Majitel týmu Williams, Frank Williams, vzpomíná na úspěšná léta týmu: Proč v britském tradičním týmu nezůstal Adrian Newey?
Stáj z Grove se již zúčastnila více než 650 závodů, se 113 vítězstvími se řadí mezi nejúspěšnější týmy startovního pole. Nicméně statistiky vypadají mnohem lépe, než vypadala realita týmu v několika minulých sezonách. Mohli jsme sledovat finanční problémy týmu a několik kritických sezon. Z týmem to šlo neustále z kopce, když krize dosáhla nejhlubšího místa v roce 2011. Tým získal pouze 5 bodů a v šampionátu byl až devátý.
V nové sezoně bude několik klíčových pozic zastáváno novými lidmi. Tým se navíc po několika sezonách zklamání s motory Cosworth vrací k Renaultu. "Nejsem žádný inženýr, ale v mé kariéře jsem viděl hodně dobrých a ještě více špatných aut. Naše bylo ale asi nejhorší," řekl Frank Williams v hodnocení loňské sezony pro magazín 'F1 Racing'. "V několika ohledech to bylo nedostatečné a v nejdůležitějších oblastech to bylo opravdu špatné: v aerodynamice."
Mohl Newey stále pracovat pro Williams? Asi ano...(foto: Red Bull Racing)
Také motoru Coswort chyběl nějaký výkon. "Nebylo to jednoduše jen špatné auto. Návrat k Renaultu v nás vytváří očekávání. Krom toho jsme nově obsadili tři důležité oblasti - technický ředitel, šéf aerodynamiky a provozní inženýr. Všichni tito tři lidé nám přinesli důležité zkušenosti ze tří rozdílných týmů. Jeden problém však zůstal, jmenuje se Adrian Newey. Je jen jediným svého druhu."
Williams zná kvality dnešního šéfdesignera Red Bullu nejlépe. Do roku 1997 totiž pracoval pro britský tým. V tomto roce získal Williams s Jacquesem Villneuvem svůj poslední titul. Náhoda? Williams dnes již ví, že ho neměl nechat odejít. "Chtěl tehdy podíl v týmu, který jsem mu nechtěl dát. Zpětně musím říci, že to byla moje chyba. Adrian prostě ční z řady."
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.