Nový monopost Mercedesu W03 podle šéfa týmu Rosse Brawna oproti tomu loňskému představuje pokrok, ale na vítězství zatím mít nebude.
"Důležité je, že se zdá, že nemáme žádné základní problémy, žádné větší potíže. Zdá se být OK, auto funguje dobře. Možná se ještě něco objeví, ale vypadá to, že je v pořádku a to je skvělé, protože nyní můžeme začít pracovat na jeho výkonnosti," říká Brawn v Barceloně.
"Jsme v mnohem lepší pozici než minulý rok. Zatím jsme ujeli přes 2 000 km - loni to byla ani ne polovina. Myslím, že je lidem jasné, že máme něco, s čím se dá pracovat," pokračuje.
Bude Mercedes bojovat v Austrálii o vítězství? "Zatím ne. Stále zbývá spousta práce a na jakékoliv závěry je příliš brzy. Oba piloti na vítězství mají, o tom vůbec nepochybuji. Musíme vyrobit takové auto. Nemyslím si, že by na to zatím mělo, ale představuje dobrý pokrok proti tomu, co jsme měli před 12 měsíci."
Schumacher při testech v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1)
"Snažíme se nalézt vyvážení mezi výkonností během stintu a degradací pneumatik. Snažíte se na to zpočátku tlačit a pneumatiky vám odejdou, nebo se je budete snažit ušetřit a udržet konzistentní časy na kolo? Co je vlastně rychlejší a jaké nastavení potřebujete k tomu, abyste to dosáhli?
Když dorazíme k příštímu testu, budeme tomu věnovat mnohem více času. Ale není to špatné. Jen to možná není tak dobré, jak jsme doufali, ale není to nic zlého. V Barceloně si musíme dát pozor na to, že to je neobvyklý okruh se spoustou rychlých pravotočivých zatáček a že tam nyní stoupá přilnavost. Dnes je to možná poprvé, co jsme měli reprezentativnější teploty dráhy," dodává Brawn.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.