FIA by podle bývalého designéra Garyho Andersona měla projevit větší zájem o vzhled vozů, aby nedocházelo k podobným excesům, jako s letošními nosy. Týmy tomu kvůli prosazování vlastních zájmů v rámci technických pracovních skupin nedokážou zabránit.
"FIA se musí chopit iniciativy a vzít vzhled vozů do svých rukou. Zatím to můžete řešit pouze v technických pracovních skupinách. Osobně jsem se ale zúčastnil spousty takových schůzek a vím, že se tam nevyhnutelně projevují vlastní zájmy," popisuje své zkušenosti Anderson, který navrhoval monoposty F1 během svého působení u Jaguaru/Stewartu (1998 - 2000) či Jordanu (1991-1998, 2002, 2003).
"To nemusí být nezbytně špatné, protože každý je zaměstnán nějakým týmem a snaží se odvádět co nejlepší práci. Pokud ale dojde na nesmyslná tvrzení, že tým chce přenést své šasi do nové sezóny a proto by se nemohl přizpůsobit novému pravidlu a změnit výšku nosu a šasi, pak to zachází příliš daleko," poukazuje dále na hloupé argumenty, které mají na svědomí letošní nevzhledné schody na monopostech.
"Pokud jde o inženýry: rychlé auto také dobře vypadá. Znamená to, že tomu musí učinit přítrž třetí strana. Rád bych viděl větší zájem ze strany FIA do toho zasáhnout způsobem, který jsme viděli v Indycar, kde určité věci zavrhli, přestože pravidla splňovaly," dodává pro Autosport Anderson.
Williams FW34 v Barceloně (foto: Williams F1 Team)
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.