Úspěch loňského Red Bullu není podle technického ředitele rakouského týmu žádnou zárukou toho, že vůz RB8 bude udávat tempo i v letošní sezóně.
Mark Webber kvůli zpoždění dodávky některých dílů včera vyjel až o tři hodiny později. Přesto že testovaný monopost vychází z úspěšného vozu RB5, podle mu Neweyho letošní technické změny automaticky nezaručují úspěch. Není totiž jednoduché nahradit efekt foukání horkých plynů, kolem nichž bylo postaveno minulé auto.
"Když byly na konci roku 2010 zakázány dvojité difuzory, dokázali jsme jejich efekt ve velké míře nahradit výfuky. Letos je ale velmi obtížné nahradit efekt výfuků - nepodařilo se nám to. Vůz musí samozřejmě projít optimalizací," přiznává konstruktér Red Bullu.
"Těžko říct, zda jsme odvedli lepší práci než ostatní. Neexistuje žádný skvělý nápad, jak to [foukání z výfuků do oblasti difuzoru] nahradit. Je to o zdokonalování vozu a porozumění tomu, co je u auta zapotřebí, když jsme přišli o výfuky," pokračuje.
Nový Red Bull RB8 na dráze v Jerezu (foto: Red Bull Racing)
Zároveň vysvětlil, k čemu slouží otvor ve vyvýšené části nosu před kokpitem: "Je to škoda, že jsme přišli s řešením, které není nikterak atraktivní, ale výkonnost musí mít před estetikou přednost, tady výjimky neplatí."
"Otvor v nose slouží jednoduše pro chlazení pilota. Otvory pro chlazení jezdce se tradičně nacházejí v přední části nosu, ale opravdu zejména kvůli návrhu tvaru nosu jsme jej přesunuli tam, kde jej nyní vidíte, což trochu narušuje estetiku té rampy," dodává Newey.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.