Sauber k prvnímu předsezónnímu testování do Jerezu dorazil s novým vozem C31, který dnes představil veřejnosti před svou garáží. Akci doprovázelo modré nebe bez mraků a příjemné teploty kolem 17 °C.
Monopost C31, který bude pohánět motor Ferrari, před zraky početného davu odhalili závodní piloti Sergio Pérez s Kamujem Kobajašim v 11 hod našeho času. Vůz obsahuje "ošklivý" nos s podobným přechodem, jaký jsme viděli u předchozích týmů. Špička je placatá, podobně jako u loňského Mercedesu MGP W02.
Švýcarský tým letos vstoupí do své 20. sezóny Formule 1. Jaké jsou jeho cíle? "Chceme začít novou sezónu stejně dobře, jako tomu bylo v roce 2011, ale přitom si v průběhu roku tuto úroveň výkonnosti udržet," říká majitel Peter Sauber.
"Těšíme se na další sezónu spolupráce s našimi mladými talentovanými piloty. Kamuj pojede svou třetí plnou sezónu v F1. Minulý rok jsme jej požádali o převzetí vůdčích odpovědností v týmu a on do té role dorostl.
Sergio po své nováčkovské sezóně vstupuje do své druhé, která je často tou nejobtížnější v kariéře pilota F1. Oba jezdci mají obrovský potenciál a budou pracovat se stejnými závodními inženýry jako v roce 2011, aby rozvíjely tento příslib.
Esteban [Gutiérrez] bude závodit plným časem v GP2 ve své druhé sezóně. Prokázal, naposledy během listopadového testu, že také může naskočit do monopostu pro velké ceny, bude-li to zapotřebí."
Kamuj Kobajaši se těší: "Rok 2012 nebude pouze mou třetí sezónou v F1, ale také třetí se stejným týmem. Hodně jsme toho spolu zažili a můžeme těžit z našich společných zkušeností. V mém prvním roce jsme s týmem měli špatný začátek, ale dobrou druhou polovinu sezóny. V další sezóně to bylo naopak.
V našem třetím společném ročníku bychom pravidelně měli končit spolehlivě na bodech. Těším se na další sezónu se Sauberem."
Dvaadvacetiletý Sergio Pérez dodává: "Můj první rok ve Formuli 1 vydal za tři, musel jsem se naučit tolik nových věcí. Nyní se však cítím, jako bych se v F1 již zabydlel a jsem odhodlaný v roce 2012 učinit další pokrok a dosahovat pro tým pravidelně lepší výsledky.
Úsilí vložené do nového vozu C31 shrnuje hlavní návrhář Matt Morris: "C31 je revoluční v oblastech, kde jsme přišli s novými nápady, obzvlášť v zadní části auta, a evoluční je tam, kde jsme věděli, že některé přístupy můžeme převzít.
© Foto: Sauber F1 Team
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.