Fernandes: Musíme přestat s hloupostmi jako jsou KERS či F-kanály. Koho zajímají?

Lotus
Lotus, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 31. března 2012 12:00
Sdílej:

Zatímco spolu přední týmy diskutují o legálnosti inovací, jako je například zadní křídlo Mercedesu, výfuky McLarenu či způsob fungování motorů Renault, šéf Caterhamu Tony Fernandes si stěžuje na to, že se energie v F1 mrhá v nesprávných oblastech.

Žádná z letošních novinek dle AFP Fernandese příliš nezaujala, spíše naopak: "Dnes se ptáte na F-kanály. Christian [Horner] má jeden pohled, Ross Brawn se chce podívat na mapování motorů. Koho to ale zvenčí zajímá? Lidé chtějí vidět dobré závodění."

"Nerozumím F-kanálu, nemám o něm ponětí, a přitom vlastním tým. Myslím, že závodění by mělo být o soutěživosti, mělo být zábavné, okouzlující, lidi by mělo vzrušovat. Nemyslím si, že by někoho zajímal F-kanál. Podle mě by pravidla měla být černobílá.

Nevěřím ani KERSu, myslím si, že se jedná o mrhání penězi. Musíme s těmito hloupostmi přestat. To, co mělo stát milion dolarů, stojí 6 milionů [přes 110 mil. Kč]. A přitom to automobilovému průmyslu nepomáhá. Nemůžu nasadit KERS do svého silničního auta. Ani do Ferrari. K čemu to potom je?" zlobí se Fernandes.

Podle něj by pravidla měla být pro všechny jasná, "bez jakýchkoliv nesrovnalostí ohledně toho, co je či není povoleno."

Fernandes: "KERS z F1 do svého silničního auta nedostanu, k čemu pak je?"(foto: FIA)

"Potřebujeme, aby se o inženýrskou stránku F1 starali automobilové šéfové, ale také obchodníci, lidi, kteří chápou, že tohle je show, lidi, kteří se dokáží vžít do myslí fanoušků a činit taková rozhodnutí, aby ze sportu těžili fanoušci a ne inženýři a týmy," dodává majitel Caterhamu pro oficiální stránky F1.

Stalo se