Plány Pirelli pro vývoj pneumatik pro rok 2013 mají trhlinu: italský výrobce pneumatik je bez formule a usilovně hledá vhodné řešení.
Kvůli tomu jedná s týmy o zapůjčení vhodného monopostu poté, co pro vstup do F1 využíval vůz Toyoty TF109. Ten je však již zastaralý a současné týmy F1 spolupráci nakloněny příliš nejsou: nechtějí, aby nikdo z nich získal výhodu díky tomu, že by Pirelli testovalo s jeho vozem. Přestože jsou data z testování mezi týmy volně sdílena, Pirelli využívá pro jízdy vlastního pilota.
"Byly návrhy, že bychom mohli upravit Toyotu z roku 2009, to auto je však nyní v muzeu, není to příliš reálný nabídka. Rádi bychom od někoho obdrželi vůz z roku 2011, je nám však jedno od koho. Chceme precizně testovat a cítíme, že čím starší je vůz, tím více se od současných monopostů liší," popisuje pro Autosport starosti Pirelli sportovní ředitel Paul Hembery.
"Chápeme stanovisko týmů, že si nepřejí, aby kdokoliv získal výhodu, ale v určitém okamžiku se budeme muset rozhodnout, abychom dosáhli toho, čeho musíme, protože nás nikdo nepochválí za zhoršení situace, když nebudeme testovat s vhodným vozem."
Pirelli by rádo dospělo ke společnému řešení. Pokud k tomu nedojde, samo si vybere tým, od kterého nový monopost odkoupí: "Je to docela možné, ano. Nechceme pomáhat jednomu vybranému týmu, zároveň však musíme odvádět svou práci. Pro rok 2013 máme několik zajímavých nápadů, musíme na nich ale pracovat."
Loni pro soukromé testy Pirelli využívalo Toyotu TF109 (foto: Pirelli)
"Spoustu toho uděláme na simulátoru a možná něco společně nasimulujeme s týmy, když jim dáme černou krabici s 20 specifikacemi a požádáme je, aby na nich jezdily. To rozhodně nevylučuji a jsem si jistý, že budou souhlasit.
V otázce finalizace pneumatik, zejména práce na směsích, potřebujeme několik testovacích jízd. Možná ne více než tři, jen pro dokončení té práce. Jsem si jistý, že se dohodneme," dodává Hembery.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.