Šéf Red Bullu Christian Horner popírá, že by se snažili pro sezónu 2013 uzavřít smlouvu s Lewisem Hamiltonem. Spíše dají místo některému z mladých jezdců sesterské stáje Toro Rosso, než aby přitáhli nějakou velkou hvězdu.
Hamiltonovi vyprší kontrakt s McLarenem na konci letošní sezóny, to stejné platí i pro Marka Webbera v Red Bullu. Znamená to, že v mistrovském týmu by mohlo být pro rok 2013 místo volné.
Hamilton sice uvedl, že by rád zůstal v McLarenu, ale fakt, že případné prodloužení smlouvy chce odložit až na léto, poukazuje na fakt, že chce zjistit, jak si jeho tým povede na začátku sezóny 2012, než by se dál uvázal. Do ohně spekulací přilil loni sám britský pilot, když během Velké ceny Kanady navštívil Hornera v motorhomu Red Bullu.
"Myslím, že je těžké si představit Lewise v našem týmu. Podle mě se cítí dobře v prostředí, ve kterém je, a my jsme spokojeni s dvěma piloty, které máme," říká Horner pro Telegraph.
"Rovněž jsme se rozhodli investovat do mládí a máme dva opravdu vzrušující mladíky, kteří vstupují do závodění ve velkých cenách: Jeana-Erica Vergneho a Daniela Ricciarda. Oba jsou skutečně talentovaní a oba si tuto příležitost zaslouží. Takže se po pilotech budeme spíše rozhlížet uvnitř než někde venku."
Proč by nechtěl mít dva velmi silné jezdce v týmu? "Je důležité to mít v týmu správně vyvážené, nejen co se týče pilotů, ale celé organizace. Zda by to mohlo či nemohlo fungovat, kdo ví? Zřejmě bychom upřednostnili jezdce, do něhož jsme investovali od jeho mládí, jemuž jsme dali příležitost a pozorovali jeho vývoj - spíše než někoho z vnějšku.
Lewis Hamilton v souboji se Sebastianem Vettelem (foto: Red Bull Racing)
Po Hamiltonovi, u něhož je pravděpodobné, že ve Wokingu prodlouží, se údajně ohlíží i Mercedes, kde letos vyprší smlouva Michaelovi Schumacherovi. I v tomto případě bude záležet na tom, jak se týmu bude dařit a jak se Michael nakonec rozhodne. Horner nevylučuje, že si Webbera podrží i Red Bull.
"Rozhodně si nemyslím, že Mark půjde do letošního roku s tím, že je jeho posledním. Je motivován, je hladový a vidí budoucnost i po skončení roku 2012. Je podle mě nevyhnutelné, že se piloti dostávají do určitého věku - a mu je letos 36 - kdy je logické postupovat krok za krokem, s čímž Mark i tým souhlasili.
Pro tým je jednoduše příjemné, když má některé možnosti díky mladíkům, do nichž investuje, pokud vyvstane ta potřeba, nebo když si například Mark bude přát skončit. Neexistují záruky, že na to budou za 12 měsíců připraveni. Může to trvat dva nebo i tři roky," dodává Horner.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.