Stále zbývá pár volných závodních sedaček pro příští rok. Kdo má dle zahraničních médií nejvyšší šance?
Dle finského Turun Sanomat jsou hlavními kandidáty na volná místa pro příští sezónu Vitalij Petrov a překvapivě Giedo van der Garde.
Vitalij Petrov, na nějž v týmu Lotus Renault GP nezbylo místo, nyní vyjednává s Toro Rosso, Williamsem, Marussií a HRT. Vzhledem k tomu, že měl Rus platnou smlouvu na příští rok, jej bude muset jeho letošní zaměstnavatel vyplatit. Petrov nyní může nabídnout dvouleté zkušenosti z F1 a 10 milionů Euro od sponzorů. Jeho manažerka Oxana Kosačenková oznámila, že v jeho případě bude jasno do deseti dnů.
Holanďan Van der Garde naproti tomu zkušenosti nemá žádné, má však za sebou slušný balík peněz od sponzorů. Jeho manažer Jan Paul ten Hoopen je obchodním ředitelem módní společnosti McGregor a jeho tchán Marcel Boekhoorn je známým miliardářem. Podle finského deníku je hlavním uchazečem o volné místo u HRT po boku Pedra de la Rosy. Španělský tým jednoho zkušeného pilota má, druhého zvolí dle nejvyšší nabídky.
Toro Rosso zatím nepotvrdilo spekulace, že si ponechá letošní jezdeckou sestavu, Jaime Alguersuari však v rozhovoru (zde) pro rádio Marca naznačil, že za něj příští rok závodit bude. Daniel Ricciardo, jenž letos získával praxi u HRT, by v příští sezóně mohl u Caterhamu nahradit Jarna Trulliho.
Majitel Force India Vijay Mallya, jenž je čelí vážným finančním problémům se svou leteckou společností Kingfisher Airlines, jezdeckou sestavou stále odmítá potvrdit, což vůči pilotům není fér. Na Nica Hülkenberga přitom uplatnila opci již 18. října (psali jsme zde), proto se očekává, že bude příští rok právě on závodit s Paulem di Restou.
Společná fotografie pilotů z Brazílie (foto: Red Bull)
Podle švýcarského Blicku je to jistou záležitostí, rezervním pilotem by se dle něj měl stát Jules Bianchi, kterého vychovává Ferrari. Černý Petr by měl zůstat Adrianu Sutilovi, který vyjednává s Williamsem (kde to měl neúspěšně zkoušet i zmíněný Bianchi). Záložním plánem pro Němce by mohla být pozice třetího pilota u domácí stáje Mercedes GP.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.