Nico Rosberg a Michael Schumacher jsou prvním dni tréninků v Melbourne spokojení. Oba mají z nového Mercedesu F1 W03 dobrý pocit.
I když poznatky po prvních třech hodinách testů v Melbourne nejsou nijak zvlášť vypovídající díky dešti, tak ukazují, že Mercedes přes zimu udělal slušný pokrok. Michael Schumer byl v prvním tréninku třetí a ve druhém byl rekordman F1 nejrychlejší. Kdyby se zkombinovaly nejrychlejší časy všech jezdců z obou tréninků, tak by byl Němec třetí. Jeho odstup na nejrychlejšího jezdce pátečního dne, Jensona Buttona, by byl asi 6 desetin sekundy.
"Pocit z auta jsem měl pozitivní. Máme excelentní stroj. Teď už se ale těšíme na suchý víkend. Nás ten déšť až tak neovlivnil," řekl Schumacher.
Také jeho týmový kolega Nico Rosberg má po prvním dni dobrý pocit z jeho stříbrného monopostu. "Bylo hezké se opět projet. Získali jsme určitý záchytný bod, jak na tom v porovnání s konkurencí jsme."
Spousta jezdců do auta nastupje napřed zásadně pravou, i Michael v Melbourne nastupoval napřed pravou (foto: Daimler AG)
Mladší z obou Němců tréninky dokončil na místě šestém a devátém. Kdybychom opět porovnali dosažené časy z obou tréninků, tak by byl osmý, o 1,7 sec pomalejší než Button. Když ale vezmeme v potaz, že jezdci z celého pole jezdili na rozdílných gumách a také s rozdílnými testovacími programy, tak zůstává obrázek o rozložení sil v letošním poli stále nejasný.
"Počasí bylo docela proměnlivé, ale podařilo se mi odjet několik kol na suchu. Mohl jsem se naučit některé věci, které jsou nutné, když bylo ještě sucho. Hodně jsem se toho naučil o tom, jaké to je, když máte v nádrži hodně benzínu. Byla to dobrá příprava na závod. Celkově jsem spokojený, protože jsem si auto dobře osahal. Byl to rozumný start," zakončil Nico.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.