Šéf Red Bullu Christian Horner nepředpokládá, že by měl McLaren letos ovládnout šampionát tak, jako oni minulý rok. Forma britského týmu podle něj bude závod od závodu kolísat a oni jej budou mít šanci porážet.
Ačkoliv jeho pilot Sebastian Vettel nedokázal ve včerejší Velké ceně navzdory příznivému výjezdu safety caru zadržet, přesto Horner podobný průběh závodů ve zbytku sezóny neočekává.
"Viděli jsme minulý rok, jak se to rychle otáčí: některé okruhy vyhovovaly jiným vozům a jiným vlastnostem. Měnilo se to víkend od víkendu. McLarenu se zde vždy dařilo, a pokud si vzpomenete, Lewis minulý rok pronásledoval Seba po většinu závodu.
Takže si myslím, že přijdou okruhy, které výkonnost ovlivní, ale týmy jsou si momentálně velmi vyrovnané. Jako vždy to bude o tempu vývoje v průběhu sezóny. Kdokoliv dostane dostatečně rychle z vozu co největší výkonnost, ten z toho bude těžit," popisuje Horner.
Podle něj jeho svěřenci nedostali v Austrálii z vozu RB8 maximum, což si vykládá tak, že proti McLarenu budou moci v příštích závodech odvádět lepší práci.
"Věděli jsme ze zimního testování, že je McLaren velmi konkurenceschopný, a tento víkend se to zde potvrdilo. Naše závodní rychlost však byla naprosto stejná jako jejich, a přitom ani jeden z pilotů nebyl se svým vozem plně spokojený.
Víme, kde se potřebujeme zlepšit, a ve vývoji máme spoustu věcí, takže si z víkendu odnášíme ohromné množství pozitiv - společně s pódiovým a čtvrtým místem."
Sebastian Vettel se v Austrálii dostal mezi McLareny a obsadil druhou příčku(foto: Red Bull Racing)
Velká cena Malajsie vyžaduje zcela odlišné aerodynamické vlastnosti, což podle Hornera Red Bullu v boji s McLareny pomůže: "Doufám v to. Myslím, že Malajsie je dost odlišná. Zde jsou krátké zatáčky, hrboly a málo těch rychlých. Ale Malajsie je pro změnu nabízí, takže to podle mě bude zajímavé.
Očekáváme, že McLaren bude v Malajsii také rychlý, ale my tam snad budeme v kvalifikaci v lepší formě než zde," dodává Horner.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.