Jean Alesi, který naposledy pilotoval monopost v roce 2001, se vrací na scénu. Fanoušci ho letos uvidí v legendárním závodě Indianapolis 500. Jen na okraj: Alesi nemá s ovály žádné zkušenosti, ve voze IndyCar nikdy neseděl a od jeho posledního závodu s monopostem uplynulo dlouhých 11 let.
Francouz s italskou krví odjel 201 grand prix, ale šampionát IndyCar pro něj bude zcela neznámým dobrodružstvím. O Alesiho startu v Indianapolisu se spekuloval už delší dobu, 47 letý ambasador Lotusu se nakonec dohodl s proslulým týmem Newman/Haas Racing, jenž u příležitosti Indy 500 vstane z mrtvých. Známý tým, postavený v 80. letech kolem Maria Andretti, totiž na konci loňského roku ukončil působení v sérii IndyCar.„Pořád musíme vyřešit řadu detailů, jako třeba kdy poprvé usednu do monopostu apod., ale bude to fantastické. Od týmu – dokonce i od fanoušků – budu potřebovat obrovskou podporu. Musím zjistit, jak se vlastně v Indianapolisu závodí,“ řekl Alesi při příležitosti podepsání smlouvy s Newman/Haas.Vzhledem k tomu, že je Alesi ambasadorem značky Lotus, je jasné, který motor bude jeho monopost DW12 pohánět. Ovšem to může být problém, rozpadající se impérium Danyho Bahara hospodaří s obrovskou ztrátou, což se projevuje i na výkonu motorů Lotus. Oproti konkurenční Hondě a Chevroletu údajně ztrácí až 50 koní – a to je na 2,5 mílový ovál propastný rozdíl.
Jean Alesi má potenciál udělat Lotusu v USA velkou reklamu (foto: Lotus Cars)
Alesi bude možná rád, že se do závodu vůbec kvalifikuje. Přesto vidí své šance pozitivně. „Beru to velmi vážně, mám obrovské zkušenosti s motorsportem, ale tohle bude mé poprvé,“ přiznal Alesi.Do letošní sezóny IndyCar tak nastoupí třetí bývalý pilot F1. Třetím rokem reprezentuje Japonsko Takuma Sato, premiéru si odbývá Rubens Barrichello a v květnu za volantem uvidíme i Jeana Alesiho.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.