Frank Williams promlouvá o odchodu Adama Parra, výkonnosti letošního monopostu FW34 i o jednáních týkajících se nové Concordské dohody.
O Adamovi ParroviNa konci března se v paddocku zrodilo jedno velké překvapení - to když se výkonný ředitel Williamsu Adam Parr po restrukturalizaci týmu rozhodl vzdát se své funkce a opustit svět Formule 1 (psali jsme zde).
Frank Williams nyní uvádí: "Byl jsem zklamaný, když mi Adam řekl, že odchází. Měl bych dodat, že ho jedna či dvě věc v F1 - mimo náš tým - štvaly. Přišel ke mně a sdělil mi: 'Užil jsem si své chvíle, nyní ale potřebuji na chvíli pauzu.'
Měli jsme od něj spoustu varování, takže jsme byli schopni se na jeho odchod připravit. Nevím, co bude dělat dále. Je rodinným typem a musí dělat to, co považuje pro svou dlouhodobou budoucnost za správné.
Pokud v jeho životě F1 nefungovala, pak bylo správné odejít. Nechovám vůči němu žádnou zášť - Adam po sobě zanechal pozitivní dědictví. Smysluplně sehnal týmu sponzory, zreorganizoval několik oddělení a společnost opustil v lepším stavu, než byla při jeho příchodu," lituje ztráty svého vůdce Williams.
O voze FW34"Rychlost FW34 není špatná, což dokládá, jak skvělou skupinu lidí v Grove máme. Technický tým pod vedením Mika Coughlana přišel s dobrým základním produktem a teď ho musí rozvíjet," pochvaluje si zakladatel Williamsu letošní auto.
Frank Williams je letos s piloty i s vozem spokojený (foto: Williams F1 Team)
O pilotech"Piloti si vedou také dobře. Pastor i Bruno jsou oba rychlí. Bruno se dostal v Malajsii z 23. místa na šesté, což je působivé. Neviděl jsem ho udělat jedinou chybu. Díky pilotům a vozu máme důvody k optimismu," chválí své jezdce.
Frank Williams si ale všímá i kvalit některých soupeřů, konkrétně Fernanda Alonsa: "V Malajsii předvedl Fernando Alonso oslnivou jízdu a získal ve Ferrari úžasné vítězství. Nemělo by nás to ale překvapovat: fantastickou jízdu předvádí vždy, když usedne do vozu. Skvělý byl také v Austrálii, kde za sebou v závěru udržel Pastora. Pro všechny je skvělým příkladem toho, jak se pilot může vypořádat s tlakem."
Jednání o nové Concordské dohodě"Nová Concordská dohoda se blíží. Nechci zacházet do detailů, ale diskuse jsou podobné jako u předchozích dohod: týmy chtějí větší díl koláče a Ferrari bude dále dostávat více než kdokoliv jiný. A také by měli. Ferrari je Ferrari. Jsou základem atraktivity F1," dodává Frank Williams.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.