První závod sezóny 2012 je za dveřmi - již za necelý týden si to 24 pilotů rozdá o body do letošního šampionátu v Melbourne. Souboje FIA okoření dvěma DRS zónami.
Hlavní traťový inženýr Sauberu Giampaolo Dall'Ara na tuto zajímavost upozornil v prohlášení Sauberu před Velkou cenou Austrálie, kde se nikdy moc lehce nepředjíždělo: "V minulosti bylo předjíždění v Melbourne obtížné, ale tentokrát tam budou dvě DRS zóny."
Loni zde FIA povolila pouze jediné místo, kde mohli piloti využívat systém pro snížení přítlaku na zadním křídle, a to na startovní/cílové rovince. Piloti však uváděli, že tato DRS zóna byla příliš krátká a k předjíždění jim příliš nepomáhala.
Proto letos FIA v rámci optimalizace délky a počtu DRS zón v Austrálii sáhne ke změně, která by měla pomoci k většímu počtu předjížděcích manévrů. Místo detekce i první možnosti aktivace zadního křídla zůstává, přidává však možnost jej využít i hned na té další rovince ve výjezdu ze zatáčky č. 2, přičemž obě sdílejí stejný bod detekce (nejsou tedy nezávislé).
Mapka okruhu v Melbourne (podklad: Caterham F1 Team)
Piloti si tak na hlavní rovince moci připravit pozici pro útok, který budou moci úspěšně dokonat při brzdění do zatáčky č. 3 - za předpokladu, že před nájezdem na cílovou rovinku nebudou ztrácet na svého soupeře více než 1 sec.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.