Christian Horner vysvětluje, v čem spočívá jedinečný přínos designéra Adriana Neweyho, který se loni dočkal s Red Bullem dalšího titulu.
"Adrianovo tajemství spočívá samozřejmě v tom, že pije Red Bull," vtipkuje na úvod Horner pro F1 Racing.
"Ale teď vážně, Adrian je unikátním v mnoha ohledech. Velmi rozumí autu a tomu, co je od něj zapotřebí. Je světově uznávaným aerodynamikem a také schopným mechanickým designérem a také výborným závodním inženýrem.
Dokáže se vžít do pocitů pilotů, jelikož se sám účastní amatérských závodů. Vyzná se ve všech stránkách závodního vozu a nepřeceňuje jeden názoru, ať už je jeho nebo od jiného člena designového týmu. Pátrá po co nejlepší výkonnosti vozu a v tomto ohledu je neúprosný.
Krom toho všeho je příjemným chlapem, takže s ním lidé rádi spolupracují – dokáže nadchnout mladé inženýry, designéry a techniky, protože je vždy přístupný."
Mistr světa s mistrovským vozem - Sebastian Vettel s Red Bullem RB7(foto: Red Bull Racing)
"Pořád mu je pouze něco málo přes padesát – je motivovaný, stále je ve sportu vášnivý a jsem si jistý, že zde ještě několik let bude působit," dodává šéf Red Bullu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.