Pedro de la Rosa nevěří, že by se na letošních závodech mělo něco v důsledku úpravy pneumatik Pirelli změnit.
Italský dodavatel pneumatik pro F1 se před začátkem letošního roku rozhodl směsi změkčit a upravit je tak, aby mezi nimi byly menší rozdíly. Díky tomu doufá, že závody budou letos zajímavější.
Nico Rosberg po jejich první zkoušce uvedl, že na závodění budou mít "velký dopad," Pedro de la Rosa však žádné velké rozdíly nečeká.
"Nemyslím si, že se tím moc změní, protože stále podle mě budeme svědky v průměru dvou až tří zastávek, ne-li více. Fakt, že tvrdší směs se změkčila, povede pouze k tomu, že se zvýší počet zastávek, takže si nemyslím, že by se toho mělo hodně změnit.
"Nepomůže to však jezdcům, kteří mají rádi velmi tvrdé směsi, nebo týmům, jímž se dařilo pneumatiky dobře zahřívat. Pomůže to malým týmům, jako jsme my, protože během chladnějších podmínek bychom s tvrdou směsí měli více problémů," uvádí pilot HRT.
Zatímco na závodění podle mě mít velký vliv nebudou, uznává, že se nové pneumatiky ve srovnání s těmi loňskými podstatně změnily: "Obzvlášť ta tvrdá se hodně liší. Je mnohem měkčí a rozdíly mezi nimi - obzvlášť mezi tvrdou a středně tvrdou jsou mnohem, mnohem menší."
Pedro v Jerezu se starým vozem, ale s novými pneumatikami(foto: HRT F1 Team)
Byl rád, že si nové pneumatiky Pirelli mohl minulý týden v Jerezu vyzkoušet, byť si při tom musel vystačit se starým vozem F112: "Abych byl upřímný, tak na tom nesejde. Nemyslím si, že by se na jiné auto dalo něco přenést, testování tedy slouží výlučně k tomu, aby se dal tým dohromady, nechat kluky se zkušenostmi s prací na voze F1 v prostředí pod tlakem a umožnit zkušenějším lidem něco naučit ty nové - a pro mě trochu oklepat rez.
Je pravda, že jsme se něco naučili i o nových pneumatikách, protože se hodně liší od toho, co jsem zažíval minulý rok, takže pro mě je ta loňská zkušenost bonusem. Nečekal jsem, že bychom se toho měli moc o nových pneumatikách dozvědět, alby byl jsem spokojený s tím, že Pirelli přivezlo měkkou, střední a tvrdou směs, protože to [že jsme si je mohli vyzkoušet] pro nás bylo odměnou," dodává De la Rosa.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.