Eric Lux se pousmál nad zprávami, že by Adrian Sutil byl vůbec někdy ve hře o místo u stáje Lotus Renault GP, v níž má podíl.
Sutil přišel o místo u Force Indie po pěti sezónách. Nyní bojuje o místo u Williamsu, ten se však údajně již rozhodl pro Bruna Sennu. Bývalému pilotovi Force Indie při hledání místa nepomohl ani loňský incident v Šanghaji, kde po závodě v nočním klubu vážně zranil právě Luxe. Ten se s ním nyní bude soudit (více zde).
Podle spolumajitele Lotusu ho Sutil napadl úmyslně. Pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung popisuje dramatické okamžiky: "Ve výtahu jsem si uvědomil, co se právě stalo, a pomyslel jsem si: 'Tak teď ti zbývají poslední tři minuty života.'"
Podle Sutila došlo k "naprosto neúmyslnému" zranění, když se po slovní hádce snažil Luxe udeřit lahví. Tržná rána na krku si vyžádala 24 stehů. "Aspoň se mi teď omluvil," dodává Lux, který odmítá mimosoudní vyrovnání.
Na dotaz, zda Sutila vyhodnocovali jako jednoho z kandidátů v jeho týmu na místo po boku Kimiho Räikkönena, Lux odpověděl: "To by byl vtip, co?" Pro druhé místo si nakonec vybrali Romaina Grosjeana.
Eddie Jordan ve Valencii zpovídá Adriana Sutila (zdroj: Sahara Force India)
Celý incident však podle manažera německého pilota - Manfreda Zimmermanna - nebude mít na jeho kariéru dopad: "Soudní přelíčení nebude mít na Adrianovu budoucnost žádný vliv."
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.