Williams pro magazín Autosportu po slibném startu do sezony 2012 řekl, že může vyvíjet auto dostatečně rychle na to, aby udržel svoji pozici v TOP10.
Bruno Senna v Malajsii dojel šestý, což Williamsu přineslo osm bodů. To je o tři více, než se stáji podařilo vloni získat za celou sezonu a navíc moc nechybělo a Pastor Maldonado mohl v Austrálii získat stejný výsledek. Venezuelan ovšem boural v posledním kole závodu. Sezona 2012 tak je velkým zlepšením oproti sezoně 2011, která byla pro britský tradiční závodní tým nejhorší v jeho historii.
Hlavní provozní inženýr týmu, Mark Gillan, je potěšen s progresem, který stáj udělala od loňské sezony. Mark také doufá, že aerodynamické úpravy, které jsou plánovány na GP Číny, udrží tým v boji o TOP10 umístění. "Určitě je to krok dopředu. Do Šanghaje pojedeme s několika dalšími vylepšeními. Máme dobrý základ auta a teď ho musíme konstantně vyvíjet ve všech oblastech. Věříme tomu," řekl Mark Gillan pro Autosport.
Zatímco je nemožné říci jen jeden faktor, který stojí za významným vylepšením, tak je jasné, že klíčovou roli sehrálo jmenování Mike Coughlana do funkce technického ředitele, loňský příchod Gillana a přechod na motory Renault. Francouzský agregát je velkým krokem dopředu ve srovnání s Cosworthem, když si Maldonado pochvaloval jeho lepší charakteristiku už po prvním kole předsezonních testů. Motor má však velký vliv na auto jako celek. Vyžadované kompromisy v oblasti chlazení a uložení motoru byly vyřešený právě přechodem k jinému výrobci.
Mark Gillan zřejmě nese velký podíl na vzestupu Williamsu...(foto: Williams F1 Team)
"Motor nesmíte podcenit, je velmi důležitý. Ten od Renaultu je hodně silný, zvláště v závodním tempu. V Malajsii bylo horko, ale co se chlazení týče, tak auto na výkonu ztratilo v porovnání s ostatními rozumně. Obecně je auto více klidné. Jak se celkově auto zlepšilo, tak se zlepšila také možnost jeho ovládání. Nějakou část z toho můžeme připisovat KERSu, něco z toho je prostě zlepšení auta. Naše využívání gum se také zlepšilo, když vloni naše závodní tempo nebylo dobré," řekl Gillan.
Tým také doufá, že se mu podaří prosazovat se stabilně až do Q3. Hlavní balíček úprav je očekván na test v Mugelu, který se koná od 1. do 3. května. Tento test se tak uskuteční před evropskou fází sezony F1. "Tým má velkou snahu a chceme ukázat zlepšení, chceme se pravidelně dostávat do Q3 a pravidelně získavat body. V obou dosavadních závodech jsme na to měli, v Malajsii se nám ale nepodařilo dostat se do Q3. Měli jsme ale dobrou rychlost a dojeli jsme pak na bodech," pokračuje Gillan.
...i Mike Coughlan pravděpodobně stojí za vzestupem... (foto: WilliamsF1 Team)
Tým v Malajsii také překvapil co se strategické stránky týče. V minulých sezonách totiž Williams ve špatných podmínkách učinil několik zvláštních rozhodnutí, které se mu většinou nevyplatily. Gillan to popisuje jako "povzbudivou věc, ve které jsme vždy nebyli takto silní."
Stále je nejasné, co (pokud vůbec něco) ovlivnilo bývalého předsedu, Adama Parra, k náhlému odchodu na konci března. Byl to právě Parr, kdo hrál klíčovou roli ve vyjednávání se sponzory jako jsou PVDSA. Většinový vlastník týmu, Frank Williams, připustil, že byl ochodem překvapen. Zároveň však dodal, že nepředpokládá, že by se Parr připojil k jinému týmu. "Přišlo to jako velký šok. Adam pro nás odvedl fantastickou práci a bude nám chybět. Nevím, kam půjde, ale nemyslím si, že by to byl nějaký jiný tým F1," řekl Frank Williams pro Autosport.
...a konečně také motory Renault mají být lepší než ty od Cosworthu.(foto: WilliamsF1 Team)
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.