Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že jeho stáj letos učiní významný pokrok ve srovnání s loňskou sezónou, kdy skončila čtvrtá v Poháru konstruktérů.
Je monopost W03 lepší než jeho předchůdce? "Ano, o hodně. Některé podstatné věci jsou dobré, chlazení je dobré, systémy pracují správně a to znamená, že se naši inženýři mohou od počátku zaměřit na zvyšování výkonnosti, zatímco loni jsme mnoho zdrojů utopili v řešení problémů s autem, takže jsme se rozhodně posunuli za posledních 12 měsíců o velký krok vpřed.
Také věříme, že máme mnohem silnější strukturu ve společnosti ve srovnání s dřívějškem, máme větší sílu a více zdrojů, takže více věřím v to, že se posuneme kupředu."
Při delších stintech se v Barceloně zdálo, že vůz W03 zažívá větší výkonnostní propad než soupeři, obzvlášť na měkčí směsi. Brawn tento problém ale bagatelizuje: "Myslím, že potíž při odhadu degradace mezi různými okruhy a odlišným prostředím a zátěží tkví v relativně chladných podmínkách v Barceloně, takže se to těžko předpokládá.
Ale to, čemu rozumíme, je citlivost - věci, které můžeme udělat, abychom změnili úroveň degradace. Piloti vědí, jaké vyvážení by měli zkoušet a musí pracovat na snižování degradace. Myslím, že mezi Melbourne a prvními závody, které budou představovat velkou výzvu, to bude o tom, jak uplatníte to, co jste se zde naučili.
Nemyslím si, že bychom měli nějaký základní problém - podle mě máme v tomto ohledu celkem dobré auto a naše závodní simulace byly docela dobré."
Nico Rosberg s vozem W03 při testech v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jak si Mercedes stojí mezi konkurencí? "Liší se to den ode dne, neexistuje žádné definitivní pořadí. Je tam skupina. I včera s novým balíkem se zdálo, že Red Bull nevyčnívá, ale samozřejmě mohli jezdit s obrovským množstvím paliva, to nevíme.
Myslím, že budou konkurenceschopní, McLaren byl dost dobrý a mají slušné auto a my nejsme příliš daleko. Ale velmi těžko se to posuzuje. V závodních situacích když máte jen o něco horší vyvážení, může vás to stát hodně času na kolo, což můžete do Melbourne samozřejmě spravit.
Jeden jistý a pro diváka pozitivní závěr Brawn před začátkem sezóny 2012 ale vyvozuje: "Je jasné, že pět či šest týmů jsou si mnohem blíže, než jsme viděli v několika letech."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.