Red Bull se dle slov šéfa závodního týmu Christiana Hornera po nevydařeném posledním dnu předsezónních testů o spolehlivost nového vozu neobává.
Tým v sobotu nasadil podstatně vylepšené šasi s novými výfuky, nepodařilo se mu s ním však ujet tolik kilometrů, kolik by si přál. V neděli Sebastian Vettel dokonce většinu dne kvůli výměně převodovky prostál v garáži a ujel pouze 23 kol, zatímco většina soupeřů překonala vzdálenost v závodu.
Vettel nebyl se zimním programem Red Bullu zcela spokojený, sám by si udělil "více než 5 a méně než 10 bodů" (z deseti) na stupnici spokojenosti. Jeho šéf je však spokojenější.
"Byla to pro nás slušná zima, abych byl upřímný. Tvrdě jsme během prvního testu pracovali. Splnili jsme většinu bodů z programu, který jsme chtěli, tak to jde u těchto testů. Při mnoha příležitostech perete na veřejnosti špinavé prádlo," říká Horner pro Autosport.
"Myslím, že to bylo konstruktivní. Když se ohlédneme zpět do doby před 12 měsíci, čelili jsme problémům s KERSem, a proto si myslím, že se jednalo o pozitivní zimní testovací období.
Od minulých dvou let se to podle mě moc nelišilo. Určitě byl minulý rok náročnější, protože KERS představoval velký problém a my jsme jej nakonec v prvních závodech nemohli používat, ale po 12 měsících se o KERSu už sotva hovoří."
Úřadující mistr světa při testech s novým vozem RB8 (foto: Red Bull Racing)
Ačkoliv většina týmů považuje za favorita opět Red Bull, Horner si náskokem není tak jistý: "Těžko říct. Snažili jsme se soustředit na náš vlastní program, porozumět pneumatikám a poznat auto. Uvidíme za dva týdny, jak na tom týmy budou. A bude se to bezpochyby měnit, jelikož se po celý rok povedou závody ve vývoji.
Zatímco papírově jsme loni totálně dominovali, při mnoha příležitostech to bylo velmi těsné, i při prvním závodu s McLarenem, takže těžko říci. Dokud neodjedeme první závod, nebude možné uvést, jak na tom kdo je. Doufáme, že budeme konkurenceschopní a myslím, že oba naši piloti jsou v dobré formě. Ale nikdy nemůžete podceňovat Ferrari, McLaren a Mercedes," dodává Horner.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.