Pirelli nechce nic slyšet o tom, že by nové pneumatiky měly být postaveny na "zakázku" Ferrari. Koncernový ředitel Provera ale přiznává, že jeho srdce bije pro Ferrari.
Jedním z největších problému Ferrari 150° Italia z roku 2011 bylo, jak zacházelo s pneumatikami - zvláště pak s tvrdou sadou. Jezdci Ferrari, Felipe Massa a Fernando Alonso, si opakovaně stěžovali, že dlouho trvá než se tvrdá sada gum dostane do provozní teploty. Problémy se zahřátím pneumatik pak byly velmi částé zvláště na závodech, kde se závodilo za nižších teplot. To byla výrazná nevýhoda oproti přímé konkurenci v podobě McLarenu a Red Bullu.
Pro druhou sezonu od návratu do F1 italský výrobce prohlásil, že připraví agresivnější směsi pneumatik. Podle názorů zahraničních serverů (hlavně z Německa) nebude trvat dlouho, než se objeví podezření, že jsou nové pneumatiky zkonstruovány tak, aby více vyhovovaly Ferrari.
O ničem takovém ale Pirelli nechce ani slyšet. "Je to nesmysl. Pro tuto změnu jsme se rozhodli po konzultacích a souhlasu všech týmů a jezdců," vysvětluje šéf koncernu, Marco Tronchetti Provera. Navíc Provera jedním dechem dodává, že nové pneumatiky budou pro auta ze sezony 2012 a ne pro ty z roku 2011.
Ital ale připouští, že by byl velmi rád, kdyby se opět na vítěznou vlnu vrátil jeho domácí tým z Maranella. "To je přirozené. Jako Ital jednoduše sníte o tom, že bude vyhrávat Ferrari. Kdybyste byl Brit, tak budete věřit v McLaren. Srdce vždy bije pro domácí tým."
"Jsme sice italským výrobcem, ale jsme zaměřeni na mezinárodní scénu. Naším cílem jsou dobré závody, posun technologií a kvality. To je podle mého názoru správný přístup. Účast v F1 má velkou výhodu pro obnovu naší národní hrdosti," zakončil šéf koncernu.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.