Narain Karthikeyan říká, že nový vůz HRT F112, se kterým bude letos spolu s Pedrem De la Rosou nastupovat do závodů, je oproti loňské F111 krokem vpřed.
Nový vůz sice vyjel na trať jen v pondělí kvůli filmování, takže v ostrém režimu ho ještě nikdo nevyzkoušel, Narain Karthikeyan se ale nebojí F112 zhodnotit:
"Byl jsem první, kdo ho řídil, a první dojmy jsou pozitivní. Oproti loňsku je to rozhodně krok vpřed," říká Karthikeyan.
"Jeli jsme na pneumatikách pro prezentační účely, takže jsme nemohli auto pořádně nastavit a otestovat, ale zdá se, že vše funguje jak má. Nemáme žádné větší problémy a těšíme se na sezonu.
Všichni jsme tvrdě pracovali, nové vedení týmu dokázalo v krátké době odvést dobrou práci na novém voze. Myslím, že můžeme bojovat s našimi největšími soupeři - Marussií a Caterhamem."
Nové HRT F112(foto: HRT F1 Team)
A co Pedro de la Rosa, druhý pilot týmu? Ten se s F112 ještě nesvezl, ale je optimista: "I tyto ujeté kilometry jsou pro tým důležitým krokem před VC Austrálie. Víme, že auto spolehlivě funguje. Z kol, které odjel Narain, se zdá, že všechno funguje. Ještě se musíme hodně zlepšit v některých ohledech, ale zatím je to dobré."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.