Ross Brawn vidí klíč k dnešnímu úspěchu Nika Rosberga a Mercedesu v perfektní práci s pneumatikami.
U Mercedesu po dvou úvodních závodech věděli, že musejí zapracovat na problémech s pneumatikami. Dnešní vítězství Nika Rosberga ukázalo, že se jim to podařilo. Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že dnešní závod byl celý jen o pneumatikách.
"Myslím, že pokud se vám podaří s těmito pneumatikami pracovat a porozumíte jim, můžete dokázat to, co my dnes. Naše konkurence nedokázala najít ten správný bod a proto se stalo to, co se stalo," vysvětlil Brawn na autosport.com.
Podle něj dnes Mercedes zvládnul to, co ostatní ne a to bude charakteristické i pro další závody. "Týmy se v práci s pneumatikami zlepší a jakmile se to stane, příležitostí, kdy nastavení nebude zcela správné, bude méně. Dnes jsme si poradili s pneumatikami i celkovým nastavením vozu a viděli jsme výsledky," uvedl šťastný šéf Mercedesu.
V předchozích závodech měly Stříbrné šípy problém s teplotou. V Austrálii se jim pneumatiky přehřívaly, v Malajsii je naopak nemohly zahřát na správnou teplotu. Brawn sám uvedl, že se obával toho, že se v Číně ochladí. "Očekávali jsme, že bude tepleji a upravili podle toho nastavení. Přesto pneumatiky fungovaly skvěle a náš stratég James Vowles nám zavolal, že je zcela na místě strategie dvou zastávek v boxech. Vše zkrátka fungovalo, jak mělo," řekl.
U Mercedesu se neobávali ani Jensona Buttona a jeho McLarenu. "Pečlivě jsme si ho hlídali a je samozřejmě štěstí, že měl pomalou zastávku v boxech a zařadil se do toho vláčku vozů. Byl by to ale možná ještě lepší závod, kdyby se to nestalo. Zatím jsem nemluvil s Nikem, ale myslím, že měl ještě určitou rezervu" dodal Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.