Pedro de la Rosa nevěří, že by se na letošních závodech mělo něco v důsledku úpravy pneumatik Pirelli změnit.
Italský dodavatel pneumatik pro F1 se před začátkem letošního roku rozhodl směsi změkčit a upravit je tak, aby mezi nimi byly menší rozdíly. Díky tomu doufá, že závody budou letos zajímavější.
Nico Rosberg po jejich první zkoušce uvedl, že na závodění budou mít "velký dopad," Pedro de la Rosa však žádné velké rozdíly nečeká.
"Nemyslím si, že se tím moc změní, protože stále podle mě budeme svědky v průměru dvou až tří zastávek, ne-li více. Fakt, že tvrdší směs se změkčila, povede pouze k tomu, že se zvýší počet zastávek, takže si nemyslím, že by se toho mělo hodně změnit.
"Nepomůže to však jezdcům, kteří mají rádi velmi tvrdé směsi, nebo týmům, jímž se dařilo pneumatiky dobře zahřívat. Pomůže to malým týmům, jako jsme my, protože během chladnějších podmínek bychom s tvrdou směsí měli více problémů," uvádí pilot HRT.
Zatímco na závodění podle mě mít velký vliv nebudou, uznává, že se nové pneumatiky ve srovnání s těmi loňskými podstatně změnily: "Obzvlášť ta tvrdá se hodně liší. Je mnohem měkčí a rozdíly mezi nimi - obzvlášť mezi tvrdou a středně tvrdou jsou mnohem, mnohem menší."
Pedro v Jerezu se starým vozem, ale s novými pneumatikami(foto: HRT F1 Team)
Byl rád, že si nové pneumatiky Pirelli mohl minulý týden v Jerezu vyzkoušet, byť si při tom musel vystačit se starým vozem F112: "Abych byl upřímný, tak na tom nesejde. Nemyslím si, že by se na jiné auto dalo něco přenést, testování tedy slouží výlučně k tomu, aby se dal tým dohromady, nechat kluky se zkušenostmi s prací na voze F1 v prostředí pod tlakem a umožnit zkušenějším lidem něco naučit ty nové - a pro mě trochu oklepat rez.
Je pravda, že jsme se něco naučili i o nových pneumatikách, protože se hodně liší od toho, co jsem zažíval minulý rok, takže pro mě je ta loňská zkušenost bonusem. Nečekal jsem, že bychom se toho měli moc o nových pneumatikách dozvědět, alby byl jsem spokojený s tím, že Pirelli přivezlo měkkou, střední a tvrdou směs, protože to [že jsme si je mohli vyzkoušet] pro nás bylo odměnou," dodává De la Rosa.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.