První závod sezóny 2012 je za dveřmi - již za necelý týden si to 24 pilotů rozdá o body do letošního šampionátu v Melbourne. Souboje FIA okoření dvěma DRS zónami.
Hlavní traťový inženýr Sauberu Giampaolo Dall'Ara na tuto zajímavost upozornil v prohlášení Sauberu před Velkou cenou Austrálie, kde se nikdy moc lehce nepředjíždělo: "V minulosti bylo předjíždění v Melbourne obtížné, ale tentokrát tam budou dvě DRS zóny."
Loni zde FIA povolila pouze jediné místo, kde mohli piloti využívat systém pro snížení přítlaku na zadním křídle, a to na startovní/cílové rovince. Piloti však uváděli, že tato DRS zóna byla příliš krátká a k předjíždění jim příliš nepomáhala.
Proto letos FIA v rámci optimalizace délky a počtu DRS zón v Austrálii sáhne ke změně, která by měla pomoci k většímu počtu předjížděcích manévrů. Místo detekce i první možnosti aktivace zadního křídla zůstává, přidává však možnost jej využít i hned na té další rovince ve výjezdu ze zatáčky č. 2, přičemž obě sdílejí stejný bod detekce (nejsou tedy nezávislé).
Mapka okruhu v Melbourne (podklad: Caterham F1 Team)
Piloti si tak na hlavní rovince moci připravit pozici pro útok, který budou moci úspěšně dokonat při brzdění do zatáčky č. 3 - za předpokladu, že před nájezdem na cílovou rovinku nebudou ztrácet na svého soupeře více než 1 sec.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.