Nový monopost Mercedesu W03 podle šéfa týmu Rosse Brawna oproti tomu loňskému představuje pokrok, ale na vítězství zatím mít nebude.
"Důležité je, že se zdá, že nemáme žádné základní problémy, žádné větší potíže. Zdá se být OK, auto funguje dobře. Možná se ještě něco objeví, ale vypadá to, že je v pořádku a to je skvělé, protože nyní můžeme začít pracovat na jeho výkonnosti," říká Brawn v Barceloně.
"Jsme v mnohem lepší pozici než minulý rok. Zatím jsme ujeli přes 2 000 km - loni to byla ani ne polovina. Myslím, že je lidem jasné, že máme něco, s čím se dá pracovat," pokračuje.
Bude Mercedes bojovat v Austrálii o vítězství? "Zatím ne. Stále zbývá spousta práce a na jakékoliv závěry je příliš brzy. Oba piloti na vítězství mají, o tom vůbec nepochybuji. Musíme vyrobit takové auto. Nemyslím si, že by na to zatím mělo, ale představuje dobrý pokrok proti tomu, co jsme měli před 12 měsíci."
Schumacher při testech v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1)
"Snažíme se nalézt vyvážení mezi výkonností během stintu a degradací pneumatik. Snažíte se na to zpočátku tlačit a pneumatiky vám odejdou, nebo se je budete snažit ušetřit a udržet konzistentní časy na kolo? Co je vlastně rychlejší a jaké nastavení potřebujete k tomu, abyste to dosáhli?
Když dorazíme k příštímu testu, budeme tomu věnovat mnohem více času. Ale není to špatné. Jen to možná není tak dobré, jak jsme doufali, ale není to nic zlého. V Barceloně si musíme dát pozor na to, že to je neobvyklý okruh se spoustou rychlých pravotočivých zatáček a že tam nyní stoupá přilnavost. Dnes je to možná poprvé, co jsme měli reprezentativnější teploty dráhy," dodává Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.