Majitel týmu Williams, Frank Williams, vzpomíná na úspěšná léta týmu: Proč v britském tradičním týmu nezůstal Adrian Newey?
Stáj z Grove se již zúčastnila více než 650 závodů, se 113 vítězstvími se řadí mezi nejúspěšnější týmy startovního pole. Nicméně statistiky vypadají mnohem lépe, než vypadala realita týmu v několika minulých sezonách. Mohli jsme sledovat finanční problémy týmu a několik kritických sezon. Z týmem to šlo neustále z kopce, když krize dosáhla nejhlubšího místa v roce 2011. Tým získal pouze 5 bodů a v šampionátu byl až devátý.
V nové sezoně bude několik klíčových pozic zastáváno novými lidmi. Tým se navíc po několika sezonách zklamání s motory Cosworth vrací k Renaultu. "Nejsem žádný inženýr, ale v mé kariéře jsem viděl hodně dobrých a ještě více špatných aut. Naše bylo ale asi nejhorší," řekl Frank Williams v hodnocení loňské sezony pro magazín 'F1 Racing'. "V několika ohledech to bylo nedostatečné a v nejdůležitějších oblastech to bylo opravdu špatné: v aerodynamice."
Mohl Newey stále pracovat pro Williams? Asi ano...(foto: Red Bull Racing)
Také motoru Coswort chyběl nějaký výkon. "Nebylo to jednoduše jen špatné auto. Návrat k Renaultu v nás vytváří očekávání. Krom toho jsme nově obsadili tři důležité oblasti - technický ředitel, šéf aerodynamiky a provozní inženýr. Všichni tito tři lidé nám přinesli důležité zkušenosti ze tří rozdílných týmů. Jeden problém však zůstal, jmenuje se Adrian Newey. Je jen jediným svého druhu."
Williams zná kvality dnešního šéfdesignera Red Bullu nejlépe. Do roku 1997 totiž pracoval pro britský tým. V tomto roce získal Williams s Jacquesem Villneuvem svůj poslední titul. Náhoda? Williams dnes již ví, že ho neměl nechat odejít. "Chtěl tehdy podíl v týmu, který jsem mu nechtěl dát. Zpětně musím říci, že to byla moje chyba. Adrian prostě ční z řady."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.