Adrian Newey věří, že Red Bull stihne připravit vůz RB8 pro sezónu 2012 a zúčastní se s ním již prvního předsezónního testu v Jerezu 7. února.
"Máme v plánu dorazit s ním k prvnímu testování. Jako vždy to bude těsné, ale byl bych velmi zklamaný, kdyby se nám to nepovedlo," říká Newey pro Autosport.
Přiznává, že letošní pravidla vyžadující crash testy a homologování šasi mohou být potenciálním kamenem úrazu. Jak už jsme vysvětlovali minulý týden (viz zde), týmu musí kvůli novým regulím vše o 5 týdnu uspíšit.
Nestačí totiž splnit požadavky FIA před prvním závodem, ale již před prvním testem. Mercedes kvůli tomu již například oznámil, že v něm jeho nový monopost MGP W03 neuvidíme, nový Stříbrný šíp by měl vyjet na dráhu až v Barceloně.
"Jedna věc, která je letos odlišná, je to, že musíme projít všemi crash testy, než budeme připuštěni k testování. Každému to působí trochu starostí, protože občas se může stát něco neočekávaného."
První kroky Red Bullu RB7 během předsezónního testu ve Valencii(foto: Red Bull Racing)
"Pokud se něco vážného stane letos, pak nejen, že nemusíte stihnout první test, ale může to narušit také ten druhý i třetí. Je to zkrátka jen o tom - vyjet včas," dodává Newey.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.