AUSTRÁLIE - 3. TRÉNINK; Pilot stáje McLaren, Lewis Hamilton byl v sobotním tréninku nejrychlejší. Druhý skončil Grosjean a třetí Webber.
Třetí část volných tréninků na Velkou cenu Austrálie je připravena k odstartování. Počasí nad Albert Parkem zůstává i nadále nejisté a podmínky se mohou měnit velmi rychle. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší Michael Schumacher s vozem Mercedes před Nico Hulkenbergem na voze Force India a Sergio Pérezem v Sauberu.
Na konci pitlane se rozsvěcí zelené světlo, což signalizuje zahájení poslední fáze tréninku.
Obloha je zahalena oblaky, ale z časti prostupující slunce, dokáže zahřívat asfalt na trati. Zatímco všichni piloti jsou ve svých vozech a zajíždí své instalační kolo. O první měřené kolo se pokouší Nico Rosberg a jeho čas je 1:26,982 min.
Po Rosbergově pokusu trať osiřela. Po menší pauze se na trať vydávají Pérez, Di Resta a Grosjean... Také Petrov, Kobajaši, Kovalainen a Hülkenberg jsou v tento moment na trati. Větší pozornost bychom měli věnovat především dvojici Hamilton – Massa.
Kimi Räikkönen je připraven k výjezdu na trať. Finský pilot měl problémy s posilovačem řízení a nebyl příliš pokojený chováním vozu, zatímco jeho tým zatím nebyl schopný najít vhodné nastavení pro jeho vůz.
Lewis Hamilton zajíždí čas 1:26,620 a je zatím na pomyslném čele tréninku. Jeho stájový kolega Button jen nepatrně zaostal a s časem 1:26,801 je druhý.
Michael Schumacher se časem 1:26,234 ujímá vedení, jako jediný je na pneumatikách označených soft. Felipe Massa se v poslední zatáčce podíval blíže svodidlům, naštěstí pro něj dokázal vůz dostat zpět na trať.
Další kolo v podání Nica Rosberga má hodnotu 1:25,929, stejně jako na voze Michaela Schumachera, má i Nico nasazené měkké pneumatiky. Na trati je i Fernando Alonso, ale jeho nejrychlejší kolo stačí pouze na jedenáctou příčku. Také oba vozy Red Bull nepatří k nejrychlejším Vettel je čtvrý a Webber šestý.
Rosberg, Schumacher, Hamilton a Vettel to jsou piloti na prvních čtyřech místech. Kobayashi je pátý, šestý je Button, sedmý Grosjean, osmý Webber, devátý Ricciardo, desátý Raikkonen.
V těsném závěru tréninku se do čela dostává Lewis Hamilton, který dokázal zdolat nástrahy trati za 1:25,681 min.
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 317,9 km/hod; 2. Hamilton - 314; 3. Rosberg - 313,5; 4. Kobajaši - 314,4; 5. Schumacher - 312,7; 6. Button - 310,9.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.