Šéf Red Bullu, Christian Horner, tvrdí, že jeho tým nelituje odchodu z Formula One Teams' Association (FOTA), i když Ross Brawn z Mercedesu řekl, že tento odchod byl "krátkozraký".
Red Bull (zde a zde) a Ferrari (zde) vloni v prosinci opustili FOTA a rychle je následovaly Toro Rosso a Sauber. FOTA tak má již jen sedm členů. Minulý měsíc řekl šéf Mercedesu, Ross Brawn, následující: "Myslíme si, že to velká škoda, že jsme ztratili členy FOTA, protože si myslím, že bychom toho mohli litovat." Když se ESPNF1 zeptalo šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, jestli neví, kam tím Ross Brawn mířil, tak řekl: "Ne tak docela."
"Myslím, že problém FOTA je ten, že se ztratil její smysl a musela řešit problémy, které přesahovaly její kompetence. Proto jsme se rozhodli pro tento čas z FOTA vystoupit a přejeme jim vše nejlepší do budoucnosti. S naším rozhodnutím jsme velmi spokojeni. Raději budeme sami strůjci svého osudu než být momentálně členy FOTA," nevylučuje možnou budoucí znovu účast ve FOTA Horner.
FOTA vznikla v roce 2008 za účelem, aby týmy mohly společně vyjednávat s FIA a Formula One Management (FOM) ohledně snižování nákladů. V roce 2009 se nad FOTA napřed stahovala mračna, nakonec se jí ale podařilo vyjednat Concorde Agreement 2009. Horner si však myslí, že FOTA měla vloni tak velký vliv na konkurenceschopnost aut, že už to bylo neúnosné.
"Samozřejmě konkurenční charakter týmů ztěžuje dosažení shody. Takže, když se FOTA snažila zasahovat do oblastí, které přímo ovlivňují konkurenceschopnost, tak to bylo sporné a náš odchod byl neodvratitelný."
Že F1 není jen o formulích nám zde dokazuje Mark Webber, jeho šéf o tom mluví v čláku...(foto: Red Bull Racing)
Aktuální Concordská smlouva vyprší v roce 2013 a jednání mezi týmy a FOM by měla nabrat na obrátkách tento rok. Když byl však Horner dotázán, jestli by nebylo lepší, aby týmy s Berniem Ecclestonem vyjednávaly společně, tak řekl: "Jsou zde dva pohledy na tuto situaci. Znovu říkám, že si myslím, že je těžké dosáhnout společné pozice, protože v každé skupině mají lidé různé náhledy na věc."
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.