Sauber dnes oznámil velké organizační změny ve svém technickém týmu, jehož současný technický ředitel James Key se rozhodl odejít a přijmout novou výzvu.
Návrh a vývoj monopostů Formule 1 povedou šéfové oddělení Aerodynamiky, Designu, Výkonnosti a Provozu.
Majitel týmu Peter Sauber uvádí: "Kvalifikovaný tým sdílí celkovou technickou zodpovědnost. Tato struktura v ostatních týmech prokázala, že pracuje dobře. V období dvou let toho James pro náš tým vykonal hodně.
Obzvlášť během obtížné transformace z týmu vlastněného automobilkou po soukromě vlastněný tým významně přispěl k opětovnému získání stability. Rádi bychom mu poděkovali za jeho úsilí a popřáli mu do budoucnosti vše nejlepší."
Poslední dílo Jamese Keya: Sauber C30 (foto: Sauber F1 Team)
Odcházející Key dodává: "Užíval jsem si poslední dva roky spolupráce se Sauberem. Byly to velmi intenzivní a zajímavé časy, během nichž jsme zvládli přeměnu z mnohem většího týmu do menšího. Všichni to velmi dobře zvládali.
Myslím si, že je tým nyní na budoucnost velmi dobře připraven a přeji mu vše nejlepší. Byla mi nabídnuta nová role zpět ve Velké Británii, což jsem se rozhodl přijmout."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.