Ross Brawn vidí klíč k dnešnímu úspěchu Nika Rosberga a Mercedesu v perfektní práci s pneumatikami.
U Mercedesu po dvou úvodních závodech věděli, že musejí zapracovat na problémech s pneumatikami. Dnešní vítězství Nika Rosberga ukázalo, že se jim to podařilo. Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že dnešní závod byl celý jen o pneumatikách.
"Myslím, že pokud se vám podaří s těmito pneumatikami pracovat a porozumíte jim, můžete dokázat to, co my dnes. Naše konkurence nedokázala najít ten správný bod a proto se stalo to, co se stalo," vysvětlil Brawn na autosport.com.
Podle něj dnes Mercedes zvládnul to, co ostatní ne a to bude charakteristické i pro další závody. "Týmy se v práci s pneumatikami zlepší a jakmile se to stane, příležitostí, kdy nastavení nebude zcela správné, bude méně. Dnes jsme si poradili s pneumatikami i celkovým nastavením vozu a viděli jsme výsledky," uvedl šťastný šéf Mercedesu.
V předchozích závodech měly Stříbrné šípy problém s teplotou. V Austrálii se jim pneumatiky přehřívaly, v Malajsii je naopak nemohly zahřát na správnou teplotu. Brawn sám uvedl, že se obával toho, že se v Číně ochladí. "Očekávali jsme, že bude tepleji a upravili podle toho nastavení. Přesto pneumatiky fungovaly skvěle a náš stratég James Vowles nám zavolal, že je zcela na místě strategie dvou zastávek v boxech. Vše zkrátka fungovalo, jak mělo," řekl.
U Mercedesu se neobávali ani Jensona Buttona a jeho McLarenu. "Pečlivě jsme si ho hlídali a je samozřejmě štěstí, že měl pomalou zastávku v boxech a zařadil se do toho vláčku vozů. Byl by to ale možná ještě lepší závod, kdyby se to nestalo. Zatím jsem nemluvil s Nikem, ale myslím, že měl ještě určitou rezervu" dodal Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.