Narain Karthikeyan říká, že nový vůz HRT F112, se kterým bude letos spolu s Pedrem De la Rosou nastupovat do závodů, je oproti loňské F111 krokem vpřed.
Nový vůz sice vyjel na trať jen v pondělí kvůli filmování, takže v ostrém režimu ho ještě nikdo nevyzkoušel, Narain Karthikeyan se ale nebojí F112 zhodnotit:
"Byl jsem první, kdo ho řídil, a první dojmy jsou pozitivní. Oproti loňsku je to rozhodně krok vpřed," říká Karthikeyan.
"Jeli jsme na pneumatikách pro prezentační účely, takže jsme nemohli auto pořádně nastavit a otestovat, ale zdá se, že vše funguje jak má. Nemáme žádné větší problémy a těšíme se na sezonu.
Všichni jsme tvrdě pracovali, nové vedení týmu dokázalo v krátké době odvést dobrou práci na novém voze. Myslím, že můžeme bojovat s našimi největšími soupeři - Marussií a Caterhamem."
Nové HRT F112(foto: HRT F1 Team)
A co Pedro de la Rosa, druhý pilot týmu? Ten se s F112 ještě nesvezl, ale je optimista: "I tyto ujeté kilometry jsou pro tým důležitým krokem před VC Austrálie. Víme, že auto spolehlivě funguje. Z kol, které odjel Narain, se zdá, že všechno funguje. Ještě se musíme hodně zlepšit v některých ohledech, ale zatím je to dobré."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.