Bývalý šampion F1, Mario Andretti, řekl, že si myslí, že je nutné mít alespoň jeden závod F1 v USA. Druhým dechem ale dodává, že pro sport je důležité mít tradiční závody v Evropě.
Dnes již 72letý bývalý závodník řekl pro CNBC, že věří tomu, že F1 musí být v USA, ale také, že USA potřebují závod F1 kvůli vzrůstající popularitě sportu po celém světě. "Formule 1 potřebuje být ve Spojených státech amerických na solidních základech a USA potřebují F1. Díky Circuit de Americas v Austinu a plánovaném závodu pro rok 2013 v New Jersey budeme mít poprvé dva závody v USA, to bude ohromné," říká Mario Andretti.
"Je zde velký přesah poptávky po F1 nad tím, co můžete dodat. Jsou zde vlády investující do okruhů po celém světě, pro privátní sektor je s tím občas těžké bojovat. F1 byla vždy hodně prominentní, protože je celosvětová. Ale v předchozích 10 nebo 15 letech se to dostalo do úplně jiné dimenze."
Mario Andretti ve VC Rakouska 1979
Zatímco expanze do Asie, na Střední východ a do Ameriky je fajn, Andretti však varuje, že by se nemělo zapomínat na kořeny, kde to vše začalo, tedy na Evropu. Kvůli novým trhům se začíná zmenšovat počet závodů v Evropě, momentálně je to jen 8 z 20 závodů a má se za to, že v roce 2013 by se toto číslo mělo ještě zmenšit.
"Nikdy byste neměli odcházet odtud, kde jsou opravdové základy F1 a ty jsou v Evropě. Samozřejmě není nic špatného na expanzi do zemí jako Asie, Čína, Malajsie. Jen doufám, že pan Bernie Ecclestone nebude zapomínat na silnou tradici, kterou F1 v Evropě má."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.