Pirelli dnes oznámilo, že místo dosluhující Toyoty TF109 bude pro testování nových pneumatik používat 2 roky starý monopost Renaultu R30.
Monopost bude přizpůsobený tomu, aby odpovídal posledním technickým a aerodynamickým předpisům. Bude vyveden v černých barvách, jak jsme to mohli vidět v minulosti u Toyoty, a nikdo z testovacího týmu Pirelli nebude spojen s žádným týmem Formule 1.
Italský výrobce pneumatik očekává, že s ním letos zúčastní čtyř až pěti testů v Barceloně, v Jerezu ve Spa a v Monze. První z nich by se měl uskutečnit v květnu. Každý tým F1 na ně bude moci vyslat jednoho svého pozorovatele, ačkoli data či další informace z testování jim nebudou zpřístupněna.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery to vysvětluje: "Brzy nám začalo být jasné, že potřebujeme modernější řešení pro naše testovací auto. Ačkoliv Toyota TF109 nám sloužila extrémně dobře, už je tři roky stará. Technologie a pravidla se od té doby podstatně změnili a Toyota již nedokáže generovat takový druh sil, které bychom potřebovali pro simulace odpovídající současným požadavkům Formule 1.
Mezi našimi prioritami je zacházet se všemi týmy stejně, proto bude testovací tým nezávislý a všechny týmy budou moci vysílat na testy svého pozorovatele. Naše nové auto bude jezdit v souladu se současnými pravidly týkající se paliva, bez dotankovávání, takže budeme moci simulovat celou vzdálenost závodu a změnu ve vyvážení vozu a pneumatik."
Stará Toyota TF109 sloužila extrémně dobře, leč... dosloužila(foto: Pirelli)
"Posledním dílem skládanky bude najmutí testovacího pilota. Doufáme, že ho oznámíme během měsíce.
Chtěl bych při této příležitosti poděkovat Toyotě za poskytnutí výjimečné podpory při vývoji naši škály pneumatik pro rok 2011 a 2012. Sehráli významnou úlohu v našich dosavadních úspěších ve Formuli 1. Nyní se těšíme, že na tom budeme v budoucnu stavět s novou škálou pneumatik," dodává Hembery.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.