FIA by podle bývalého designéra Garyho Andersona měla projevit větší zájem o vzhled vozů, aby nedocházelo k podobným excesům, jako s letošními nosy. Týmy tomu kvůli prosazování vlastních zájmů v rámci technických pracovních skupin nedokážou zabránit.
"FIA se musí chopit iniciativy a vzít vzhled vozů do svých rukou. Zatím to můžete řešit pouze v technických pracovních skupinách. Osobně jsem se ale zúčastnil spousty takových schůzek a vím, že se tam nevyhnutelně projevují vlastní zájmy," popisuje své zkušenosti Anderson, který navrhoval monoposty F1 během svého působení u Jaguaru/Stewartu (1998 - 2000) či Jordanu (1991-1998, 2002, 2003).
"To nemusí být nezbytně špatné, protože každý je zaměstnán nějakým týmem a snaží se odvádět co nejlepší práci. Pokud ale dojde na nesmyslná tvrzení, že tým chce přenést své šasi do nové sezóny a proto by se nemohl přizpůsobit novému pravidlu a změnit výšku nosu a šasi, pak to zachází příliš daleko," poukazuje dále na hloupé argumenty, které mají na svědomí letošní nevzhledné schody na monopostech.
"Pokud jde o inženýry: rychlé auto také dobře vypadá. Znamená to, že tomu musí učinit přítrž třetí strana. Rád bych viděl větší zájem ze strany FIA do toho zasáhnout způsobem, který jsme viděli v Indycar, kde určité věci zavrhli, přestože pravidla splňovaly," dodává pro Autosport Anderson.
Williams FW34 v Barceloně (foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.