Šéf společnosti Pirelli, Paul Hembery, odpovídá na kritiku fanoušků a jezdců, že pneumatiky hrají v F1 momentálně až moc velkou roli. Podle jeho slov se situace sama brzy vyřeší a pneumatiky v F1 začnou hrát mnohem menší roli.
Minulý týden jsme mohli číst hodně komentářů okolo pneumatik, vévodila jim asi kritika Michaela Schumachera po nevydařeném víkendu v Bahrajnu. Sedminásobný mistr světa řekl, že jezdci v Bahrajnu nemohli jet naplno na gumách z roku 2012 a dodal: "Musím se ptát, jestli mají gumy hrát tak velkou roli, nebo jestli mají vydržet déle a my bychom tak mohli závodit v běžné závodní rychlosti a ne jen kroužit po okruhu jako za safety carem. Ohledně této situace nejsem šťastný," řekl tehdy Michael Schumacher.
Paul Hembery však v neděli upozornil, že ta guma, která byla na letošních čtyřech úvodních závodech používána jako 'medium', byla vloni použita jako 'soft' na 18 z 19 závodů. Vloni tak byla nejvíce používaným produktem značky Pirelli. Podle něj je to navíc spíše ztráta přítlaku z foukaných difuzorů než ztráta přítlaku z gum, s čím týmy letos bojují. "Nasazujeme to v mnohem méně agresivním prostředí než vloni, jako je například Bahrajn," řekl Paul Hembery.
"V motorsportu je to tak, že jediným člověkem, který je spokojený, je vítěz. A Sebastian Vettel měl jiný názor. Jezdci jsou pod tlakem, chtějí uspět a když se jim to nepodaří, tak říkají tyto věci. Je to stejné pro každého a vždy bude pravdou, že nejlepší jezdci a inženýři budou vyhrávat. Jezdíte s nějakým balíčkem, pokud je ten balíček limitován pneumatikami, tak ho využíváte na 100%. Pokud ho ale využíváte ze 70-80%, jak byl řečeno, tak byste nedosáhli žádných výsledků. Podívejte se na Räikkönena, závodil v rally dva roky, takže pro něj je to největší změna a získal druhé místo."
V Bahrajnu gumy opět sehrály velkou roli (foto: Lotus F1 Team)
Tohoto tématu se také hodně chytli fandové F1. James Allenon je nechal hlasovat a sbíral jejich komentáře. Pak jejich komentáře ukázal Hemberymu a ten na to řekl: "Ano, teď o tom hodně mluví, ale zase jsme ve čtyřech závodech viděli čtyři různé vítěze ve čtyřech různých vozech. Bylo mi řečeno, že taková situace se stala poprvé za 30 let. Myslím, že kdyby vám to někdo řekl před prvním závodem, tak si budete myslet, že je to úžasné."
"Uvidíme, co se bude dít na testu v Mugellu. Uvidíte, že týmy budou pracovat velmi tvrdě na tom, aby porozuměli gumám. Pak se bude o gumách mluvit méně a méně a celá situace se vyřeší sama. Jsme na startu sezony. Vloni bylo na startu také hodně diskuzí a uvidíte, že za dva nebo tři závody už žádné nebudou. Inženýři totiž budou pracovat na tom, jak maximalizovat výkon auta a najdou vyvážení a objeví se nějaký normální stav."
"Musíme mít také na paměti, že jsme byli požádáni o to, abychom toto udělali. Byli jsme požádáni, abychom vytvořili takovéto výzvy. Pokud by lidé ze sportu chtěli další změnu a nechtěli by žádnou degradaci gum, tak to můžeme udělat. Lidé mají ale možná krátkou paměť, sport hodně upadal a lidé ho nesledovali. Nebylo zde žádné předjíždění. Víme, že většína fandů ráda uvidí předjíždění. Když se například jelo naposledy v Bahrajnu, tak jsme viděli 15 předjížděcích manévrů, teď to bylo 73. To jen tak pro představu. Snažíme se dělat jen to, o co jsme byli požádáni."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.