AUSTRÁLIE - 3. TRÉNINK; Pilot stáje McLaren, Lewis Hamilton byl v sobotním tréninku nejrychlejší. Druhý skončil Grosjean a třetí Webber.
Třetí část volných tréninků na Velkou cenu Austrálie je připravena k odstartování. Počasí nad Albert Parkem zůstává i nadále nejisté a podmínky se mohou měnit velmi rychle. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší Michael Schumacher s vozem Mercedes před Nico Hulkenbergem na voze Force India a Sergio Pérezem v Sauberu.
Na konci pitlane se rozsvěcí zelené světlo, což signalizuje zahájení poslední fáze tréninku.
Obloha je zahalena oblaky, ale z časti prostupující slunce, dokáže zahřívat asfalt na trati. Zatímco všichni piloti jsou ve svých vozech a zajíždí své instalační kolo. O první měřené kolo se pokouší Nico Rosberg a jeho čas je 1:26,982 min.
Po Rosbergově pokusu trať osiřela. Po menší pauze se na trať vydávají Pérez, Di Resta a Grosjean... Také Petrov, Kobajaši, Kovalainen a Hülkenberg jsou v tento moment na trati. Větší pozornost bychom měli věnovat především dvojici Hamilton – Massa.
Kimi Räikkönen je připraven k výjezdu na trať. Finský pilot měl problémy s posilovačem řízení a nebyl příliš pokojený chováním vozu, zatímco jeho tým zatím nebyl schopný najít vhodné nastavení pro jeho vůz.
Lewis Hamilton zajíždí čas 1:26,620 a je zatím na pomyslném čele tréninku. Jeho stájový kolega Button jen nepatrně zaostal a s časem 1:26,801 je druhý.
Michael Schumacher se časem 1:26,234 ujímá vedení, jako jediný je na pneumatikách označených soft. Felipe Massa se v poslední zatáčce podíval blíže svodidlům, naštěstí pro něj dokázal vůz dostat zpět na trať.
Další kolo v podání Nica Rosberga má hodnotu 1:25,929, stejně jako na voze Michaela Schumachera, má i Nico nasazené měkké pneumatiky. Na trati je i Fernando Alonso, ale jeho nejrychlejší kolo stačí pouze na jedenáctou příčku. Také oba vozy Red Bull nepatří k nejrychlejším Vettel je čtvrý a Webber šestý.
Rosberg, Schumacher, Hamilton a Vettel to jsou piloti na prvních čtyřech místech. Kobayashi je pátý, šestý je Button, sedmý Grosjean, osmý Webber, devátý Ricciardo, desátý Raikkonen.
V těsném závěru tréninku se do čela dostává Lewis Hamilton, který dokázal zdolat nástrahy trati za 1:25,681 min.
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 317,9 km/hod; 2. Hamilton - 314; 3. Rosberg - 313,5; 4. Kobajaši - 314,4; 5. Schumacher - 312,7; 6. Button - 310,9.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.