Bývalý šampion F1, Mario Andretti, řekl, že si myslí, že je nutné mít alespoň jeden závod F1 v USA. Druhým dechem ale dodává, že pro sport je důležité mít tradiční závody v Evropě.
Dnes již 72letý bývalý závodník řekl pro CNBC, že věří tomu, že F1 musí být v USA, ale také, že USA potřebují závod F1 kvůli vzrůstající popularitě sportu po celém světě. "Formule 1 potřebuje být ve Spojených státech amerických na solidních základech a USA potřebují F1. Díky Circuit de Americas v Austinu a plánovaném závodu pro rok 2013 v New Jersey budeme mít poprvé dva závody v USA, to bude ohromné," říká Mario Andretti.
"Je zde velký přesah poptávky po F1 nad tím, co můžete dodat. Jsou zde vlády investující do okruhů po celém světě, pro privátní sektor je s tím občas těžké bojovat. F1 byla vždy hodně prominentní, protože je celosvětová. Ale v předchozích 10 nebo 15 letech se to dostalo do úplně jiné dimenze."
Mario Andretti ve VC Rakouska 1979
Zatímco expanze do Asie, na Střední východ a do Ameriky je fajn, Andretti však varuje, že by se nemělo zapomínat na kořeny, kde to vše začalo, tedy na Evropu. Kvůli novým trhům se začíná zmenšovat počet závodů v Evropě, momentálně je to jen 8 z 20 závodů a má se za to, že v roce 2013 by se toto číslo mělo ještě zmenšit.
"Nikdy byste neměli odcházet odtud, kde jsou opravdové základy F1 a ty jsou v Evropě. Samozřejmě není nic špatného na expanzi do zemí jako Asie, Čína, Malajsie. Jen doufám, že pan Bernie Ecclestone nebude zapomínat na silnou tradici, kterou F1 v Evropě má."
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.