Úspěch loňského Red Bullu není podle technického ředitele rakouského týmu žádnou zárukou toho, že vůz RB8 bude udávat tempo i v letošní sezóně.
Mark Webber kvůli zpoždění dodávky některých dílů včera vyjel až o tři hodiny později. Přesto že testovaný monopost vychází z úspěšného vozu RB5, podle mu Neweyho letošní technické změny automaticky nezaručují úspěch. Není totiž jednoduché nahradit efekt foukání horkých plynů, kolem nichž bylo postaveno minulé auto.
"Když byly na konci roku 2010 zakázány dvojité difuzory, dokázali jsme jejich efekt ve velké míře nahradit výfuky. Letos je ale velmi obtížné nahradit efekt výfuků - nepodařilo se nám to. Vůz musí samozřejmě projít optimalizací," přiznává konstruktér Red Bullu.
"Těžko říct, zda jsme odvedli lepší práci než ostatní. Neexistuje žádný skvělý nápad, jak to [foukání z výfuků do oblasti difuzoru] nahradit. Je to o zdokonalování vozu a porozumění tomu, co je u auta zapotřebí, když jsme přišli o výfuky," pokračuje.
Nový Red Bull RB8 na dráze v Jerezu (foto: Red Bull Racing)
Zároveň vysvětlil, k čemu slouží otvor ve vyvýšené části nosu před kokpitem: "Je to škoda, že jsme přišli s řešením, které není nikterak atraktivní, ale výkonnost musí mít před estetikou přednost, tady výjimky neplatí."
"Otvor v nose slouží jednoduše pro chlazení pilota. Otvory pro chlazení jezdce se tradičně nacházejí v přední části nosu, ale opravdu zejména kvůli návrhu tvaru nosu jsme jej přesunuli tam, kde jej nyní vidíte, což trochu narušuje estetiku té rampy," dodává Newey.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.