Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho je včerejší jasné vítězství Nica Rosberga ve Velké ceně Číny dokladem, že Mercedes dokázal přijít na to, jak z pneumatik dostat maximum.
Mercedesy včera startovaly z první řady, ale vzhledem k jejich problémům s vysokou degradací pneumatik v předchozích závodech se očekávalo, že svou pozici neudrží. Rosberg však zvolil o jednu zastávku méně než většina jeho největších soupeřů a dojel si pohodlně pro vítězství.
"Před závodem jsme si mysleli, že třízastávková strategie bude nejpravděpodobnější a dvě zastávky budou zřejmě na limitu. Možná byste zjistili, že i Mercedes v tom čase přemýšlel, zda jet na tři zastávky," uvádí sportovní ředitel Pirelli.
"Nemluvil jsem s nimi, ale jsem si jistý, že takové konverzace proběhla, takže to je fantastické. Před závodem všichni mluvili o problémech Mercedesu s udržením pneumatik. Já jsem uvedl, že se mi Ross [Brawn] zmínil o tom, že si myslí, že spoustu z nich pochopili a celkem jasně se zdá, že i vyřešili. Bylo příjemné vidět, jak si vedou výborně od startu až do cíle," pokračuje Hembery.
Podle něj Rosbergovi v udržení pneumatik hodně pomohlo to, že si po startu udržel vedoucí pozici a jezdil na čistém vzduchu. Na dotaz, zda snad Němec při prvním stintu nezůstal na dráze příliš dlouho a nevystavil se zbytečně ohrožení ze strany Jensona Buttona, Hembery řekl: "Ne, to si nemyslím. Podle mě se také snažili monitorovat úrovně degradace, takže svou strategii měnili téměř v reálném čase."
Nico v cíli, radost z prvního vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Byli jsme si jisti, že mnoho týmu měnilo své strategie během prvního stintu, což je v sezóně docela běžné. Není moc takových závodů, jaký jsme viděli, a McLareny byly na třízastávkové strategii, což téměř stačilo.
Dojeli na druhém a třetím místě, takže to bylo na hraně, zda jet na dvě nebo na tři zastávky, a nakonec dvě stačily, protože Mercedes měl výkonnostní výhodu díky tomu, že startoval na čele. A v F1 víme, jak velkou vám to na dráze poskytuje výhodu, když nejezdíte ve špinavém vzduchu a máte před sebou prázdnou cestu. Výborně tuto výhodu využili," dodává Hembery.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.