AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Rozmary počasí potrápily piloty také ve 2. tréninku, který začal za mokra, ale končil na téměř zcela suché trati. Nejrychlejší kolo v samotném závěru zajel Michael Schumacher s Mercedesem.
Odpoledne v Melbourne piloti začínali na mokrých pneumatikách. Brzy po zahájení se však začínalo ukazovat slunce a po 30 minutách již vozy obouvaly intermediálky a FIA umožnila i využívání DRS.
Dvacet minut před koncem se nad Albert Park vrátily temné mraky, ale z nich už nepršelo. Ke konci všichni vyčkávali na oschnutí dráhy, protože chtěli vyjet na hladkých pneumatikách. Kromě páté zatáčky bylo všude sucho a ke konci provoz pořádně zhoustl. Mimo se ocitl Kovalainen a divoký smyk na cílové rovince předvedl také Kobajaši.
V koncovce byl nejrychlejší Schumacher s časem 1:29,662 min, druhý byl Hülkenberg se ztrátou desetiny sekundy, třetí Pérez zaostal již o více než sekundu.
Caterham do Austrálie přivezl nové přední křídlo (nahoře)(foto: Caterham F1 Team)
Velmi dobře podle některých pozorovatelů vypadá výkonnost Sauberu. Například Alex Wurz, kterého angažoval Williams jako poradce pro své piloty, uvádí: "Buď jezdí s malým množstvím paliva, nebo jsou hodně dobří. Mám na to svůj názor, ale člověk nikdy neví."
Caterham oproti dopolední části provedl několik drobných změn na předním křídle, v nastavení světlé výšky, vyvážení brzd a brzdových kanálků. Technický ředitel Mark Smith o něm říká: "Myslím, že toto auto je krokem vpřed. Problém je, že nevíte, zda se posunete o místo výše, ale na to přijdeme zítra. Co se týče vývoje, přivezli jsme pro tento závod nové přední křídlo a na zádi máme o jednu možnost pro chlazení navíc."
Karthikeyan projíždí boxovou uličkou během 2. tréninku (foto: HRT F1 Team)
Druhého tréninku se konečně zúčastnily oba vozy HRT, v jeho polovině tým zahlásil: "Pedro dokončil své první instalační kolo s F112. Nyní je čas na kontrolu všeho, protože je to poprvé, co je tento vůz na trati." Jeho radost ale neměla dlouhého trvání, když poté hlásil, že mu nefunguje posilovač řízení.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 314,5 km/hod; 2. Schumacher - 311,8; 3. Pérez - 311,7; 4. Kobajaši - 311,1; 5. Rosberg - 308,6; 6. Di Resta - 308,3.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.