Adriana Sutila angažování Bruna Senny na místo závodního pilota Williamsu nepřekvapilo. Sám jednání s týmem z Grove ukončil již v polovině prosince.
"Potvrzení Bruna Senny na pozici závodního pilota Williamsu nás nepřekvapilo. My jsme na toto téma zapomněli už před několika týdny. Jednání s Williamsem jsme totiž kvůli odlišným představám ukončili už v polovině prosince," vysvětluje Sutilův zástupce Manfred Zimmermann pro Motorsport-Total.com.
Přiznává také, že se velmi brzy dozvěděli, že šanci nebude mít ani u Force Indie, která ještě během sezóny využila opci na Hülkenberga, přestože spolumajitel týmu Vijay Mallya kolem toho zbytečně mlžil a uváděl, že o jezdecké sestavě rozhodne až v polovině prosince.
"Poměrně brzy jsme věděli, že nemáme šanci ani u Force Indie. Už od září nám bylo jasné, že Adrian v sezóně 2012 nebude jezdit za tento tým," pokračuje Zimmermann, který se ale nevzdává nadějí: "Nadále vycházím z toho, že Adrian bude v F1 působit i v této sezóně. Bude to pro nás přechodný rok, plánujeme dlouhodobou spolupráci. Nejsme nervózní, jelikož o Adrianově potenciálu jsme pevně přesvědčeni."
Jako nejpravděpodobnější se pro Adriana jeví možnost působení v roli třetího pilota u některých předních týmů (např. u domácího Mercedesu). Nedříve je však třeba vyřešit loňský incident se spolumajitelem týmu Lotus Renault GP Ericem Luxem, kterého zranil loni v čínském baru. Soudní proces proběhne v Mnichově 30. a 31. ledna.
Adrian Sutil projíždí zatáčkou Eau Rouge v Belgii (foto: Sahara Force India)
"Nejdříve potřebujeme uzavřít tuto záležitost a udělat za ní definitivní tečku. Od 1. února budeme konkrétnější, pokud jde o naše jednání," dodává Sutilův manažer.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.