Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, si nemyslí, že by se v roce 2012 nějak zásadně měnilo rozložení sil na špici startovního pole.
Po dnešním dni se již dostaneme do půlky všech testů, které jsou naplánovány před začátkem sezony. I přesto jsou všichni odborníci s odhadováním rozložení sil v poli opatrní. To nezměnily ani dva dny testů v Barceloně. Smůlu zde včera zažil Lotus, který našel prasklinu v šasi jeho Lotusu E20 a tím pro něj tento test skončil (více zde). Například Force India však jejich rychlostí zatím poměrně překvapuje.
Ani Ross Brawn nechce dělat žádné závěry o rozložení sil v letošním startovním poli. "To je v tomto momentu těžké. Bude se to průběžně měnit." Hlavním favoritem je ale pro šéfa Mercedesu loňský mistrovský tým, Red Bull: "V Red Bullu přes noc určitě nic nezapomněli, takže budou mít určitě silné auto." Tato domněnka Brawna se potvrzuje i časy z testů, když Red Bull je běžně v popředí výsledkové listiny.
Včera v Barceloně s novým vozem jezdil Schumacher, dnes Rosberg(foto: Daimler AG)
S větší konkurencí pro Red Bull však Ross Brawn počítá. "McLaren bude určitě zase dobrý." O něco hůře se posuzuje situace u jeho bývalého zaměstnavatele, Ferrari. "Ferrari má momentálně ještě několik problémů." Italský tým během testů ztratil kvůli technickým problémům už více času stáním v boxech, než by si představoval. "Auto určitě dají do pořádku, jsou velmi silným a zkušeným týmem. Disponují také množstvím dobrých inženýrů."
Co si Ross myslí o svém týmu? "Musíme stáhnout ztrátu na ně a dohonit je. Nejsem si ale jistý, jestli budeme schopni jeden z těch týmů předstihnout. Měřítkem pro všechny je ale Red Bull, který byl v uplynulých letech hodně silný."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.