Frank Williams o Parrovi, o voze FW34 a o Concordské dohodě, z níž bude mít nejvíce Ferrari

Williams
Williams, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 27. dubna 2012 15:40
Sdílej:

Frank Williams promlouvá o odchodu Adama Parra, výkonnosti letošního monopostu FW34 i o jednáních týkajících se nové Concordské dohody.

O Adamovi ParroviNa konci března se v paddocku zrodilo jedno velké překvapení - to když se výkonný ředitel Williamsu Adam Parr po restrukturalizaci týmu rozhodl vzdát se své funkce a opustit svět Formule 1 (psali jsme zde).

Frank Williams nyní uvádí: "Byl jsem zklamaný, když mi Adam řekl, že odchází. Měl bych dodat, že ho jedna či dvě věc v F1 - mimo náš tým - štvaly. Přišel ke mně a sdělil mi: 'Užil jsem si své chvíle, nyní ale potřebuji na chvíli pauzu.'

Měli jsme od něj spoustu varování, takže jsme byli  schopni se na jeho odchod připravit. Nevím, co bude dělat dále. Je rodinným typem a musí dělat to, co považuje pro svou dlouhodobou budoucnost za správné.

Pokud v jeho životě F1 nefungovala, pak bylo správné odejít. Nechovám vůči němu žádnou zášť - Adam po sobě zanechal pozitivní dědictví. Smysluplně sehnal týmu sponzory, zreorganizoval několik oddělení a společnost opustil v lepším stavu, než byla při jeho příchodu," lituje ztráty svého vůdce Williams.

O voze FW34"Rychlost FW34 není špatná, což dokládá, jak skvělou skupinu lidí v Grove máme. Technický tým pod vedením Mika Coughlana přišel s dobrým základním produktem a teď ho musí rozvíjet," pochvaluje si zakladatel Williamsu letošní auto.

Frank Williams je letos s piloty i s vozem spokojený (foto: Williams F1 Team)

O pilotech"Piloti si vedou také dobře. Pastor i Bruno jsou oba rychlí. Bruno se dostal v Malajsii z 23. místa na šesté, což je působivé. Neviděl jsem ho udělat jedinou chybu. Díky pilotům a vozu máme důvody k optimismu," chválí své jezdce.

Frank Williams si ale všímá i kvalit některých soupeřů, konkrétně Fernanda Alonsa: "V Malajsii předvedl Fernando Alonso oslnivou jízdu a získal ve Ferrari úžasné vítězství. Nemělo by nás to ale překvapovat: fantastickou jízdu předvádí vždy, když usedne do vozu. Skvělý byl také v Austrálii, kde za sebou v závěru udržel Pastora. Pro všechny je skvělým příkladem toho, jak se pilot může vypořádat s tlakem."

Jednání o nové Concordské dohodě"Nová Concordská dohoda se blíží. Nechci zacházet do detailů, ale diskuse jsou podobné jako u předchozích dohod: týmy chtějí větší díl koláče a Ferrari bude dále dostávat více než kdokoliv jiný. A také by měli. Ferrari je Ferrari. Jsou základem atraktivity F1," dodává Frank Williams.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.