I když šéf Mercedesu Ross Brawn před časem uvedl, na titul letos ještě zřejmě mít nebudou, nyní prohlašuje, že nevidí důvod, proč by několik závodů nemohli vyhrát.
Nový vůz Mercedesu F1 W03 v předsezónních testech předváděl velmi dobré výkony, na které by chtěli navázat vítězstvími ve velkých cenách. Má na to? "Podle mě vždy věříte, že ano. Chcete mít vítězné auto a já jsem zatím neviděl nic, co by mi říkalo, že by nemohlo vyhrávat," odpovídá Brawn.
"Někdy máte vůz, s nímž se trápíte a pozorujete věci, které nefungují tak, jak jste očekávali a chtěli - ale to rozhodně neplatí o tomto voze, který by měl naplnit naše ambice: to je vést si mnohem lépe než v předchozích dvou letech," pokračuje šéf závodního týmu Mercedesu.
Ani on si však netroufá před Melbourne přesně odhadnout, jak na tom budou: "Je to těžko posoudit, protože nevíte, s jakým množstvím paliva ostatní jezdí."
"Když vidíte auto, které začíná závodní stint, předpokládáte, že má plno paliva, hmotnosti jsou reprezentativní a uvidíte přesný model toho, co dělají. Některé závodní jízdy vypadají dobře, jiné o něco méně. Já očekávám, že se auta před tím, než dorazíme do Melbourne, ještě změní."
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Některé týmy zvolily návrh, jímž očividně stále foukají z výfuků do oblasti zadních pneumatik, což může mít vliv na kritickou degradaci pneumatik, protože tok z výfuků se letos řídí mnohem hůře než loni.
Minulý rok to bylo celkem přesné, letos je to obecnější, protože koncovky výfuků nemůžete mít umístěné tak, abyste foukali přímo do difuzoru. Během prvních několika závodů dojde k některým zajímavým zvratům," předpovídá Brawn.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.