Frank Williams promlouvá o odchodu Adama Parra, výkonnosti letošního monopostu FW34 i o jednáních týkajících se nové Concordské dohody.
O Adamovi ParroviNa konci března se v paddocku zrodilo jedno velké překvapení - to když se výkonný ředitel Williamsu Adam Parr po restrukturalizaci týmu rozhodl vzdát se své funkce a opustit svět Formule 1 (psali jsme zde).
Frank Williams nyní uvádí: "Byl jsem zklamaný, když mi Adam řekl, že odchází. Měl bych dodat, že ho jedna či dvě věc v F1 - mimo náš tým - štvaly. Přišel ke mně a sdělil mi: 'Užil jsem si své chvíle, nyní ale potřebuji na chvíli pauzu.'
Měli jsme od něj spoustu varování, takže jsme byli schopni se na jeho odchod připravit. Nevím, co bude dělat dále. Je rodinným typem a musí dělat to, co považuje pro svou dlouhodobou budoucnost za správné.
Pokud v jeho životě F1 nefungovala, pak bylo správné odejít. Nechovám vůči němu žádnou zášť - Adam po sobě zanechal pozitivní dědictví. Smysluplně sehnal týmu sponzory, zreorganizoval několik oddělení a společnost opustil v lepším stavu, než byla při jeho příchodu," lituje ztráty svého vůdce Williams.
O voze FW34"Rychlost FW34 není špatná, což dokládá, jak skvělou skupinu lidí v Grove máme. Technický tým pod vedením Mika Coughlana přišel s dobrým základním produktem a teď ho musí rozvíjet," pochvaluje si zakladatel Williamsu letošní auto.
Frank Williams je letos s piloty i s vozem spokojený (foto: Williams F1 Team)
O pilotech"Piloti si vedou také dobře. Pastor i Bruno jsou oba rychlí. Bruno se dostal v Malajsii z 23. místa na šesté, což je působivé. Neviděl jsem ho udělat jedinou chybu. Díky pilotům a vozu máme důvody k optimismu," chválí své jezdce.
Frank Williams si ale všímá i kvalit některých soupeřů, konkrétně Fernanda Alonsa: "V Malajsii předvedl Fernando Alonso oslnivou jízdu a získal ve Ferrari úžasné vítězství. Nemělo by nás to ale překvapovat: fantastickou jízdu předvádí vždy, když usedne do vozu. Skvělý byl také v Austrálii, kde za sebou v závěru udržel Pastora. Pro všechny je skvělým příkladem toho, jak se pilot může vypořádat s tlakem."
Jednání o nové Concordské dohodě"Nová Concordská dohoda se blíží. Nechci zacházet do detailů, ale diskuse jsou podobné jako u předchozích dohod: týmy chtějí větší díl koláče a Ferrari bude dále dostávat více než kdokoliv jiný. A také by měli. Ferrari je Ferrari. Jsou základem atraktivity F1," dodává Frank Williams.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.