Bývalý šampion F1, Mario Andretti, řekl, že si myslí, že je nutné mít alespoň jeden závod F1 v USA. Druhým dechem ale dodává, že pro sport je důležité mít tradiční závody v Evropě.
Dnes již 72letý bývalý závodník řekl pro CNBC, že věří tomu, že F1 musí být v USA, ale také, že USA potřebují závod F1 kvůli vzrůstající popularitě sportu po celém světě. "Formule 1 potřebuje být ve Spojených státech amerických na solidních základech a USA potřebují F1. Díky Circuit de Americas v Austinu a plánovaném závodu pro rok 2013 v New Jersey budeme mít poprvé dva závody v USA, to bude ohromné," říká Mario Andretti.
"Je zde velký přesah poptávky po F1 nad tím, co můžete dodat. Jsou zde vlády investující do okruhů po celém světě, pro privátní sektor je s tím občas těžké bojovat. F1 byla vždy hodně prominentní, protože je celosvětová. Ale v předchozích 10 nebo 15 letech se to dostalo do úplně jiné dimenze."
Mario Andretti ve VC Rakouska 1979
Zatímco expanze do Asie, na Střední východ a do Ameriky je fajn, Andretti však varuje, že by se nemělo zapomínat na kořeny, kde to vše začalo, tedy na Evropu. Kvůli novým trhům se začíná zmenšovat počet závodů v Evropě, momentálně je to jen 8 z 20 závodů a má se za to, že v roce 2013 by se toto číslo mělo ještě zmenšit.
"Nikdy byste neměli odcházet odtud, kde jsou opravdové základy F1 a ty jsou v Evropě. Samozřejmě není nic špatného na expanzi do zemí jako Asie, Čína, Malajsie. Jen doufám, že pan Bernie Ecclestone nebude zapomínat na silnou tradici, kterou F1 v Evropě má."
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.