Šéf Red Bullu, Christian Horner, tvrdí, že jeho tým nelituje odchodu z Formula One Teams' Association (FOTA), i když Ross Brawn z Mercedesu řekl, že tento odchod byl "krátkozraký".
Red Bull (zde a zde) a Ferrari (zde) vloni v prosinci opustili FOTA a rychle je následovaly Toro Rosso a Sauber. FOTA tak má již jen sedm členů. Minulý měsíc řekl šéf Mercedesu, Ross Brawn, následující: "Myslíme si, že to velká škoda, že jsme ztratili členy FOTA, protože si myslím, že bychom toho mohli litovat." Když se ESPNF1 zeptalo šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, jestli neví, kam tím Ross Brawn mířil, tak řekl: "Ne tak docela."
"Myslím, že problém FOTA je ten, že se ztratil její smysl a musela řešit problémy, které přesahovaly její kompetence. Proto jsme se rozhodli pro tento čas z FOTA vystoupit a přejeme jim vše nejlepší do budoucnosti. S naším rozhodnutím jsme velmi spokojeni. Raději budeme sami strůjci svého osudu než být momentálně členy FOTA," nevylučuje možnou budoucí znovu účast ve FOTA Horner.
FOTA vznikla v roce 2008 za účelem, aby týmy mohly společně vyjednávat s FIA a Formula One Management (FOM) ohledně snižování nákladů. V roce 2009 se nad FOTA napřed stahovala mračna, nakonec se jí ale podařilo vyjednat Concorde Agreement 2009. Horner si však myslí, že FOTA měla vloni tak velký vliv na konkurenceschopnost aut, že už to bylo neúnosné.
"Samozřejmě konkurenční charakter týmů ztěžuje dosažení shody. Takže, když se FOTA snažila zasahovat do oblastí, které přímo ovlivňují konkurenceschopnost, tak to bylo sporné a náš odchod byl neodvratitelný."
Že F1 není jen o formulích nám zde dokazuje Mark Webber, jeho šéf o tom mluví v čláku...(foto: Red Bull Racing)
Aktuální Concordská smlouva vyprší v roce 2013 a jednání mezi týmy a FOM by měla nabrat na obrátkách tento rok. Když byl však Horner dotázán, jestli by nebylo lepší, aby týmy s Berniem Ecclestonem vyjednávaly společně, tak řekl: "Jsou zde dva pohledy na tuto situaci. Znovu říkám, že si myslím, že je těžké dosáhnout společné pozice, protože v každé skupině mají lidé různé náhledy na věc."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.