Testovací program Red Bull dostal v závěru přípravy trhlinu. Mark Webber a Sebastian Vettel ujeli s novým šasi, které obsahovalo několik novinek včetně vylepšené podlahy a nových výfuků, dohromady za oba dny pouze 93 kol. Výrazný pokrok ve výkonnosti jsme také nezaznamenali. Tým nyní stojí před otázkou, s kterou verzí odletět do Melbourne.
Obvykle novinky u Red Bullu na dráze fungovaly jakoby lusknutím prstu. nyní se zdá, že se u něj objevily určité problémy mezi korelací dat z tunelu s reálným chováním na dráze.
"Když se podíváme na Webberův delší stint se sobotního dopoledne, nebyl ničím výjimečným - jak z hlediska času, tak ani z hlediska opotřebení pneumatik," uvedl jeden ze závodních inženýrů konkurenčního týmu pro Auto Motor und Sport. Australan se starší specifikací předtím podával působivější výkony.
Bedliví pozorovatelé v Barceloně se shodli na tom, že nový balík potřebuje vylepšit. Jeden z nich prohlásil: "Red Bull už nesedí tak precizně na trati, jako dříve." Sám Webber po testu vylepšeného vozu uvedl: "Auto se příliš nechovalo moc odlišně od toho z předchozích dní." Čili fungovalo, ale nebylo tak rychlé, jak tým očekával.
Vettel po svém nedělním miniprogramu, který byl narušen také výměnou převodovky, řekl: "Z mé strany by nebylo fér hodnotit novinky, na to jsem toho ujel velmi málo. Musím se spolehnout na data, která nasbíral Mark." Úřadující mistr světa při jednom z výjezdů mimo trať dokonce poškodil přední křídlo. Ve voze se necítil tak pohodlně, jak by si přál.
Podle jednoho bývalého inženýra byly příčinou nucené přestávky Red Bullu v neděli i problémy se novými výfuky: "Bílé skvrny ve žlábcích za koncovkami výfuků poukazují na to, že plyny zřejmě neproudí tam, kam by je inženýři Red Bullu chtěli dostat."
Letos mají plyny z výfuků větší rozptyl, protože se prodloužila jejich cesta k místu určení - výfuky nesmí být u podlahy a musí být skloněny minimálně o 10 ° vzhůru. To potvrzuje i Ross Brawn z Mercedesu: "Plyny se více rozptylují s prodloužením jejich dráhy k cíli. Minulý rok jsme mohli foukat přesně na místo, kde jsme chtěli."
Sebastian Vettel v Barceloně (foto: Red Bull Racing)
McLaren a nyní i Red Bull se snaží nasměrovat horké plyny poblíž zadních pneumatik, s čímž však souvisí riziko jejich přehřívání. S tím se zřejmě trápili u Ferrari, jehož poslední verze výfuků směřovala mimo zakulacenou kapotáž více doprostřed vozu. McLaren se svým řešením již nemá problémy, výfukové plyny ovlivňuje kolem proudící vzduch a Coanda efekt a strhává je dolů k podlaze, kde se nachází vertikální křidélko, které před nimi chrání zadní pneumatiky.
Red Bull se v poslední verzi snaží o totéž a jeho technický ředitel Adrian Newey věří, že bude fungovat správně. "Neočekávám problémy s výfuky," řekl.
S kterým šasi tedy nastoupí rakouská stáj do prvního závodu v Austrálii? Čísla ze simulací a z tunelů hovoří ve prospěch nového, jenže na dráze nebyla potvrzena. V Milton Keynes se tím však nemusí moc trápit, jelikož prvotní verze RB8 byla dle odborníků také velmi rychlá - zřejmě nejrychlejší ze všech vozů pro rok 2012.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.