Plány Pirelli pro vývoj pneumatik pro rok 2013 mají trhlinu: italský výrobce pneumatik je bez formule a usilovně hledá vhodné řešení.
Kvůli tomu jedná s týmy o zapůjčení vhodného monopostu poté, co pro vstup do F1 využíval vůz Toyoty TF109. Ten je však již zastaralý a současné týmy F1 spolupráci nakloněny příliš nejsou: nechtějí, aby nikdo z nich získal výhodu díky tomu, že by Pirelli testovalo s jeho vozem. Přestože jsou data z testování mezi týmy volně sdílena, Pirelli využívá pro jízdy vlastního pilota.
"Byly návrhy, že bychom mohli upravit Toyotu z roku 2009, to auto je však nyní v muzeu, není to příliš reálný nabídka. Rádi bychom od někoho obdrželi vůz z roku 2011, je nám však jedno od koho. Chceme precizně testovat a cítíme, že čím starší je vůz, tím více se od současných monopostů liší," popisuje pro Autosport starosti Pirelli sportovní ředitel Paul Hembery.
"Chápeme stanovisko týmů, že si nepřejí, aby kdokoliv získal výhodu, ale v určitém okamžiku se budeme muset rozhodnout, abychom dosáhli toho, čeho musíme, protože nás nikdo nepochválí za zhoršení situace, když nebudeme testovat s vhodným vozem."
Pirelli by rádo dospělo ke společnému řešení. Pokud k tomu nedojde, samo si vybere tým, od kterého nový monopost odkoupí: "Je to docela možné, ano. Nechceme pomáhat jednomu vybranému týmu, zároveň však musíme odvádět svou práci. Pro rok 2013 máme několik zajímavých nápadů, musíme na nich ale pracovat."
Loni pro soukromé testy Pirelli využívalo Toyotu TF109 (foto: Pirelli)
"Spoustu toho uděláme na simulátoru a možná něco společně nasimulujeme s týmy, když jim dáme černou krabici s 20 specifikacemi a požádáme je, aby na nich jezdily. To rozhodně nevylučuji a jsem si jistý, že budou souhlasit.
V otázce finalizace pneumatik, zejména práce na směsích, potřebujeme několik testovacích jízd. Možná ne více než tři, jen pro dokončení té práce. Jsem si jistý, že se dohodneme," dodává Hembery.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.