Red Bull se dle slov šéfa závodního týmu Christiana Hornera po nevydařeném posledním dnu předsezónních testů o spolehlivost nového vozu neobává.
Tým v sobotu nasadil podstatně vylepšené šasi s novými výfuky, nepodařilo se mu s ním však ujet tolik kilometrů, kolik by si přál. V neděli Sebastian Vettel dokonce většinu dne kvůli výměně převodovky prostál v garáži a ujel pouze 23 kol, zatímco většina soupeřů překonala vzdálenost v závodu.
Vettel nebyl se zimním programem Red Bullu zcela spokojený, sám by si udělil "více než 5 a méně než 10 bodů" (z deseti) na stupnici spokojenosti. Jeho šéf je však spokojenější.
"Byla to pro nás slušná zima, abych byl upřímný. Tvrdě jsme během prvního testu pracovali. Splnili jsme většinu bodů z programu, který jsme chtěli, tak to jde u těchto testů. Při mnoha příležitostech perete na veřejnosti špinavé prádlo," říká Horner pro Autosport.
"Myslím, že to bylo konstruktivní. Když se ohlédneme zpět do doby před 12 měsíci, čelili jsme problémům s KERSem, a proto si myslím, že se jednalo o pozitivní zimní testovací období.
Od minulých dvou let se to podle mě moc nelišilo. Určitě byl minulý rok náročnější, protože KERS představoval velký problém a my jsme jej nakonec v prvních závodech nemohli používat, ale po 12 měsících se o KERSu už sotva hovoří."
Úřadující mistr světa při testech s novým vozem RB8 (foto: Red Bull Racing)
Ačkoliv většina týmů považuje za favorita opět Red Bull, Horner si náskokem není tak jistý: "Těžko říct. Snažili jsme se soustředit na náš vlastní program, porozumět pneumatikám a poznat auto. Uvidíme za dva týdny, jak na tom týmy budou. A bude se to bezpochyby měnit, jelikož se po celý rok povedou závody ve vývoji.
Zatímco papírově jsme loni totálně dominovali, při mnoha příležitostech to bylo velmi těsné, i při prvním závodu s McLarenem, takže těžko říci. Dokud neodjedeme první závod, nebude možné uvést, jak na tom kdo je. Doufáme, že budeme konkurenceschopní a myslím, že oba naši piloti jsou v dobré formě. Ale nikdy nemůžete podceňovat Ferrari, McLaren a Mercedes," dodává Horner.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.