Šéf Red Bullu Christian Horner potvrdil, že k prvnímu závodu do Austrálie přivezou nové vylepšené B šasi. Největší hrozbou pro Sebastiana Vettela podle něj bude Jenson Button z McLarenu.
To dorazilo minulý týden v noci z pátku na sobotu do Barcelony, kde s ním však tým mnoho kilometrů o víkendu neujel. Mezi největší představené změny patřilo nové přední i zadní křídlo, nová podlaha s difuzorem a nové řešení výfuků.
Red Bull však zažil mírné zklamání, protože Sebastian Vettel s ním v neděli po ranním výletu mimo trať a vynucenou výměnou převodovky ujel pouze 23 kol (více zde). Tým však novinky v Melbourne přesto nasadí, jak dnes potvrdil Horner pro rádio BBC Radio 5 Live. V sobotu s ním Mark Webber ujel 70 kol a vůz přitom fungoval dobře.
Na dotaz, s čím dorazí do Melbourne, šéf závodního týmu uvedl: "V Barceloně jsme představili další auto, protože obsahovalo balík úprav, které byly součástí plánu. Všechny velké týmy nasazují významné novinky před prvním závodem. Necháváte to na poslední chvíli, protože nechcete, aby soupeři okopírovali vaše nápady. Zdá se, že tyto novinky fungují dobře a určitě budou v Austrálii za 10 dní na voze."
Webber s vylepšeným vozem ujel v sobotu 70 kol, Vettel v neděli pouze 23(foto: Red Bull Racing)
Kdo podle Hornera bude letos představovat největší nebezpečí pro úřadujícího mistra světa Sebastiana Vettela, který se bude snažit získat třetí titul v řadě? "Lewis na to bude letos hodně tlačit, je to pro něj důležitý rok. Jenson Button prožil loni skvělou sezónu. Nemůžete vyloučit ani Fernanda Alonsa a bude zajímavé sledovat, jak si povede při svém návratu Kimi Räikkönen."
Pokud by si však měl vybrat jediné jméno, odpověděl "Zřejmě Jenson."
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.