Šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že k prvnímu závodu do Austrálie přivezou nové vylepšené B šasi. Největší hrozbou pro Sebastiana Vettela podle něj bude Jenson Button z McLarenu.
To dorazilo minulý týden v noci z pátku na sobotu do Barcelony, kde s ním však tým mnoho kilometrů o víkendu neujel. Mezi největší představené změny patřilo nové přední i zadní křídlo, nová podlaha s difuzorem a nové řešení výfuků.
Red Bull však zažil mírné zklamání, protože Sebastian Vettel s ním v neděli po ranním výletu mimo trať a vynucenou výměnou převodovky ujel pouze 23 kol (více zde). Tým však novinky v Melbourne přesto nasadí, jak dnes potvrdil Horner pro rádio BBC Radio 5 Live. V sobotu s ním Mark Webber ujel 70 kol a vůz přitom fungoval dobře.
Na dotaz, s čím dorazí do Melbourne, šéf závodního týmu uvedl: "V Barceloně jsme představili další auto, protože obsahovalo balík úprav, které byly součástí plánu. Všechny velké týmy nasazují významné novinky před prvním závodem. Necháváte to na poslední chvíli, protože nechcete, aby soupeři okopírovali vaše nápady. Zdá se, že tyto novinky fungují dobře a určitě budou v Austrálii za 10 dní na voze."
Webber s vylepšeným vozem ujel v sobotu 70 kol, Vettel v neděli pouze 23(foto: Red Bull Racing)
Kdo podle Hornera bude letos představovat největší nebezpečí pro úřadujícího mistra světa Sebastiana Vettela, který se bude snažit získat třetí titul v řadě? "Lewis na to bude letos hodně tlačit, je to pro něj důležitý rok. Jenson Button prožil loni skvělou sezónu. Nemůžete vyloučit ani Fernanda Alonsa a bude zajímavé sledovat, jak si povede při svém návratu Kimi Räikkönen."
Pokud by si však měl vybrat jediné jméno, odpověděl "Zřejmě Jenson."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.