Pedro de la Rosa nevěří, že by se na letošních závodech mělo něco v důsledku úpravy pneumatik Pirelli změnit.
Italský dodavatel pneumatik pro F1 se před začátkem letošního roku rozhodl směsi změkčit a upravit je tak, aby mezi nimi byly menší rozdíly. Díky tomu doufá, že závody budou letos zajímavější.
Nico Rosberg po jejich první zkoušce uvedl, že na závodění budou mít "velký dopad," Pedro de la Rosa však žádné velké rozdíly nečeká.
"Nemyslím si, že se tím moc změní, protože stále podle mě budeme svědky v průměru dvou až tří zastávek, ne-li více. Fakt, že tvrdší směs se změkčila, povede pouze k tomu, že se zvýší počet zastávek, takže si nemyslím, že by se toho mělo hodně změnit.
"Nepomůže to však jezdcům, kteří mají rádi velmi tvrdé směsi, nebo týmům, jímž se dařilo pneumatiky dobře zahřívat. Pomůže to malým týmům, jako jsme my, protože během chladnějších podmínek bychom s tvrdou směsí měli více problémů," uvádí pilot HRT.
Zatímco na závodění podle mě mít velký vliv nebudou, uznává, že se nové pneumatiky ve srovnání s těmi loňskými podstatně změnily: "Obzvlášť ta tvrdá se hodně liší. Je mnohem měkčí a rozdíly mezi nimi - obzvlášť mezi tvrdou a středně tvrdou jsou mnohem, mnohem menší."
Pedro v Jerezu se starým vozem, ale s novými pneumatikami(foto: HRT F1 Team)
Byl rád, že si nové pneumatiky Pirelli mohl minulý týden v Jerezu vyzkoušet, byť si při tom musel vystačit se starým vozem F112: "Abych byl upřímný, tak na tom nesejde. Nemyslím si, že by se na jiné auto dalo něco přenést, testování tedy slouží výlučně k tomu, aby se dal tým dohromady, nechat kluky se zkušenostmi s prací na voze F1 v prostředí pod tlakem a umožnit zkušenějším lidem něco naučit ty nové - a pro mě trochu oklepat rez.
Je pravda, že jsme se něco naučili i o nových pneumatikách, protože se hodně liší od toho, co jsem zažíval minulý rok, takže pro mě je ta loňská zkušenost bonusem. Nečekal jsem, že bychom se toho měli moc o nových pneumatikách dozvědět, alby byl jsem spokojený s tím, že Pirelli přivezlo měkkou, střední a tvrdou směs, protože to [že jsme si je mohli vyzkoušet] pro nás bylo odměnou," dodává De la Rosa.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.