FIA by podle bývalého designéra Garyho Andersona měla projevit větší zájem o vzhled vozů, aby nedocházelo k podobným excesům, jako s letošními nosy. Týmy tomu kvůli prosazování vlastních zájmů v rámci technických pracovních skupin nedokážou zabránit.
"FIA se musí chopit iniciativy a vzít vzhled vozů do svých rukou. Zatím to můžete řešit pouze v technických pracovních skupinách. Osobně jsem se ale zúčastnil spousty takových schůzek a vím, že se tam nevyhnutelně projevují vlastní zájmy," popisuje své zkušenosti Anderson, který navrhoval monoposty F1 během svého působení u Jaguaru/Stewartu (1998 - 2000) či Jordanu (1991-1998, 2002, 2003).
"To nemusí být nezbytně špatné, protože každý je zaměstnán nějakým týmem a snaží se odvádět co nejlepší práci. Pokud ale dojde na nesmyslná tvrzení, že tým chce přenést své šasi do nové sezóny a proto by se nemohl přizpůsobit novému pravidlu a změnit výšku nosu a šasi, pak to zachází příliš daleko," poukazuje dále na hloupé argumenty, které mají na svědomí letošní nevzhledné schody na monopostech.
"Pokud jde o inženýry: rychlé auto také dobře vypadá. Znamená to, že tomu musí učinit přítrž třetí strana. Rád bych viděl větší zájem ze strany FIA do toho zasáhnout způsobem, který jsme viděli v Indycar, kde určité věci zavrhli, přestože pravidla splňovaly," dodává pro Autosport Anderson.
Williams FW34 v Barceloně (foto: Williams F1 Team)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.