Ross Brawn vidí klíč k dnešnímu úspěchu Nika Rosberga a Mercedesu v perfektní práci s pneumatikami.
U Mercedesu po dvou úvodních závodech věděli, že musejí zapracovat na problémech s pneumatikami. Dnešní vítězství Nika Rosberga ukázalo, že se jim to podařilo. Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že dnešní závod byl celý jen o pneumatikách.
"Myslím, že pokud se vám podaří s těmito pneumatikami pracovat a porozumíte jim, můžete dokázat to, co my dnes. Naše konkurence nedokázala najít ten správný bod a proto se stalo to, co se stalo," vysvětlil Brawn na autosport.com.
Podle něj dnes Mercedes zvládnul to, co ostatní ne a to bude charakteristické i pro další závody. "Týmy se v práci s pneumatikami zlepší a jakmile se to stane, příležitostí, kdy nastavení nebude zcela správné, bude méně. Dnes jsme si poradili s pneumatikami i celkovým nastavením vozu a viděli jsme výsledky," uvedl šťastný šéf Mercedesu.
V předchozích závodech měly Stříbrné šípy problém s teplotou. V Austrálii se jim pneumatiky přehřívaly, v Malajsii je naopak nemohly zahřát na správnou teplotu. Brawn sám uvedl, že se obával toho, že se v Číně ochladí. "Očekávali jsme, že bude tepleji a upravili podle toho nastavení. Přesto pneumatiky fungovaly skvěle a náš stratég James Vowles nám zavolal, že je zcela na místě strategie dvou zastávek v boxech. Vše zkrátka fungovalo, jak mělo," řekl.
U Mercedesu se neobávali ani Jensona Buttona a jeho McLarenu. "Pečlivě jsme si ho hlídali a je samozřejmě štěstí, že měl pomalou zastávku v boxech a zařadil se do toho vláčku vozů. Byl by to ale možná ještě lepší závod, kdyby se to nestalo. Zatím jsem nemluvil s Nikem, ale myslím, že měl ještě určitou rezervu" dodal Brawn.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.