Server TommorowNewsF1 ve spolupráci s BusinessBookGP dle platů spočítal, kolik týmy průměrně stál jeden bod získaný každým z bodujících pilotů dle jeho platu.
V podstatě se jedná o poměr mezi platem pilota a body, které letos získal. V tabulce nejsou zahrnuti piloti, kteří odjeli pouze malou část sezóny, přestože bodovali (Nick Heidfeld a Bruno Senna).
Nejlépe vynaloženou investicí se stal Paul di Resta, u nějž jeden bod vyšel Force Indii na necelých 200 000 Kč. Skotský mladík jich letos nasbíral 27 a skončil třináctý. Efektivně své peníze vynaložili také Lotus Renault GP a Sauber v případě Vitalije Petrova a Sergia Péreze. Poměrně dobře ze srovnání díky přehršli bodů vyšel také mistr světa Sebastian Vettel - na jeden bod v jeho podání musel Red Bull vynaložit něco málo přes půl milionů Kč.
Nejdráž vyšly body Williamsu. Není divu - Rubens Barrichello s Pastorem Maldonadem získali v pro tým katastrofální sezóně dohromady pouhých pět bodů. Z top pilotů stál bod nejvíce v případě Fernanda Alonsa - téměř 3 mil. Kč.
Náklady na jeden bod v roce 2011 (zdroj: TommorowNewsF1)
V tabulce pochopitelně i piloti, kteří sice odjeli téměř či úplně celou sezónu, ale nezískali ani bod. Mezi ně patří například Heikki Kovalainen s Jarnem Trullim, kteří si letos přišli u Caterhamu na 77 mil. Kč, nebo Timo Glock, jenž si v Marussii vydělal přes 51 mil. Kč.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.