Adrianovi Sutilovi hrozí vězení za jeho útok na spolumajitele týmu Lotus Renault GP - Erica Luxe. K té došlo minulý rok po Velké ceně Číny v jednom z nočních klubů.
Včera v Mnichově bylo se Sutilem zahájeno soudní řízení za napadení a vážné poranění v oblasti krku Luxe, když se nepohodli v nočním klubu M1NT v Šanghaji minulý rok v dubnu. Němec údajně zaútočil rozbitou lahví šampaňského, přičemž jen těsně minul jeho hlavní tepnu. Zranění Luxe si tehdy vyžádalo 24 stehů.
Sutil napadení přiznává. Popírá ovšem, že chtěl Luxe úmyslně zranit. Ten loni v květnu podal zprávu na policii a zahájil právní kroky proti německému pilotovi. Pokud by byl Sutil shledán vinným, hrozí mu jeden rok za mřížemi, ačkoliv je pravděpodobné, že by trest mohl být díky kauci podmíněný.
Sutilův manažer Manfred Zimmermann soudní řízení dle Daily Telegraph vítá: "Jsme přesvědčeni, že soud dojde k závěru, že se nejednalo o úmyslný útok. Cítíme se dobře, pravda vyjde najevo."
Jako svědek by mohl být k soudnímu jednání, které je naplánováno na 30. a 31. ledna, přivolán Sutilův kamarád Lewis Hamilton, který se v té době v klubu také nacházel, po incidentu jej však ihned opustil.
Adrian Sutil během Velké ceny Číny 2011, po níž došlo k potyčce (foto: Sahara Force India)
Sutil, kterého u Force Indie nahradil Nico Hülkenberg, momentálně usiluje o místo u Williamsu. V jeho neprospěch ovšem hraje to, že Čína mu zakázala vstup do země. Nemohl by se tedy účastnit závodu v Šanghaji, což se týmu z Grove nelíbí. Proto se údajně rozhoduje mezi nezkušeným Brunem Sennou, kterému se podařilo sehnat slušný balík peněz, a Rubensem Barrichellem, za nímž stojí technický tým Williamsu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.