Jean Alesi, který naposledy pilotoval monopost v roce 2001, se vrací na scénu. Fanoušci ho letos uvidí v legendárním závodě Indianapolis 500. Jen na okraj: Alesi nemá s ovály žádné zkušenosti, ve voze IndyCar nikdy neseděl a od jeho posledního závodu s monopostem uplynulo dlouhých 11 let.
Francouz s italskou krví odjel 201 grand prix, ale šampionát IndyCar pro něj bude zcela neznámým dobrodružstvím. O Alesiho startu v Indianapolisu se spekuloval už delší dobu, 47 letý ambasador Lotusu se nakonec dohodl s proslulým týmem Newman/Haas Racing, jenž u příležitosti Indy 500 vstane z mrtvých. Známý tým, postavený v 80. letech kolem Maria Andretti, totiž na konci loňského roku ukončil působení v sérii IndyCar.„Pořád musíme vyřešit řadu detailů, jako třeba kdy poprvé usednu do monopostu apod., ale bude to fantastické. Od týmu – dokonce i od fanoušků – budu potřebovat obrovskou podporu. Musím zjistit, jak se vlastně v Indianapolisu závodí,“ řekl Alesi při příležitosti podepsání smlouvy s Newman/Haas.Vzhledem k tomu, že je Alesi ambasadorem značky Lotus, je jasné, který motor bude jeho monopost DW12 pohánět. Ovšem to může být problém, rozpadající se impérium Danyho Bahara hospodaří s obrovskou ztrátou, což se projevuje i na výkonu motorů Lotus. Oproti konkurenční Hondě a Chevroletu údajně ztrácí až 50 koní – a to je na 2,5 mílový ovál propastný rozdíl.
Jean Alesi má potenciál udělat Lotusu v USA velkou reklamu (foto: Lotus Cars)
Alesi bude možná rád, že se do závodu vůbec kvalifikuje. Přesto vidí své šance pozitivně. „Beru to velmi vážně, mám obrovské zkušenosti s motorsportem, ale tohle bude mé poprvé,“ přiznal Alesi.Do letošní sezóny IndyCar tak nastoupí třetí bývalý pilot F1. Třetím rokem reprezentuje Japonsko Takuma Sato, premiéru si odbývá Rubens Barrichello a v květnu za volantem uvidíme i Jeana Alesiho.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.