Zatímco spolu přední týmy diskutují o legálnosti inovací, jako je například zadní křídlo Mercedesu, výfuky McLarenu či způsob fungování motorů Renault, šéf Caterhamu Tony Fernandes si stěžuje na to, že se energie v F1 mrhá v nesprávných oblastech.
Žádná z letošních novinek dle AFP Fernandese příliš nezaujala, spíše naopak: "Dnes se ptáte na F-kanály. Christian [Horner] má jeden pohled, Ross Brawn se chce podívat na mapování motorů. Koho to ale zvenčí zajímá? Lidé chtějí vidět dobré závodění."
"Nerozumím F-kanálu, nemám o něm ponětí, a přitom vlastním tým. Myslím, že závodění by mělo být o soutěživosti, mělo být zábavné, okouzlující, lidi by mělo vzrušovat. Nemyslím si, že by někoho zajímal F-kanál. Podle mě by pravidla měla být černobílá.
Nevěřím ani KERSu, myslím si, že se jedná o mrhání penězi. Musíme s těmito hloupostmi přestat. To, co mělo stát milion dolarů, stojí 6 milionů [přes 110 mil. Kč]. A přitom to automobilovému průmyslu nepomáhá. Nemůžu nasadit KERS do svého silničního auta. Ani do Ferrari. K čemu to potom je?" zlobí se Fernandes.
Podle něj by pravidla měla být pro všechny jasná, "bez jakýchkoliv nesrovnalostí ohledně toho, co je či není povoleno."
Fernandes: "KERS z F1 do svého silničního auta nedostanu, k čemu pak je?"(foto: FIA)
"Potřebujeme, aby se o inženýrskou stránku F1 starali automobilové šéfové, ale také obchodníci, lidi, kteří chápou, že tohle je show, lidi, kteří se dokáží vžít do myslí fanoušků a činit taková rozhodnutí, aby ze sportu těžili fanoušci a ne inženýři a týmy," dodává majitel Caterhamu pro oficiální stránky F1.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.