Třetí volný trénink v Šanhaji ovládli piloti McLarenu Lewis Hamilton a Jenson Button, duo Mercedesu v pořadí Nico Rosberg a Michael Schumacher se seřadilo hned za nimi.
Závěrečná část tréninkových klání před třetí velkou cenou letošního roku je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší Mercedes Michaela Schumachera a potvrdil tím fakt, že jeho tým je na závod velmi dobře připravený. Lewis Hamiton byl včera druhý, ale u tohoto pilota musíme brát v úvahu penalizaci za výměnu převodovky tudíž boj o pole position se bude odehrávat mezi jinými piloty.
Zelené světlo na semaforu nám oznamuje zahájení sobotních jízd. Kovalainen je první na trati, postupně ho následují Kobayashi, Karthikeyan, Vergne, De La Rosa, Grosjean, Ricciardo, Petrov, Perez a Räikkönen. První minuty tréninku se týmy věnují práci na ověřování správnosti nastavení a funkčnosti všech systémů.
Po instalačním kole dráha osiřela a ticho přerušil až po dlouhých pěti minutách Narain Karthikeyan, který se vydal na trať provětrat své HRT. K měřenému kolu se rozhodl Sergio Peréz a zakladní čas pro dnešní den je 1:37,8, Romain Grosjean ho napodobuje, ale s výrazně horším časem 1:38,126. Pokus Kimiho Räikkönena je již lepší a s časem 1:37,276 jde do čela.
S rychlými koly jako by se roztrhl pytel, Schumacher je o desetinu pomalejší než Kimi, Rosberg zajíždí podobný čas, Maldonádo ztratil další tři desetiny. Mark Webber jde na druhou pozici s časem podobným těm, co zajeli oba piloti Mercedesu. Další rychlé kolo v podání Nica Rosberga, znamená změnu ve vedení a novou hodnotu nejrychlejšího času – 1:36,985 min.
Počasí je dnes daleko přívětivější – teplota vzduchu je na 20 °C a ta na povrchu asfaltu je 26 °C.
Do čela jde Mark Webber a posouvá hodnotu času na 1:36,879 min. Alonso zajíždí až desátý čas a obavy z nepostoupení do poslední části kvalifikačních bojů dostávají reálnější podobu.
Pořadí, 25 minut před koncem tréninku je: Mark Webber v čele s časem 1:36,879, následuje Nico Rosberg 1:36.985, Lewis Hamilton je aktuálně třetí se ztrátou 3 desetin, čtvrtý je Kimi Räikkönen s časem 1:37.276. Pátá pozice patří Schumacherovi, šestý je Kobajaši. Sedmý čas zajel Button, Alonso se probojoval na osmou příčku s časem 1:37.559, zatímco nejlepší desítku uzavírají oba vozy Williams, Maldonado a Senna. Bezesporu nás dnes čeká zajímavá kvalifikace, prvních 8 pilotů se dokázalo vejít do 680 tisícin.
Poslední fáze tréninku nejlépe vyzněla pro duo McLarenu, Hamilton byl nejrychlejším pilotem třetí tréninku s časem 1:35,9, následován svým stájovým kolegou Buttonem, sekundovala jim dvojice v Mercedesech Rosberg a Schumacher, zatímco Ferrari se trápí na samé dně výsledkové listiny, Alonso je patnáctý a Massa osmnáctý.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.