AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Rozmary počasí potrápily piloty také ve 2. tréninku, který začal za mokra, ale končil na téměř zcela suché trati. Nejrychlejší kolo v samotném závěru zajel Michael Schumacher s Mercedesem.
Odpoledne v Melbourne piloti začínali na mokrých pneumatikách. Brzy po zahájení se však začínalo ukazovat slunce a po 30 minutách již vozy obouvaly intermediálky a FIA umožnila i využívání DRS.
Dvacet minut před koncem se nad Albert Park vrátily temné mraky, ale z nich už nepršelo. Ke konci všichni vyčkávali na oschnutí dráhy, protože chtěli vyjet na hladkých pneumatikách. Kromě páté zatáčky bylo všude sucho a ke konci provoz pořádně zhoustl. Mimo se ocitl Kovalainen a divoký smyk na cílové rovince předvedl také Kobajaši.
V koncovce byl nejrychlejší Schumacher s časem 1:29,662 min, druhý byl Hülkenberg se ztrátou desetiny sekundy, třetí Pérez zaostal již o více než sekundu.
Caterham do Austrálie přivezl nové přední křídlo (nahoře)(foto: Caterham F1 Team)
Velmi dobře podle některých pozorovatelů vypadá výkonnost Sauberu. Například Alex Wurz, kterého angažoval Williams jako poradce pro své piloty, uvádí: "Buď jezdí s malým množstvím paliva, nebo jsou hodně dobří. Mám na to svůj názor, ale člověk nikdy neví."
Caterham oproti dopolední části provedl několik drobných změn na předním křídle, v nastavení světlé výšky, vyvážení brzd a brzdových kanálků. Technický ředitel Mark Smith o něm říká: "Myslím, že toto auto je krokem vpřed. Problém je, že nevíte, zda se posunete o místo výše, ale na to přijdeme zítra. Co se týče vývoje, přivezli jsme pro tento závod nové přední křídlo a na zádi máme o jednu možnost pro chlazení navíc."
Karthikeyan projíždí boxovou uličkou během 2. tréninku (foto: HRT F1 Team)
Druhého tréninku se konečně zúčastnily oba vozy HRT, v jeho polovině tým zahlásil: "Pedro dokončil své první instalační kolo s F112. Nyní je čas na kontrolu všeho, protože je to poprvé, co je tento vůz na trati." Jeho radost ale neměla dlouhého trvání, když poté hlásil, že mu nefunguje posilovač řízení.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 314,5 km/hod; 2. Schumacher - 311,8; 3. Pérez - 311,7; 4. Kobajaši - 311,1; 5. Rosberg - 308,6; 6. Di Resta - 308,3.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.