Šéf Red Bullu, Christian Horner, tvrdí, že jeho tým nelituje odchodu z Formula One Teams' Association (FOTA), i když Ross Brawn z Mercedesu řekl, že tento odchod byl "krátkozraký".
Red Bull (zde a zde) a Ferrari (zde) vloni v prosinci opustili FOTA a rychle je následovaly Toro Rosso a Sauber. FOTA tak má již jen sedm členů. Minulý měsíc řekl šéf Mercedesu, Ross Brawn, následující: "Myslíme si, že to velká škoda, že jsme ztratili členy FOTA, protože si myslím, že bychom toho mohli litovat." Když se ESPNF1 zeptalo šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, jestli neví, kam tím Ross Brawn mířil, tak řekl: "Ne tak docela."
"Myslím, že problém FOTA je ten, že se ztratil její smysl a musela řešit problémy, které přesahovaly její kompetence. Proto jsme se rozhodli pro tento čas z FOTA vystoupit a přejeme jim vše nejlepší do budoucnosti. S naším rozhodnutím jsme velmi spokojeni. Raději budeme sami strůjci svého osudu než být momentálně členy FOTA," nevylučuje možnou budoucí znovu účast ve FOTA Horner.
FOTA vznikla v roce 2008 za účelem, aby týmy mohly společně vyjednávat s FIA a Formula One Management (FOM) ohledně snižování nákladů. V roce 2009 se nad FOTA napřed stahovala mračna, nakonec se jí ale podařilo vyjednat Concorde Agreement 2009. Horner si však myslí, že FOTA měla vloni tak velký vliv na konkurenceschopnost aut, že už to bylo neúnosné.
"Samozřejmě konkurenční charakter týmů ztěžuje dosažení shody. Takže, když se FOTA snažila zasahovat do oblastí, které přímo ovlivňují konkurenceschopnost, tak to bylo sporné a náš odchod byl neodvratitelný."
Že F1 není jen o formulích nám zde dokazuje Mark Webber, jeho šéf o tom mluví v čláku...(foto: Red Bull Racing)
Aktuální Concordská smlouva vyprší v roce 2013 a jednání mezi týmy a FOM by měla nabrat na obrátkách tento rok. Když byl však Horner dotázán, jestli by nebylo lepší, aby týmy s Berniem Ecclestonem vyjednávaly společně, tak řekl: "Jsou zde dva pohledy na tuto situaci. Znovu říkám, že si myslím, že je těžké dosáhnout společné pozice, protože v každé skupině mají lidé různé náhledy na věc."
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.