Pirelli dnes oznámilo, jaké pneumatiky přiveze pro závody v Bahrajnu, v Barceloně a v Monaku.
V Bahrajnu se krom přechodných a mokrých, které v nezměněné podobě kvůli možnému dešti vozí vždy, setkáme se stejnými směsmi jako v Austrálii a v Číně, tedy s měkkou a tvrdou pneumatikou. Na Středním východě musí italský výrobce brát do úvahy vysoké teploty a charakteristiku dráhy poskytující střední úroveň přilnavosti.
Do Barcelony však Pirelli kvůli vysokému zatížení a zpestření strategií týmům dodá nejtvrdší gumu ze svého portfolia, kterou opět doplní o oblíbenou měkkou směs.
K nejpomalejšímu a nejklikatějšímu závodu v ulicích Monte Carla dodá jako obvykle ty nejměkčí pneumatiky: super-měkkou a měkkou směs.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k výše uvedenému výběru poznamenává: "Našimi nominacemi letos chceme posunout hranici výkonnosti, jak bylo patrné z posledních voleb. Pouze super-měkká směs je stejná jako minulý rok - ostatní směsi jsou měkčí a tudíž i rychlejší, navržené pro těsnější závodění s rozmanitějšími strategiemi."
Letošní alokace pneumatik Pirelli
Jak se letos změnila tvrdost pneumatik?Pokud bychom za výchozí (100 %) považovali super-měkkou směs, která se oproti loňsku nezměnila, pak je měkká směs o 10 %, středně-tvrdá o 25 % a tvrdá o 31 % tvrdší. Loni byla měkká směs o 25 % tvrdší než super-měkká, zatímco tvrdá byla tvrdší o 70 %.
Dle pravidel dostává za normálních okolností pro závodní víkend každý tým pět sad (po čtyřech pneumatikách) z měkčí ze dvou nabízených směsí a šest sad z té tvrdší.
Barevné odlišení jednotlivých směsí letošních pneumatik
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.