Ve Formuli 1 se po dlouhých třinácti letech díky Ferrari znovu na předním zavěšení objevil pull-rod, který byl typický pro monoposty s nízkým nosem. Technický ředitel Pat Fry k němu pro Autosport přidal několik svých postřehů.
Ferrari v Jerezu připustilo, že se s nastavením vozu trochu trápí. Hodně času věnovalo vyladění jedné ze svých velkých letošních inovací - zavěšení typu pull-rod v zadní i přední části, pro které se po dlouhé době jako jediní rozhodli kvůli snížení těžiště i aerodynamickým přínosům.
Fry přiznal, že o tomto řešení přemýšlel ještě u svého bývalého zaměstnavatele - u McLarenu, z něhož minulý rok přestoupil k Ferrari. Pull-rod totiž považuje za nejčistější řešení zavěšení: "Zajímal jsem se o řešení pull-rod ještě u McLarenu, než jsem odešel. Pro mě to bylo nejčistější a nejlehčí řešení.
Hodně jsme o tom minulý rok mluvili, ale v té době jsme do toho jít nemohli. Byli jsme docela dost pozadu v oblasti designu a nenašli jsme žádné řešení pullrodu, které by nebylo moc těžké. A po návratu KERSu byla hmotnost hlavním faktorem."
Loňský push-rod (vlevo) a letošní pull-rod na předním zavěšení Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
"V té době přínos z hlediska aerodynamiky nebyl obrovský a nejednalo se o správný kompromis mezi aerodynamikou a hmotností," vysvětluje technický ředitel Ferrari, proč loni zůstali u push-rodu, zatímco většina soupeřů se již tehdy na zádi vydala cestou Red Bullu.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.