Internetem dnes začaly kolovat první snímky nového Caterhamu CT01, jehož představení bylo plánováno v časopise F1 Racing až na čtvrtek. Jak tedy vypadá?
Snímky unikly z časopisu, který někteří čtenáři obdrželi již dnes. Tým poté zveřejnil jednu fotografii také na svém Twitteru.
Monopost se vyznačuje ne příliš vzhledným nosem posazeným kvůli pravidlům níže: ta nově říkají, že jeho výška nesmí v daném místě přesahovat 550 mm. Nos je také mnohem plytčí. Design CT01 je agresivnější, bočnice jsou po vzoru Red Bullu velmi úzké, upraven je i ochranný oblouk se zmenšeným vstupním otvorem, který byl loni u T128 rozdělený.
Kryt motoru se vzadu k převodovce zužuje, v bočnicích není patrný žádný chladící otvor. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, proto se těžko odhaduje jejich úhel i směr, kterým z nich budou proudit horké plyny. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, vpředu u push-rodu.
Vůz, který bude letos závodit s převodovkou a hydraulikou Red Bullu a s motorem a KERSem od Renaultu, na fotkách obsahuje přední křídlo, které se velmi podobá tomu loňskému. Na tom zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích, jako tomu bylo loni v případě Mercedesu.
Nový vůz bude na trati debutovat 7. února v Jerezu.
Snímek uniklý z časopisu F1 Racing
Záď vozu (z časopisu F1 Racing)
Boční srovnání loňského vozu T128 (nahoře) s novým CT01(foto: Caterham F1)
Další fotografie včetně rozhovoru s Mikem Gascoynem přineseme zítra.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.