Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že jeho stáj letos učiní významný pokrok ve srovnání s loňskou sezónou, kdy skončila čtvrtá v Poháru konstruktérů.
Je monopost W03 lepší než jeho předchůdce? "Ano, o hodně. Některé podstatné věci jsou dobré, chlazení je dobré, systémy pracují správně a to znamená, že se naši inženýři mohou od počátku zaměřit na zvyšování výkonnosti, zatímco loni jsme mnoho zdrojů utopili v řešení problémů s autem, takže jsme se rozhodně posunuli za posledních 12 měsíců o velký krok vpřed.
Také věříme, že máme mnohem silnější strukturu ve společnosti ve srovnání s dřívějškem, máme větší sílu a více zdrojů, takže více věřím v to, že se posuneme kupředu."
Při delších stintech se v Barceloně zdálo, že vůz W03 zažívá větší výkonnostní propad než soupeři, obzvlášť na měkčí směsi. Brawn tento problém ale bagatelizuje: "Myslím, že potíž při odhadu degradace mezi různými okruhy a odlišným prostředím a zátěží tkví v relativně chladných podmínkách v Barceloně, takže se to těžko předpokládá.
Ale to, čemu rozumíme, je citlivost - věci, které můžeme udělat, abychom změnili úroveň degradace. Piloti vědí, jaké vyvážení by měli zkoušet a musí pracovat na snižování degradace. Myslím, že mezi Melbourne a prvními závody, které budou představovat velkou výzvu, to bude o tom, jak uplatníte to, co jste se zde naučili.
Nemyslím si, že bychom měli nějaký základní problém - podle mě máme v tomto ohledu celkem dobré auto a naše závodní simulace byly docela dobré."
Nico Rosberg s vozem W03 při testech v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Jak si Mercedes stojí mezi konkurencí? "Liší se to den ode dne, neexistuje žádné definitivní pořadí. Je tam skupina. I včera s novým balíkem se zdálo, že Red Bull nevyčnívá, ale samozřejmě mohli jezdit s obrovským množstvím paliva, to nevíme.
Myslím, že budou konkurenceschopní, McLaren byl dost dobrý a mají slušné auto a my nejsme příliš daleko. Ale velmi těžko se to posuzuje. V závodních situacích když máte jen o něco horší vyvážení, může vás to stát hodně času na kolo, což můžete do Melbourne samozřejmě spravit.
Jeden jistý a pro diváka pozitivní závěr Brawn před začátkem sezóny 2012 ale vyvozuje: "Je jasné, že pět či šest týmů jsou si mnohem blíže, než jsme viděli v několika letech."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.