I když šéf Mercedesu Ross Brawn před časem uvedl, na titul letos ještě zřejmě mít nebudou, nyní prohlašuje, že nevidí důvod, proč by několik závodů nemohli vyhrát.
Nový vůz Mercedesu F1 W03 v předsezónních testech předváděl velmi dobré výkony, na které by chtěli navázat vítězstvími ve velkých cenách. Má na to? "Podle mě vždy věříte, že ano. Chcete mít vítězné auto a já jsem zatím neviděl nic, co by mi říkalo, že by nemohlo vyhrávat," odpovídá Brawn.
"Někdy máte vůz, s nímž se trápíte a pozorujete věci, které nefungují tak, jak jste očekávali a chtěli - ale to rozhodně neplatí o tomto voze, který by měl naplnit naše ambice: to je vést si mnohem lépe než v předchozích dvou letech," pokračuje šéf závodního týmu Mercedesu.
Ani on si však netroufá před Melbourne přesně odhadnout, jak na tom budou: "Je to těžko posoudit, protože nevíte, s jakým množstvím paliva ostatní jezdí."
"Když vidíte auto, které začíná závodní stint, předpokládáte, že má plno paliva, hmotnosti jsou reprezentativní a uvidíte přesný model toho, co dělají. Některé závodní jízdy vypadají dobře, jiné o něco méně. Já očekávám, že se auta před tím, než dorazíme do Melbourne, ještě změní."
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Některé týmy zvolily návrh, jímž očividně stále foukají z výfuků do oblasti zadních pneumatik, což může mít vliv na kritickou degradaci pneumatik, protože tok z výfuků se letos řídí mnohem hůře než loni.
Minulý rok to bylo celkem přesné, letos je to obecnější, protože koncovky výfuků nemůžete mít umístěné tak, abyste foukali přímo do difuzoru. Během prvních několika závodů dojde k některým zajímavým zvratům," předpovídá Brawn.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.