Tajemství Red Bullu podle Christiana Hornera spočívá v práci na detailech nového vozu RB8. Zatím nebyla rozluštěna ani záhada otvoru v horní části nosu.
"Nechtěli jsme, aby ho naši soupeři fotili hned při první příležitosti z boku," uvedl Horner pro Auto Motor und Sport. Soupeři v posledních sezónách od Red Bullu okopírovali například výfuky a ohebná přední křídla.
I letos je Newey výjimečný v tom, jak navrhl schod s otvorem v přední části nosu, jehož funkce doposud nebyla zcela objasněna. Kde vyúsťuje vzduch z tohoto poměrně velkého horního otvoru v podobě poštovní schránky? Odborníci nevěří, že by sloužil pouze k vylepšení proudění po horní části nosu či k chlazení. Je možné, že je součástí pasivního F-kanálu nebo vzduch z něj je směrován do zadní části vozu. Nebo bude nějakým způsobem podporovat výfuky?
"Minulý rok během představení ve Valencii byla stovka fotografů, kteří své snímky pořizovali ze střechy boxů. Všichni se hned dozvěděli rozměry našeho vozu," stěžoval si šéf závodního týmu.
Nos Red Bullu RB8 s širokým otvorem v místě přechodu na vyšší šasi(foto: Red Bull Racing)
"Minulý rok jsme museli mít výfukový difuzor na voze brzy, protože jsme chtěli přijít na to, jak výfukové plyny ovlivňují pneumatiky. Tentokrát spočívá tajemství v detailní práci a nechcete svým soupeřům podat příliš pomocnou ruku," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.