Adrian Newey věří, že se Sebastian Vettel poučí z těch několika chyb, které ve své loňské dominantní sezóně učinil.
"Všechno, co podle mě můžu říct, je to, že Seb je velmi chytrý mladý muž, který je velmi odhodlaný, velmi zvídavý a snaží se porozumět všemu jak ohledně vozu, tak i co se týče své vlastní výkonnosti," cituje Neweyho Autosport.
"Pokud udělá chybu, což jako člověk samozřejmě dělá, pak se z ní snaží poučit. Bude tedy velmi pečlivě analyzovat všechno, co udělat, a snažit se na základě toho zlepšit. Jedním příkladem je Montreal, kde byl po závodě rozrušený, protože prohrál až v posledním kole poražený poté, co dominoval celému závodu," pokračuje designér loňského vítězného vozu RB7.
"Všichni jsme tehdy byli upřímní. Jako tým jsme se z toho poučili, já sám jsem si musel dát facku za to, že jsme toho neudělali v kritických částech dost, protože během vyvěšení červené vlajky jsme toho mohli udělat o něco více, mohli jsme říct více o Jensonově pokroku v těch posledních kolech. To jsou ty drobné věci, z nichž se musíte poučit," vzpomíná Newey na deštivou Velkou cenu Kanady.
Sebastian Vettel na pódiu v Brazílii (foto: Red Bull)
Přes úspěchy v posledních dvou letech podle něj Vettel neztrácí motivaci a touhu po dalších vítězstvích: "Stále je u něj velká touha a hlad."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.