Adriana Sutila angažování Bruna Senny na místo závodního pilota Williamsu nepřekvapilo. Sám jednání s týmem z Grove ukončil již v polovině prosince.
"Potvrzení Bruna Senny na pozici závodního pilota Williamsu nás nepřekvapilo. My jsme na toto téma zapomněli už před několika týdny. Jednání s Williamsem jsme totiž kvůli odlišným představám ukončili už v polovině prosince," vysvětluje Sutilův zástupce Manfred Zimmermann pro Motorsport-Total.com.
Přiznává také, že se velmi brzy dozvěděli, že šanci nebude mít ani u Force Indie, která ještě během sezóny využila opci na Hülkenberga, přestože spolumajitel týmu Vijay Mallya kolem toho zbytečně mlžil a uváděl, že o jezdecké sestavě rozhodne až v polovině prosince.
"Poměrně brzy jsme věděli, že nemáme šanci ani u Force Indie. Už od září nám bylo jasné, že Adrian v sezóně 2012 nebude jezdit za tento tým," pokračuje Zimmermann, který se ale nevzdává nadějí: "Nadále vycházím z toho, že Adrian bude v F1 působit i v této sezóně. Bude to pro nás přechodný rok, plánujeme dlouhodobou spolupráci. Nejsme nervózní, jelikož o Adrianově potenciálu jsme pevně přesvědčeni."
Jako nejpravděpodobnější se pro Adriana jeví možnost působení v roli třetího pilota u některých předních týmů (např. u domácího Mercedesu). Nedříve je však třeba vyřešit loňský incident se spolumajitelem týmu Lotus Renault GP Ericem Luxem, kterého zranil loni v čínském baru. Soudní proces proběhne v Mnichově 30. a 31. ledna.
Adrian Sutil projíždí zatáčkou Eau Rouge v Belgii (foto: Sahara Force India)
"Nejdříve potřebujeme uzavřít tuto záležitost a udělat za ní definitivní tečku. Od 1. února budeme konkrétnější, pokud jde o naše jednání," dodává Sutilův manažer.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.