni, abychom vytvořili takovéto výzvy. Pokud by lidé ze sportu chtěli další změnu a nechtěli by žádnou degradaci gum, tak to můžeme udělat. Lidé mají ale možná krátkou paměť, sport hodně upadal a lidé ho nesledovali. Nebylo zde žádné předjíždění. Víme, že většína fandů ráda uvidí předjíždění. Když se například jelo naposledy v Bahrajnu, tak jsme viděli 15 předjížděcích manévrů, teď to bylo 73. To jen tak pro představu. Snažíme se dělat jen to, o co jsme byli požádáni."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.