Jen co Sergio Perez řádně oslavil pohádkové druhém místo v Malajsii, vystoupil ze stínu zapomnění závodník s donedávna čistým trestním rejstříkem. Německý pilot Adrian Sutil chce zpět do F1 a tým Sauber je podle něj krásné místo k návratu.
Sezóna ještě pořádně nezačala a už se hovoří o tom, že Felipe Massa nemá ve stáji Ferrari co dělat.
Pokud by Massa skutečně opustil Ferrari během letošní sezóny, jeho místo by zaujal Sergio Perez. Tím pádem by vzniklo u Sauberu volné místo, které by mohl zaplnit klidně i Adrian Sutil.Prozatím jsou smlouvy jasně dané a k výměně jezdců nedojde. Nicméně jednu věc nelze vyvrátit: Adrian Sutil se hodlá vrátit do F1.„Doufám, že to bude brzo,“ řekl Sutil. „Musíte se dívat okolo a hledat příležitosti.“
Adrian Sutil se naposledy svezl v Grand Prix Brazílie 2011 (foto: Sahara Force India)
Jednou z možností je tým Sauber – za předpokladu, že Perez odejde. „O Sauberu jsem měl vždy velmi dobré mínění. Letos odvádí skvělou práci. Je jedním z nejsilnějších soukromých týmů. Rozhodě je to krásné místo k návratu,“ chválí Sutil švýcarský tým.Adrian Sutil si vzal na rok 2012 volno. Neuvidíme ho v žádné jiné motoristické disciplíně, což má jeden jediný důvod: chce být připraven na jakoukoliv příležitost v F1. „Udržuji se ve formě a jsem velmi motivovaný,“ tvrdí Sutil.Adrian Sutil byl letitým členem týmu Force India, nicméně pro 2012 s ním indická stáj smlouvu neprodloužila. Sutil byl navíc obviněn za napadení Erica Luxe v šanghajském baru. Lux mu později veřejně odpustil, Sutil však cítí určitou zášť. „Jsem rád, že je to za mnou, ale škoda už byla napáchána,“ přiznává Sutil.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.