Nový monopost Mercedesu W03 podle šéfa týmu Rosse Brawna oproti tomu loňskému představuje pokrok, ale na vítězství zatím mít nebude.
"Důležité je, že se zdá, že nemáme žádné základní problémy, žádné větší potíže. Zdá se být OK, auto funguje dobře. Možná se ještě něco objeví, ale vypadá to, že je v pořádku a to je skvělé, protože nyní můžeme začít pracovat na jeho výkonnosti," říká Brawn v Barceloně.
"Jsme v mnohem lepší pozici než minulý rok. Zatím jsme ujeli přes 2 000 km - loni to byla ani ne polovina. Myslím, že je lidem jasné, že máme něco, s čím se dá pracovat," pokračuje.
Bude Mercedes bojovat v Austrálii o vítězství? "Zatím ne. Stále zbývá spousta práce a na jakékoliv závěry je příliš brzy. Oba piloti na vítězství mají, o tom vůbec nepochybuji. Musíme vyrobit takové auto. Nemyslím si, že by na to zatím mělo, ale představuje dobrý pokrok proti tomu, co jsme měli před 12 měsíci."
Schumacher při testech v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1)
"Snažíme se nalézt vyvážení mezi výkonností během stintu a degradací pneumatik. Snažíte se na to zpočátku tlačit a pneumatiky vám odejdou, nebo se je budete snažit ušetřit a udržet konzistentní časy na kolo? Co je vlastně rychlejší a jaké nastavení potřebujete k tomu, abyste to dosáhli?
Když dorazíme k příštímu testu, budeme tomu věnovat mnohem více času. Ale není to špatné. Jen to možná není tak dobré, jak jsme doufali, ale není to nic zlého. V Barceloně si musíme dát pozor na to, že to je neobvyklý okruh se spoustou rychlých pravotočivých zatáček a že tam nyní stoupá přilnavost. Dnes je to možná poprvé, co jsme měli reprezentativnější teploty dráhy," dodává Brawn.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.