Majitel týmu Williams, Frank Williams, vzpomíná na úspěšná léta týmu: Proč v britském tradičním týmu nezůstal Adrian Newey?
Stáj z Grove se již zúčastnila více než 650 závodů, se 113 vítězstvími se řadí mezi nejúspěšnější týmy startovního pole. Nicméně statistiky vypadají mnohem lépe, než vypadala realita týmu v několika minulých sezonách. Mohli jsme sledovat finanční problémy týmu a několik kritických sezon. Z týmem to šlo neustále z kopce, když krize dosáhla nejhlubšího místa v roce 2011. Tým získal pouze 5 bodů a v šampionátu byl až devátý.
V nové sezoně bude několik klíčových pozic zastáváno novými lidmi. Tým se navíc po několika sezonách zklamání s motory Cosworth vrací k Renaultu. "Nejsem žádný inženýr, ale v mé kariéře jsem viděl hodně dobrých a ještě více špatných aut. Naše bylo ale asi nejhorší," řekl Frank Williams v hodnocení loňské sezony pro magazín 'F1 Racing'. "V několika ohledech to bylo nedostatečné a v nejdůležitějších oblastech to bylo opravdu špatné: v aerodynamice."
Mohl Newey stále pracovat pro Williams? Asi ano...(foto: Red Bull Racing)
Také motoru Coswort chyběl nějaký výkon. "Nebylo to jednoduše jen špatné auto. Návrat k Renaultu v nás vytváří očekávání. Krom toho jsme nově obsadili tři důležité oblasti - technický ředitel, šéf aerodynamiky a provozní inženýr. Všichni tito tři lidé nám přinesli důležité zkušenosti ze tří rozdílných týmů. Jeden problém však zůstal, jmenuje se Adrian Newey. Je jen jediným svého druhu."
Williams zná kvality dnešního šéfdesignera Red Bullu nejlépe. Do roku 1997 totiž pracoval pro britský tým. V tomto roce získal Williams s Jacquesem Villneuvem svůj poslední titul. Náhoda? Williams dnes již ví, že ho neměl nechat odejít. "Chtěl tehdy podíl v týmu, který jsem mu nechtěl dát. Zpětně musím říci, že to byla moje chyba. Adrian prostě ční z řady."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.