Třetí volný trénink v Šanhaji ovládli piloti McLarenu Lewis Hamilton a Jenson Button, duo Mercedesu v pořadí Nico Rosberg a Michael Schumacher se seřadilo hned za nimi.
Závěrečná část tréninkových klání před třetí velkou cenou letošního roku je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší Mercedes Michaela Schumachera a potvrdil tím fakt, že jeho tým je na závod velmi dobře připravený. Lewis Hamiton byl včera druhý, ale u tohoto pilota musíme brát v úvahu penalizaci za výměnu převodovky tudíž boj o pole position se bude odehrávat mezi jinými piloty.
Zelené světlo na semaforu nám oznamuje zahájení sobotních jízd. Kovalainen je první na trati, postupně ho následují Kobayashi, Karthikeyan, Vergne, De La Rosa, Grosjean, Ricciardo, Petrov, Perez a Räikkönen. První minuty tréninku se týmy věnují práci na ověřování správnosti nastavení a funkčnosti všech systémů.
Po instalačním kole dráha osiřela a ticho přerušil až po dlouhých pěti minutách Narain Karthikeyan, který se vydal na trať provětrat své HRT. K měřenému kolu se rozhodl Sergio Peréz a zakladní čas pro dnešní den je 1:37,8, Romain Grosjean ho napodobuje, ale s výrazně horším časem 1:38,126. Pokus Kimiho Räikkönena je již lepší a s časem 1:37,276 jde do čela.
S rychlými koly jako by se roztrhl pytel, Schumacher je o desetinu pomalejší než Kimi, Rosberg zajíždí podobný čas, Maldonádo ztratil další tři desetiny. Mark Webber jde na druhou pozici s časem podobným těm, co zajeli oba piloti Mercedesu. Další rychlé kolo v podání Nica Rosberga, znamená změnu ve vedení a novou hodnotu nejrychlejšího času – 1:36,985 min.
Počasí je dnes daleko přívětivější – teplota vzduchu je na 20 °C a ta na povrchu asfaltu je 26 °C.
Do čela jde Mark Webber a posouvá hodnotu času na 1:36,879 min. Alonso zajíždí až desátý čas a obavy z nepostoupení do poslední části kvalifikačních bojů dostávají reálnější podobu.
Pořadí, 25 minut před koncem tréninku je: Mark Webber v čele s časem 1:36,879, následuje Nico Rosberg 1:36.985, Lewis Hamilton je aktuálně třetí se ztrátou 3 desetin, čtvrtý je Kimi Räikkönen s časem 1:37.276. Pátá pozice patří Schumacherovi, šestý je Kobajaši. Sedmý čas zajel Button, Alonso se probojoval na osmou příčku s časem 1:37.559, zatímco nejlepší desítku uzavírají oba vozy Williams, Maldonado a Senna. Bezesporu nás dnes čeká zajímavá kvalifikace, prvních 8 pilotů se dokázalo vejít do 680 tisícin.
Poslední fáze tréninku nejlépe vyzněla pro duo McLarenu, Hamilton byl nejrychlejším pilotem třetí tréninku s časem 1:35,9, následován svým stájovým kolegou Buttonem, sekundovala jim dvojice v Mercedesech Rosberg a Schumacher, zatímco Ferrari se trápí na samé dně výsledkové listiny, Alonso je patnáctý a Massa osmnáctý.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.