Zatímco spolu přední týmy diskutují o legálnosti inovací, jako je například zadní křídlo Mercedesu, výfuky McLarenu či způsob fungování motorů Renault, šéf Caterhamu Tony Fernandes si stěžuje na to, že se energie v F1 mrhá v nesprávných oblastech.
Žádná z letošních novinek dle AFP Fernandese příliš nezaujala, spíše naopak: "Dnes se ptáte na F-kanály. Christian [Horner] má jeden pohled, Ross Brawn se chce podívat na mapování motorů. Koho to ale zvenčí zajímá? Lidé chtějí vidět dobré závodění."
"Nerozumím F-kanálu, nemám o něm ponětí, a přitom vlastním tým. Myslím, že závodění by mělo být o soutěživosti, mělo být zábavné, okouzlující, lidi by mělo vzrušovat. Nemyslím si, že by někoho zajímal F-kanál. Podle mě by pravidla měla být černobílá.
Nevěřím ani KERSu, myslím si, že se jedná o mrhání penězi. Musíme s těmito hloupostmi přestat. To, co mělo stát milion dolarů, stojí 6 milionů [přes 110 mil. Kč]. A přitom to automobilovému průmyslu nepomáhá. Nemůžu nasadit KERS do svého silničního auta. Ani do Ferrari. K čemu to potom je?" zlobí se Fernandes.
Podle něj by pravidla měla být pro všechny jasná, "bez jakýchkoliv nesrovnalostí ohledně toho, co je či není povoleno."
Fernandes: "KERS z F1 do svého silničního auta nedostanu, k čemu pak je?"(foto: FIA)
"Potřebujeme, aby se o inženýrskou stránku F1 starali automobilové šéfové, ale také obchodníci, lidi, kteří chápou, že tohle je show, lidi, kteří se dokáží vžít do myslí fanoušků a činit taková rozhodnutí, aby ze sportu těžili fanoušci a ne inženýři a týmy," dodává majitel Caterhamu pro oficiální stránky F1.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.