Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, si nemyslí, že by se v roce 2012 nějak zásadně měnilo rozložení sil na špici startovního pole.
Po dnešním dni se již dostaneme do půlky všech testů, které jsou naplánovány před začátkem sezony. I přesto jsou všichni odborníci s odhadováním rozložení sil v poli opatrní. To nezměnily ani dva dny testů v Barceloně. Smůlu zde včera zažil Lotus, který našel prasklinu v šasi jeho Lotusu E20 a tím pro něj tento test skončil (více zde). Například Force India však jejich rychlostí zatím poměrně překvapuje.
Ani Ross Brawn nechce dělat žádné závěry o rozložení sil v letošním startovním poli. "To je v tomto momentu těžké. Bude se to průběžně měnit." Hlavním favoritem je ale pro šéfa Mercedesu loňský mistrovský tým, Red Bull: "V Red Bullu přes noc určitě nic nezapomněli, takže budou mít určitě silné auto." Tato domněnka Brawna se potvrzuje i časy z testů, když Red Bull je běžně v popředí výsledkové listiny.
Včera v Barceloně s novým vozem jezdil Schumacher, dnes Rosberg(foto: Daimler AG)
S větší konkurencí pro Red Bull však Ross Brawn počítá. "McLaren bude určitě zase dobrý." O něco hůře se posuzuje situace u jeho bývalého zaměstnavatele, Ferrari. "Ferrari má momentálně ještě několik problémů." Italský tým během testů ztratil kvůli technickým problémům už více času stáním v boxech, než by si představoval. "Auto určitě dají do pořádku, jsou velmi silným a zkušeným týmem. Disponují také množstvím dobrých inženýrů."
Co si Ross myslí o svém týmu? "Musíme stáhnout ztrátu na ně a dohonit je. Nejsem si ale jistý, jestli budeme schopni jeden z těch týmů předstihnout. Měřítkem pro všechny je ale Red Bull, který byl v uplynulých letech hodně silný."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.