Bývalý šampion F1, Mario Andretti, řekl, že si myslí, že je nutné mít alespoň jeden závod F1 v USA. Druhým dechem ale dodává, že pro sport je důležité mít tradiční závody v Evropě.
Dnes již 72letý bývalý závodník řekl pro CNBC, že věří tomu, že F1 musí být v USA, ale také, že USA potřebují závod F1 kvůli vzrůstající popularitě sportu po celém světě. "Formule 1 potřebuje být ve Spojených státech amerických na solidních základech a USA potřebují F1. Díky Circuit de Americas v Austinu a plánovaném závodu pro rok 2013 v New Jersey budeme mít poprvé dva závody v USA, to bude ohromné," říká Mario Andretti.
"Je zde velký přesah poptávky po F1 nad tím, co můžete dodat. Jsou zde vlády investující do okruhů po celém světě, pro privátní sektor je s tím občas těžké bojovat. F1 byla vždy hodně prominentní, protože je celosvětová. Ale v předchozích 10 nebo 15 letech se to dostalo do úplně jiné dimenze."
Mario Andretti ve VC Rakouska 1979
Zatímco expanze do Asie, na Střední východ a do Ameriky je fajn, Andretti však varuje, že by se nemělo zapomínat na kořeny, kde to vše začalo, tedy na Evropu. Kvůli novým trhům se začíná zmenšovat počet závodů v Evropě, momentálně je to jen 8 z 20 závodů a má se za to, že v roce 2013 by se toto číslo mělo ještě zmenšit.
"Nikdy byste neměli odcházet odtud, kde jsou opravdové základy F1 a ty jsou v Evropě. Samozřejmě není nic špatného na expanzi do zemí jako Asie, Čína, Malajsie. Jen doufám, že pan Bernie Ecclestone nebude zapomínat na silnou tradici, kterou F1 v Evropě má."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.