Williams pro magazín Autosportu po slibném startu do sezony 2012 řekl, že může vyvíjet auto dostatečně rychle na to, aby udržel svoji pozici v TOP10.
Bruno Senna v Malajsii dojel šestý, což Williamsu přineslo osm bodů. To je o tři více, než se stáji podařilo vloni získat za celou sezonu a navíc moc nechybělo a Pastor Maldonado mohl v Austrálii získat stejný výsledek. Venezuelan ovšem boural v posledním kole závodu. Sezona 2012 tak je velkým zlepšením oproti sezoně 2011, která byla pro britský tradiční závodní tým nejhorší v jeho historii.
Hlavní provozní inženýr týmu, Mark Gillan, je potěšen s progresem, který stáj udělala od loňské sezony. Mark také doufá, že aerodynamické úpravy, které jsou plánovány na GP Číny, udrží tým v boji o TOP10 umístění. "Určitě je to krok dopředu. Do Šanghaje pojedeme s několika dalšími vylepšeními. Máme dobrý základ auta a teď ho musíme konstantně vyvíjet ve všech oblastech. Věříme tomu," řekl Mark Gillan pro Autosport.
Zatímco je nemožné říci jen jeden faktor, který stojí za významným vylepšením, tak je jasné, že klíčovou roli sehrálo jmenování Mike Coughlana do funkce technického ředitele, loňský příchod Gillana a přechod na motory Renault. Francouzský agregát je velkým krokem dopředu ve srovnání s Cosworthem, když si Maldonado pochvaloval jeho lepší charakteristiku už po prvním kole předsezonních testů. Motor má však velký vliv na auto jako celek. Vyžadované kompromisy v oblasti chlazení a uložení motoru byly vyřešený právě přechodem k jinému výrobci.
Mark Gillan zřejmě nese velký podíl na vzestupu Williamsu...(foto: Williams F1 Team)
"Motor nesmíte podcenit, je velmi důležitý. Ten od Renaultu je hodně silný, zvláště v závodním tempu. V Malajsii bylo horko, ale co se chlazení týče, tak auto na výkonu ztratilo v porovnání s ostatními rozumně. Obecně je auto více klidné. Jak se celkově auto zlepšilo, tak se zlepšila také možnost jeho ovládání. Nějakou část z toho můžeme připisovat KERSu, něco z toho je prostě zlepšení auta. Naše využívání gum se také zlepšilo, když vloni naše závodní tempo nebylo dobré," řekl Gillan.
Tým také doufá, že se mu podaří prosazovat se stabilně až do Q3. Hlavní balíček úprav je očekván na test v Mugelu, který se koná od 1. do 3. května. Tento test se tak uskuteční před evropskou fází sezony F1. "Tým má velkou snahu a chceme ukázat zlepšení, chceme se pravidelně dostávat do Q3 a pravidelně získavat body. V obou dosavadních závodech jsme na to měli, v Malajsii se nám ale nepodařilo dostat se do Q3. Měli jsme ale dobrou rychlost a dojeli jsme pak na bodech," pokračuje Gillan.
...i Mike Coughlan pravděpodobně stojí za vzestupem... (foto: WilliamsF1 Team)
Tým v Malajsii také překvapil co se strategické stránky týče. V minulých sezonách totiž Williams ve špatných podmínkách učinil několik zvláštních rozhodnutí, které se mu většinou nevyplatily. Gillan to popisuje jako "povzbudivou věc, ve které jsme vždy nebyli takto silní."
Stále je nejasné, co (pokud vůbec něco) ovlivnilo bývalého předsedu, Adama Parra, k náhlému odchodu na konci března. Byl to právě Parr, kdo hrál klíčovou roli ve vyjednávání se sponzory jako jsou PVDSA. Většinový vlastník týmu, Frank Williams, připustil, že byl ochodem překvapen. Zároveň však dodal, že nepředpokládá, že by se Parr připojil k jinému týmu. "Přišlo to jako velký šok. Adam pro nás odvedl fantastickou práci a bude nám chybět. Nevím, kam půjde, ale nemyslím si, že by to byl nějaký jiný tým F1," řekl Frank Williams pro Autosport.
...a konečně také motory Renault mají být lepší než ty od Cosworthu.(foto: WilliamsF1 Team)
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.