Sauber k prvnímu předsezónnímu testování do Jerezu dorazil s novým vozem C31, který dnes představil veřejnosti před svou garáží. Akci doprovázelo modré nebe bez mraků a příjemné teploty kolem 17 °C.
Monopost C31, který bude pohánět motor Ferrari, před zraky početného davu odhalili závodní piloti Sergio Pérez s Kamujem Kobajašim v 11 hod našeho času. Vůz obsahuje "ošklivý" nos s podobným přechodem, jaký jsme viděli u předchozích týmů. Špička je placatá, podobně jako u loňského Mercedesu MGP W02.
Švýcarský tým letos vstoupí do své 20. sezóny Formule 1. Jaké jsou jeho cíle? "Chceme začít novou sezónu stejně dobře, jako tomu bylo v roce 2011, ale přitom si v průběhu roku tuto úroveň výkonnosti udržet," říká majitel Peter Sauber.
"Těšíme se na další sezónu spolupráce s našimi mladými talentovanými piloty. Kamuj pojede svou třetí plnou sezónu v F1. Minulý rok jsme jej požádali o převzetí vůdčích odpovědností v týmu a on do té role dorostl.
Sergio po své nováčkovské sezóně vstupuje do své druhé, která je často tou nejobtížnější v kariéře pilota F1. Oba jezdci mají obrovský potenciál a budou pracovat se stejnými závodními inženýry jako v roce 2011, aby rozvíjely tento příslib.
Esteban [Gutiérrez] bude závodit plným časem v GP2 ve své druhé sezóně. Prokázal, naposledy během listopadového testu, že také může naskočit do monopostu pro velké ceny, bude-li to zapotřebí."
Kamuj Kobajaši se těší: "Rok 2012 nebude pouze mou třetí sezónou v F1, ale také třetí se stejným týmem. Hodně jsme toho spolu zažili a můžeme těžit z našich společných zkušeností. V mém prvním roce jsme s týmem měli špatný začátek, ale dobrou druhou polovinu sezóny. V další sezóně to bylo naopak.
V našem třetím společném ročníku bychom pravidelně měli končit spolehlivě na bodech. Těším se na další sezónu se Sauberem."
Dvaadvacetiletý Sergio Pérez dodává: "Můj první rok ve Formuli 1 vydal za tři, musel jsem se naučit tolik nových věcí. Nyní se však cítím, jako bych se v F1 již zabydlel a jsem odhodlaný v roce 2012 učinit další pokrok a dosahovat pro tým pravidelně lepší výsledky.
Úsilí vložené do nového vozu C31 shrnuje hlavní návrhář Matt Morris: "C31 je revoluční v oblastech, kde jsme přišli s novými nápady, obzvlášť v zadní části auta, a evoluční je tam, kde jsme věděli, že některé přístupy můžeme převzít.
© Foto: Sauber F1 Team
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.