Frank Williams promlouvá o odchodu Adama Parra, výkonnosti letošního monopostu FW34 i o jednáních týkajících se nové Concordské dohody.
O Adamovi ParroviNa konci března se v paddocku zrodilo jedno velké překvapení - to když se výkonný ředitel Williamsu Adam Parr po restrukturalizaci týmu rozhodl vzdát se své funkce a opustit svět Formule 1 (psali jsme zde).
Frank Williams nyní uvádí: "Byl jsem zklamaný, když mi Adam řekl, že odchází. Měl bych dodat, že ho jedna či dvě věc v F1 - mimo náš tým - štvaly. Přišel ke mně a sdělil mi: 'Užil jsem si své chvíle, nyní ale potřebuji na chvíli pauzu.'
Měli jsme od něj spoustu varování, takže jsme byli schopni se na jeho odchod připravit. Nevím, co bude dělat dále. Je rodinným typem a musí dělat to, co považuje pro svou dlouhodobou budoucnost za správné.
Pokud v jeho životě F1 nefungovala, pak bylo správné odejít. Nechovám vůči němu žádnou zášť - Adam po sobě zanechal pozitivní dědictví. Smysluplně sehnal týmu sponzory, zreorganizoval několik oddělení a společnost opustil v lepším stavu, než byla při jeho příchodu," lituje ztráty svého vůdce Williams.
O voze FW34"Rychlost FW34 není špatná, což dokládá, jak skvělou skupinu lidí v Grove máme. Technický tým pod vedením Mika Coughlana přišel s dobrým základním produktem a teď ho musí rozvíjet," pochvaluje si zakladatel Williamsu letošní auto.
Frank Williams je letos s piloty i s vozem spokojený (foto: Williams F1 Team)
O pilotech"Piloti si vedou také dobře. Pastor i Bruno jsou oba rychlí. Bruno se dostal v Malajsii z 23. místa na šesté, což je působivé. Neviděl jsem ho udělat jedinou chybu. Díky pilotům a vozu máme důvody k optimismu," chválí své jezdce.
Frank Williams si ale všímá i kvalit některých soupeřů, konkrétně Fernanda Alonsa: "V Malajsii předvedl Fernando Alonso oslnivou jízdu a získal ve Ferrari úžasné vítězství. Nemělo by nás to ale překvapovat: fantastickou jízdu předvádí vždy, když usedne do vozu. Skvělý byl také v Austrálii, kde za sebou v závěru udržel Pastora. Pro všechny je skvělým příkladem toho, jak se pilot může vypořádat s tlakem."
Jednání o nové Concordské dohodě"Nová Concordská dohoda se blíží. Nechci zacházet do detailů, ale diskuse jsou podobné jako u předchozích dohod: týmy chtějí větší díl koláče a Ferrari bude dále dostávat více než kdokoliv jiný. A také by měli. Ferrari je Ferrari. Jsou základem atraktivity F1," dodává Frank Williams.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.