První snímky Caterhamu CT01 jsou na světě

Caterham
Caterham, foto: Caterham F1 Team
PH 25. ledna 2012 12:00
Sdílej:

Internetem dnes začaly kolovat první snímky nového Caterhamu CT01, jehož představení bylo plánováno v časopise F1 Racing až na čtvrtek. Jak tedy vypadá?

Snímky unikly z časopisu, který někteří čtenáři obdrželi již dnes. Tým poté zveřejnil jednu fotografii také na svém Twitteru.

Monopost se vyznačuje ne příliš vzhledným nosem posazeným kvůli pravidlům níže: ta nově říkají, že jeho výška nesmí v daném místě přesahovat 550 mm. Nos je také mnohem plytčí. Design CT01 je agresivnější, bočnice jsou po vzoru Red Bullu velmi úzké, upraven je i ochranný oblouk se zmenšeným vstupním otvorem, který byl loni u T128 rozdělený.

Kryt motoru se vzadu k převodovce zužuje, v bočnicích není patrný žádný chladící otvor. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, proto se těžko odhaduje jejich úhel i směr, kterým z nich budou proudit horké plyny. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, vpředu u push-rodu.

Vůz, který bude letos závodit s převodovkou a hydraulikou Red Bullu a s motorem a KERSem od Renaultu, na fotkách obsahuje přední křídlo, které se velmi podobá tomu loňskému. Na tom zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích, jako tomu bylo loni v případě Mercedesu.

Nový vůz bude na trati debutovat 7. února v Jerezu.

Snímek uniklý z časopisu F1 Racing

Záď vozu (z časopisu F1 Racing)

Boční srovnání loňského vozu T128 (nahoře) s novým CT01(foto: Caterham F1)

Další fotografie včetně rozhovoru s Mikem Gascoynem přineseme zítra.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton u Ferrari.

Hamilton končí s klidem a jde do boje. Ferrari mu nedá nic zadarmo a Leclerc bude tvrdým soupeřem

Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.

Novinky
Max Verstappen během Velké ceny Itálie 2024

Red Bull o úpravách zadního křídla Maxe Verstappena pro letošní rok

Po problémech na okruzích s nízkým přítlakem, jako jsou Monza a Las Vegas, Red Bull naznačil, že v roce 2025 neplánuje klást hlavní důraz na vývoj speciálního zadního křídla zaměřeného na maximální rychlost na rovinkách. Tým se navzdory  zaměří na komplexnější přístup k vývoji vozu.

Novinky
Wurz, Alex

Wurz kritizuje přísné tresty za nadávky: „Chce to zdravý rozum!

Mezinárodní automobilová federace zpřísnila tresty za nadávky, což vyvolalo mezi fanoušky vlnu nevole. Asociace jezdců GPDA zatím mlčí, ale její předseda Alex Wurz vysvětluje proč. Zdůrazňuje, že místo bezhlavého trestání je potřeba používat zdravý rozum.

Novinky
George Russell v zádově v Austrálii

Organizátoři VC Austrálie předělají po loňských nehodách určité úseky tratě

Po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté a sedmé zatáčce se organizátoři Velké ceny Austrálie rozhodli upravit trať. Změny se zaměří především na zvýšení bezpečnosti jezdců, přičemž největší úpravy budou provedeny na obrubnících v tomto kritickém úseku.