Sauber k prvnímu předsezónnímu testování do Jerezu dorazil s novým vozem C31, který dnes představil veřejnosti před svou garáží. Akci doprovázelo modré nebe bez mraků a příjemné teploty kolem 17 °C.
Monopost C31, který bude pohánět motor Ferrari, před zraky početného davu odhalili závodní piloti Sergio Pérez s Kamujem Kobajašim v 11 hod našeho času. Vůz obsahuje "ošklivý" nos s podobným přechodem, jaký jsme viděli u předchozích týmů. Špička je placatá, podobně jako u loňského Mercedesu MGP W02.
Švýcarský tým letos vstoupí do své 20. sezóny Formule 1. Jaké jsou jeho cíle? "Chceme začít novou sezónu stejně dobře, jako tomu bylo v roce 2011, ale přitom si v průběhu roku tuto úroveň výkonnosti udržet," říká majitel Peter Sauber.
"Těšíme se na další sezónu spolupráce s našimi mladými talentovanými piloty. Kamuj pojede svou třetí plnou sezónu v F1. Minulý rok jsme jej požádali o převzetí vůdčích odpovědností v týmu a on do té role dorostl.
Sergio po své nováčkovské sezóně vstupuje do své druhé, která je často tou nejobtížnější v kariéře pilota F1. Oba jezdci mají obrovský potenciál a budou pracovat se stejnými závodními inženýry jako v roce 2011, aby rozvíjely tento příslib.
Esteban [Gutiérrez] bude závodit plným časem v GP2 ve své druhé sezóně. Prokázal, naposledy během listopadového testu, že také může naskočit do monopostu pro velké ceny, bude-li to zapotřebí."
Kamuj Kobajaši se těší: "Rok 2012 nebude pouze mou třetí sezónou v F1, ale také třetí se stejným týmem. Hodně jsme toho spolu zažili a můžeme těžit z našich společných zkušeností. V mém prvním roce jsme s týmem měli špatný začátek, ale dobrou druhou polovinu sezóny. V další sezóně to bylo naopak.
V našem třetím společném ročníku bychom pravidelně měli končit spolehlivě na bodech. Těším se na další sezónu se Sauberem."
Dvaadvacetiletý Sergio Pérez dodává: "Můj první rok ve Formuli 1 vydal za tři, musel jsem se naučit tolik nových věcí. Nyní se však cítím, jako bych se v F1 již zabydlel a jsem odhodlaný v roce 2012 učinit další pokrok a dosahovat pro tým pravidelně lepší výsledky.
Úsilí vložené do nového vozu C31 shrnuje hlavní návrhář Matt Morris: "C31 je revoluční v oblastech, kde jsme přišli s novými nápady, obzvlášť v zadní části auta, a evoluční je tam, kde jsme věděli, že některé přístupy můžeme převzít.
© Foto: Sauber F1 Team
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.