Šéf Red Bullu Christian Horner nepředpokládá, že by měl McLaren letos ovládnout šampionát tak, jako oni minulý rok. Forma britského týmu podle něj bude závod od závodu kolísat a oni jej budou mít šanci porážet.
Ačkoliv jeho pilot Sebastian Vettel nedokázal ve včerejší Velké ceně navzdory příznivému výjezdu safety caru zadržet, přesto Horner podobný průběh závodů ve zbytku sezóny neočekává.
"Viděli jsme minulý rok, jak se to rychle otáčí: některé okruhy vyhovovaly jiným vozům a jiným vlastnostem. Měnilo se to víkend od víkendu. McLarenu se zde vždy dařilo, a pokud si vzpomenete, Lewis minulý rok pronásledoval Seba po většinu závodu.
Takže si myslím, že přijdou okruhy, které výkonnost ovlivní, ale týmy jsou si momentálně velmi vyrovnané. Jako vždy to bude o tempu vývoje v průběhu sezóny. Kdokoliv dostane dostatečně rychle z vozu co největší výkonnost, ten z toho bude těžit," popisuje Horner.
Podle něj jeho svěřenci nedostali v Austrálii z vozu RB8 maximum, což si vykládá tak, že proti McLarenu budou moci v příštích závodech odvádět lepší práci.
"Věděli jsme ze zimního testování, že je McLaren velmi konkurenceschopný, a tento víkend se to zde potvrdilo. Naše závodní rychlost však byla naprosto stejná jako jejich, a přitom ani jeden z pilotů nebyl se svým vozem plně spokojený.
Víme, kde se potřebujeme zlepšit, a ve vývoji máme spoustu věcí, takže si z víkendu odnášíme ohromné množství pozitiv - společně s pódiovým a čtvrtým místem."
Sebastian Vettel se v Austrálii dostal mezi McLareny a obsadil druhou příčku(foto: Red Bull Racing)
Velká cena Malajsie vyžaduje zcela odlišné aerodynamické vlastnosti, což podle Hornera Red Bullu v boji s McLareny pomůže: "Doufám v to. Myslím, že Malajsie je dost odlišná. Zde jsou krátké zatáčky, hrboly a málo těch rychlých. Ale Malajsie je pro změnu nabízí, takže to podle mě bude zajímavé.
Očekáváme, že McLaren bude v Malajsii také rychlý, ale my tam snad budeme v kvalifikaci v lepší formě než zde," dodává Horner.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.