Stále zbývá pár volných závodních sedaček pro příští rok. Kdo má dle zahraničních médií nejvyšší šance?
Dle finského Turun Sanomat jsou hlavními kandidáty na volná místa pro příští sezónu Vitalij Petrov a překvapivě Giedo van der Garde.
Vitalij Petrov, na nějž v týmu Lotus Renault GP nezbylo místo, nyní vyjednává s Toro Rosso, Williamsem, Marussií a HRT. Vzhledem k tomu, že měl Rus platnou smlouvu na příští rok, jej bude muset jeho letošní zaměstnavatel vyplatit. Petrov nyní může nabídnout dvouleté zkušenosti z F1 a 10 milionů Euro od sponzorů. Jeho manažerka Oxana Kosačenková oznámila, že v jeho případě bude jasno do deseti dnů.
Holanďan Van der Garde naproti tomu zkušenosti nemá žádné, má však za sebou slušný balík peněz od sponzorů. Jeho manažer Jan Paul ten Hoopen je obchodním ředitelem módní společnosti McGregor a jeho tchán Marcel Boekhoorn je známým miliardářem. Podle finského deníku je hlavním uchazečem o volné místo u HRT po boku Pedra de la Rosy. Španělský tým jednoho zkušeného pilota má, druhého zvolí dle nejvyšší nabídky.
Toro Rosso zatím nepotvrdilo spekulace, že si ponechá letošní jezdeckou sestavu, Jaime Alguersuari však v rozhovoru (zde) pro rádio Marca naznačil, že za něj příští rok závodit bude. Daniel Ricciardo, jenž letos získával praxi u HRT, by v příští sezóně mohl u Caterhamu nahradit Jarna Trulliho.
Majitel Force India Vijay Mallya, jenž je čelí vážným finančním problémům se svou leteckou společností Kingfisher Airlines, jezdeckou sestavou stále odmítá potvrdit, což vůči pilotům není fér. Na Nica Hülkenberga přitom uplatnila opci již 18. října (psali jsme zde), proto se očekává, že bude příští rok právě on závodit s Paulem di Restou.
Společná fotografie pilotů z Brazílie (foto: Red Bull)
Podle švýcarského Blicku je to jistou záležitostí, rezervním pilotem by se dle něj měl stát Jules Bianchi, kterého vychovává Ferrari. Černý Petr by měl zůstat Adrianu Sutilovi, který vyjednává s Williamsem (kde to měl neúspěšně zkoušet i zmíněný Bianchi). Záložním plánem pro Němce by mohla být pozice třetího pilota u domácí stáje Mercedes GP.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.