Server TommorowNewsF1 ve spolupráci s BusinessBookGP dle platů spočítal, kolik týmy průměrně stál jeden bod získaný každým z bodujících pilotů dle jeho platu.
V podstatě se jedná o poměr mezi platem pilota a body, které letos získal. V tabulce nejsou zahrnuti piloti, kteří odjeli pouze malou část sezóny, přestože bodovali (Nick Heidfeld a Bruno Senna).
Nejlépe vynaloženou investicí se stal Paul di Resta, u nějž jeden bod vyšel Force Indii na necelých 200 000 Kč. Skotský mladík jich letos nasbíral 27 a skončil třináctý. Efektivně své peníze vynaložili také Lotus Renault GP a Sauber v případě Vitalije Petrova a Sergia Péreze. Poměrně dobře ze srovnání díky přehršli bodů vyšel také mistr světa Sebastian Vettel - na jeden bod v jeho podání musel Red Bull vynaložit něco málo přes půl milionů Kč.
Nejdráž vyšly body Williamsu. Není divu - Rubens Barrichello s Pastorem Maldonadem získali v pro tým katastrofální sezóně dohromady pouhých pět bodů. Z top pilotů stál bod nejvíce v případě Fernanda Alonsa - téměř 3 mil. Kč.
Náklady na jeden bod v roce 2011 (zdroj: TommorowNewsF1)
V tabulce pochopitelně i piloti, kteří sice odjeli téměř či úplně celou sezónu, ale nezískali ani bod. Mezi ně patří například Heikki Kovalainen s Jarnem Trullim, kteří si letos přišli u Caterhamu na 77 mil. Kč, nebo Timo Glock, jenž si v Marussii vydělal přes 51 mil. Kč.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.