Red Bull se musí v několika následujících dnech rozhodnout, jestli bude pokračovat ve strategii různých výfuků pro své dva jezdce i v GP Bahrajnu a nebo ne. Pokud ne, tak kterým směrem se ubrat? Sebastian Vettel totiž v Číně startoval se starší verzí.
Úřadující mistr světa F1, Sebastian Vettel, se ve voze cítí lépe, když je jeho monopost vybaven starší verzí výfuků, kterou tým používal v průběhu převážné části předsezonních testů. Podle dat, která má tým k dispozici, je však rychlejší ta varianta, se kterou v Číně jezdil Mark Webber.
Je jasné, že by byl Red Bull z dlouhodobého hlediska mnohem radši, kdyby oba jeho jezdci používali stejnou specifikaci výfuků. Teď ale zvažuje, zda-li nepoužít i v nadcházející GP Bahrajnu tuto strategii a vyslat do závodu oba své vozy s rozdílným řešením. Podrobnou analýzu teď provádí Adrian Newey.
"Rozhodneme se během několika následujících dní. Máme cenná data ze závodu, můžeme z nich vyčíst časy s velkým i malým množstvím paliva a vše si v klidu zhodnotit," říká Christian Horner, šéf Red Bullu.
Na otázku, jestli je možné, že by oba jezdci pokračovali v sezoně s rozdílnou specifikací výfuků, odpověděl: "Těžko. Zaměříme se na to, abychom dostali to nejlepší z jednoho z nich. Ideálně byste pochopitelně chtěli získat dobré vlastnosti obou řešení, takže na to se teď zaměříme."
Red Bull řeší, kudy se v zadní části vozu vydat(foto: Red Bull Racing)
Horner dále vysvětluje, že starší verze sedí mnohem více jízdnímu stylu Vettela: "Některé detaily na vylepšeném voze prostě nesedí jeho jezdeckému stylu, kterým je poměrně vysoká nájezdová rychlost do zatáček.
Rozhodnutí, že v Číně pojedeme se dvěma různými vozy, bylo z velké části Adrianovo. Bylo to technické rozhodnutí, protože jsme se chtěli ujistit, že jdeme správnou cestou a porovnat obě řešení."
"To jsme tento víkend také učinili, bylo to pro nás užitečné. Oba jezdci byli rádi, protože dostali řešení, která chtěli. Takže teď máme spoustu informací, které jsme posbírali za ty 3 dny, podle kterých budeme dále postupovat."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.