Pirelli dnes oznámilo, jaké pneumatiky přiveze pro závody v Bahrajnu, v Barceloně a v Monaku.
V Bahrajnu se krom přechodných a mokrých, které v nezměněné podobě kvůli možnému dešti vozí vždy, setkáme se stejnými směsmi jako v Austrálii a v Číně, tedy s měkkou a tvrdou pneumatikou. Na Středním východě musí italský výrobce brát do úvahy vysoké teploty a charakteristiku dráhy poskytující střední úroveň přilnavosti.
Do Barcelony však Pirelli kvůli vysokému zatížení a zpestření strategií týmům dodá nejtvrdší gumu ze svého portfolia, kterou opět doplní o oblíbenou měkkou směs.
K nejpomalejšímu a nejklikatějšímu závodu v ulicích Monte Carla dodá jako obvykle ty nejměkčí pneumatiky: super-měkkou a měkkou směs.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k výše uvedenému výběru poznamenává: "Našimi nominacemi letos chceme posunout hranici výkonnosti, jak bylo patrné z posledních voleb. Pouze super-měkká směs je stejná jako minulý rok - ostatní směsi jsou měkčí a tudíž i rychlejší, navržené pro těsnější závodění s rozmanitějšími strategiemi."
Letošní alokace pneumatik Pirelli
Jak se letos změnila tvrdost pneumatik?Pokud bychom za výchozí (100 %) považovali super-měkkou směs, která se oproti loňsku nezměnila, pak je měkká směs o 10 %, středně-tvrdá o 25 % a tvrdá o 31 % tvrdší. Loni byla měkká směs o 25 % tvrdší než super-měkká, zatímco tvrdá byla tvrdší o 70 %.
Dle pravidel dostává za normálních okolností pro závodní víkend každý tým pět sad (po čtyřech pneumatikách) z měkčí ze dvou nabízených směsí a šest sad z té tvrdší.
Barevné odlišení jednotlivých směsí letošních pneumatik
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.