Šéf Red Bullu Christian Horner popírá, že by se snažili pro sezónu 2013 uzavřít smlouvu s Lewisem Hamiltonem. Spíše dají místo některému z mladých jezdců sesterské stáje Toro Rosso, než aby přitáhli nějakou velkou hvězdu.
Hamiltonovi vyprší kontrakt s McLarenem na konci letošní sezóny, to stejné platí i pro Marka Webbera v Red Bullu. Znamená to, že v mistrovském týmu by mohlo být pro rok 2013 místo volné.
Hamilton sice uvedl, že by rád zůstal v McLarenu, ale fakt, že případné prodloužení smlouvy chce odložit až na léto, poukazuje na fakt, že chce zjistit, jak si jeho tým povede na začátku sezóny 2012, než by se dál uvázal. Do ohně spekulací přilil loni sám britský pilot, když během Velké ceny Kanady navštívil Hornera v motorhomu Red Bullu.
"Myslím, že je těžké si představit Lewise v našem týmu. Podle mě se cítí dobře v prostředí, ve kterém je, a my jsme spokojeni s dvěma piloty, které máme," říká Horner pro Telegraph.
"Rovněž jsme se rozhodli investovat do mládí a máme dva opravdu vzrušující mladíky, kteří vstupují do závodění ve velkých cenách: Jeana-Erica Vergneho a Daniela Ricciarda. Oba jsou skutečně talentovaní a oba si tuto příležitost zaslouží. Takže se po pilotech budeme spíše rozhlížet uvnitř než někde venku."
Proč by nechtěl mít dva velmi silné jezdce v týmu? "Je důležité to mít v týmu správně vyvážené, nejen co se týče pilotů, ale celé organizace. Zda by to mohlo či nemohlo fungovat, kdo ví? Zřejmě bychom upřednostnili jezdce, do něhož jsme investovali od jeho mládí, jemuž jsme dali příležitost a pozorovali jeho vývoj - spíše než někoho z vnějšku.
Lewis Hamilton v souboji se Sebastianem Vettelem (foto: Red Bull Racing)
Po Hamiltonovi, u něhož je pravděpodobné, že ve Wokingu prodlouží, se údajně ohlíží i Mercedes, kde letos vyprší smlouva Michaelovi Schumacherovi. I v tomto případě bude záležet na tom, jak se týmu bude dařit a jak se Michael nakonec rozhodne. Horner nevylučuje, že si Webbera podrží i Red Bull.
"Rozhodně si nemyslím, že Mark půjde do letošního roku s tím, že je jeho posledním. Je motivován, je hladový a vidí budoucnost i po skončení roku 2012. Je podle mě nevyhnutelné, že se piloti dostávají do určitého věku - a mu je letos 36 - kdy je logické postupovat krok za krokem, s čímž Mark i tým souhlasili.
Pro tým je jednoduše příjemné, když má některé možnosti díky mladíkům, do nichž investuje, pokud vyvstane ta potřeba, nebo když si například Mark bude přát skončit. Neexistují záruky, že na to budou za 12 měsíců připraveni. Může to trvat dva nebo i tři roky," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.