Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, si nemyslí, že by se v roce 2012 nějak zásadně měnilo rozložení sil na špici startovního pole.
Po dnešním dni se již dostaneme do půlky všech testů, které jsou naplánovány před začátkem sezony. I přesto jsou všichni odborníci s odhadováním rozložení sil v poli opatrní. To nezměnily ani dva dny testů v Barceloně. Smůlu zde včera zažil Lotus, který našel prasklinu v šasi jeho Lotusu E20 a tím pro něj tento test skončil (více zde). Například Force India však jejich rychlostí zatím poměrně překvapuje.
Ani Ross Brawn nechce dělat žádné závěry o rozložení sil v letošním startovním poli. "To je v tomto momentu těžké. Bude se to průběžně měnit." Hlavním favoritem je ale pro šéfa Mercedesu loňský mistrovský tým, Red Bull: "V Red Bullu přes noc určitě nic nezapomněli, takže budou mít určitě silné auto." Tato domněnka Brawna se potvrzuje i časy z testů, když Red Bull je běžně v popředí výsledkové listiny.
Včera v Barceloně s novým vozem jezdil Schumacher, dnes Rosberg(foto: Daimler AG)
S větší konkurencí pro Red Bull však Ross Brawn počítá. "McLaren bude určitě zase dobrý." O něco hůře se posuzuje situace u jeho bývalého zaměstnavatele, Ferrari. "Ferrari má momentálně ještě několik problémů." Italský tým během testů ztratil kvůli technickým problémům už více času stáním v boxech, než by si představoval. "Auto určitě dají do pořádku, jsou velmi silným a zkušeným týmem. Disponují také množstvím dobrých inženýrů."
Co si Ross myslí o svém týmu? "Musíme stáhnout ztrátu na ně a dohonit je. Nejsem si ale jistý, jestli budeme schopni jeden z těch týmů předstihnout. Měřítkem pro všechny je ale Red Bull, který byl v uplynulých letech hodně silný."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.