Nico Rosberg a Michael Schumacher jsou prvním dni tréninků v Melbourne spokojení. Oba mají z nového Mercedesu F1 W03 dobrý pocit.
I když poznatky po prvních třech hodinách testů v Melbourne nejsou nijak zvlášť vypovídající díky dešti, tak ukazují, že Mercedes přes zimu udělal slušný pokrok. Michael Schumer byl v prvním tréninku třetí a ve druhém byl rekordman F1 nejrychlejší. Kdyby se zkombinovaly nejrychlejší časy všech jezdců z obou tréninků, tak by byl Němec třetí. Jeho odstup na nejrychlejšího jezdce pátečního dne, Jensona Buttona, by byl asi 6 desetin sekundy.
"Pocit z auta jsem měl pozitivní. Máme excelentní stroj. Teď už se ale těšíme na suchý víkend. Nás ten déšť až tak neovlivnil," řekl Schumacher.
Také jeho týmový kolega Nico Rosberg má po prvním dni dobrý pocit z jeho stříbrného monopostu. "Bylo hezké se opět projet. Získali jsme určitý záchytný bod, jak na tom v porovnání s konkurencí jsme."
Spousta jezdců do auta nastupje napřed zásadně pravou, i Michael v Melbourne nastupoval napřed pravou (foto: Daimler AG)
Mladší z obou Němců tréninky dokončil na místě šestém a devátém. Kdybychom opět porovnali dosažené časy z obou tréninků, tak by byl osmý, o 1,7 sec pomalejší než Button. Když ale vezmeme v potaz, že jezdci z celého pole jezdili na rozdílných gumách a také s rozdílnými testovacími programy, tak zůstává obrázek o rozložení sil v letošním poli stále nejasný.
"Počasí bylo docela proměnlivé, ale podařilo se mi odjet několik kol na suchu. Mohl jsem se naučit některé věci, které jsou nutné, když bylo ještě sucho. Hodně jsem se toho naučil o tom, jaké to je, když máte v nádrži hodně benzínu. Byla to dobrá příprava na závod. Celkově jsem spokojený, protože jsem si auto dobře osahal. Byl to rozumný start," zakončil Nico.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.