AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Rozmary počasí potrápily piloty také ve 2. tréninku, který začal za mokra, ale končil na téměř zcela suché trati. Nejrychlejší kolo v samotném závěru zajel Michael Schumacher s Mercedesem.
Odpoledne v Melbourne piloti začínali na mokrých pneumatikách. Brzy po zahájení se však začínalo ukazovat slunce a po 30 minutách již vozy obouvaly intermediálky a FIA umožnila i využívání DRS.
Dvacet minut před koncem se nad Albert Park vrátily temné mraky, ale z nich už nepršelo. Ke konci všichni vyčkávali na oschnutí dráhy, protože chtěli vyjet na hladkých pneumatikách. Kromě páté zatáčky bylo všude sucho a ke konci provoz pořádně zhoustl. Mimo se ocitl Kovalainen a divoký smyk na cílové rovince předvedl také Kobajaši.
V koncovce byl nejrychlejší Schumacher s časem 1:29,662 min, druhý byl Hülkenberg se ztrátou desetiny sekundy, třetí Pérez zaostal již o více než sekundu.
Caterham do Austrálie přivezl nové přední křídlo (nahoře)(foto: Caterham F1 Team)
Velmi dobře podle některých pozorovatelů vypadá výkonnost Sauberu. Například Alex Wurz, kterého angažoval Williams jako poradce pro své piloty, uvádí: "Buď jezdí s malým množstvím paliva, nebo jsou hodně dobří. Mám na to svůj názor, ale člověk nikdy neví."
Caterham oproti dopolední části provedl několik drobných změn na předním křídle, v nastavení světlé výšky, vyvážení brzd a brzdových kanálků. Technický ředitel Mark Smith o něm říká: "Myslím, že toto auto je krokem vpřed. Problém je, že nevíte, zda se posunete o místo výše, ale na to přijdeme zítra. Co se týče vývoje, přivezli jsme pro tento závod nové přední křídlo a na zádi máme o jednu možnost pro chlazení navíc."
Karthikeyan projíždí boxovou uličkou během 2. tréninku (foto: HRT F1 Team)
Druhého tréninku se konečně zúčastnily oba vozy HRT, v jeho polovině tým zahlásil: "Pedro dokončil své první instalační kolo s F112. Nyní je čas na kontrolu všeho, protože je to poprvé, co je tento vůz na trati." Jeho radost ale neměla dlouhého trvání, když poté hlásil, že mu nefunguje posilovač řízení.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 314,5 km/hod; 2. Schumacher - 311,8; 3. Pérez - 311,7; 4. Kobajaši - 311,1; 5. Rosberg - 308,6; 6. Di Resta - 308,3.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.