Třetí volný trénink v Šanhaji ovládli piloti McLarenu Lewis Hamilton a Jenson Button, duo Mercedesu v pořadí Nico Rosberg a Michael Schumacher se seřadilo hned za nimi.
Závěrečná část tréninkových klání před třetí velkou cenou letošního roku je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší Mercedes Michaela Schumachera a potvrdil tím fakt, že jeho tým je na závod velmi dobře připravený. Lewis Hamiton byl včera druhý, ale u tohoto pilota musíme brát v úvahu penalizaci za výměnu převodovky tudíž boj o pole position se bude odehrávat mezi jinými piloty.
Zelené světlo na semaforu nám oznamuje zahájení sobotních jízd. Kovalainen je první na trati, postupně ho následují Kobayashi, Karthikeyan, Vergne, De La Rosa, Grosjean, Ricciardo, Petrov, Perez a Räikkönen. První minuty tréninku se týmy věnují práci na ověřování správnosti nastavení a funkčnosti všech systémů.
Po instalačním kole dráha osiřela a ticho přerušil až po dlouhých pěti minutách Narain Karthikeyan, který se vydal na trať provětrat své HRT. K měřenému kolu se rozhodl Sergio Peréz a zakladní čas pro dnešní den je 1:37,8, Romain Grosjean ho napodobuje, ale s výrazně horším časem 1:38,126. Pokus Kimiho Räikkönena je již lepší a s časem 1:37,276 jde do čela.
S rychlými koly jako by se roztrhl pytel, Schumacher je o desetinu pomalejší než Kimi, Rosberg zajíždí podobný čas, Maldonádo ztratil další tři desetiny. Mark Webber jde na druhou pozici s časem podobným těm, co zajeli oba piloti Mercedesu. Další rychlé kolo v podání Nica Rosberga, znamená změnu ve vedení a novou hodnotu nejrychlejšího času – 1:36,985 min.
Počasí je dnes daleko přívětivější – teplota vzduchu je na 20 °C a ta na povrchu asfaltu je 26 °C.
Do čela jde Mark Webber a posouvá hodnotu času na 1:36,879 min. Alonso zajíždí až desátý čas a obavy z nepostoupení do poslední části kvalifikačních bojů dostávají reálnější podobu.
Pořadí, 25 minut před koncem tréninku je: Mark Webber v čele s časem 1:36,879, následuje Nico Rosberg 1:36.985, Lewis Hamilton je aktuálně třetí se ztrátou 3 desetin, čtvrtý je Kimi Räikkönen s časem 1:37.276. Pátá pozice patří Schumacherovi, šestý je Kobajaši. Sedmý čas zajel Button, Alonso se probojoval na osmou příčku s časem 1:37.559, zatímco nejlepší desítku uzavírají oba vozy Williams, Maldonado a Senna. Bezesporu nás dnes čeká zajímavá kvalifikace, prvních 8 pilotů se dokázalo vejít do 680 tisícin.
Poslední fáze tréninku nejlépe vyzněla pro duo McLarenu, Hamilton byl nejrychlejším pilotem třetí tréninku s časem 1:35,9, následován svým stájovým kolegou Buttonem, sekundovala jim dvojice v Mercedesech Rosberg a Schumacher, zatímco Ferrari se trápí na samé dně výsledkové listiny, Alonso je patnáctý a Massa osmnáctý.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.