Tajemství Red Bullu podle Christiana Hornera spočívá v práci na detailech nového vozu RB8. Zatím nebyla rozluštěna ani záhada otvoru v horní části nosu.
"Nechtěli jsme, aby ho naši soupeři fotili hned při první příležitosti z boku," uvedl Horner pro Auto Motor und Sport. Soupeři v posledních sezónách od Red Bullu okopírovali například výfuky a ohebná přední křídla.
I letos je Newey výjimečný v tom, jak navrhl schod s otvorem v přední části nosu, jehož funkce doposud nebyla zcela objasněna. Kde vyúsťuje vzduch z tohoto poměrně velkého horního otvoru v podobě poštovní schránky? Odborníci nevěří, že by sloužil pouze k vylepšení proudění po horní části nosu či k chlazení. Je možné, že je součástí pasivního F-kanálu nebo vzduch z něj je směrován do zadní části vozu. Nebo bude nějakým způsobem podporovat výfuky?
"Minulý rok během představení ve Valencii byla stovka fotografů, kteří své snímky pořizovali ze střechy boxů. Všichni se hned dozvěděli rozměry našeho vozu," stěžoval si šéf závodního týmu.
Nos Red Bullu RB8 s širokým otvorem v místě přechodu na vyšší šasi(foto: Red Bull Racing)
"Minulý rok jsme museli mít výfukový difuzor na voze brzy, protože jsme chtěli přijít na to, jak výfukové plyny ovlivňují pneumatiky. Tentokrát spočívá tajemství v detailní práci a nechcete svým soupeřům podat příliš pomocnou ruku," dodává Horner.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.